Har bestemt meg: skal strikke!

sunell

Skal bli mamma!!
Ja, da har jeg bestemt meg for å strikke..et eller annet! Jeg har for øvrig ikke strikket siden barneskolen, men bestemor har lovet å hjelpe meg ;)
Hva burde jeg strikke? Hva er enkelt å komme i gang med? Finnes det noe babytøy som er "enkelt"? Og har dere eventuelt en oppskrift å anbefale?
Ellers må jeg si at det er koselig å følge med på alle innleggene her! :D

Har og vurdert det :) nettopp tatt opp strikkingen igjen. Så følger spent med på denne tråden :)

Oi, hvor skal jeg begynne... Først. Www.garnstudio.no har enkle instruksjonsvideoer som jeg har brukt fra jeg lærte meg å strikke og fram til nå da jeg har holdt på ei stund. Der er det også mye fint babytøy, synes oppskriftene er enkle å følge. Man f.eks starte med sokker, tøfler eller ei lue. Tar ikke så lang tid, litt mer motiverende til å begynne med å kanskje. Nostebarn.no har også fine oppskrifter til småttiser. Teppe kan man jo også strikke, mange som er enkle å strikke (gjerne kun rette masker på store pinner) Det var kveldens tips. Garntips kan f.eks være minialpakke, alpakke eller babyull, mykt og godt og klør lite.

Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å strikke. En venninne, som forøvrig ikke hadde strikket noe særlig før, laget en bukse til jenten sin når hun gikk gravid. Det var visstnok ganske enkelt og greit, så kanskje det kunne være noe? :)

Skulle ønske jeg kunne lære meg og strikke via en video, det hadde kanskje gjort det litt enklere :p
Men i stedet holder jeg meg til babytepper.. I flertall faktisk!
Veldig enkelt og blir nok veldig godt brukt også, håper jeg i alle fall :)

Oi, hvor skal jeg begynne... Først. Www.garnstudio.no har enkle instruksjonsvideoer som jeg har brukt fra jeg lærte meg å strikke og fram til nå da jeg har holdt på ei stund. Der er det også mye fint babytøy, synes oppskriftene er enkle å følge. Man f.eks starte med sokker, tøfler eller ei lue. Tar ikke så lang tid, litt mer motiverende til å begynne med å kanskje. Nostebarn.no har også fine oppskrifter til småttiser. Teppe kan man jo også strikke, mange som er enkle å strikke (gjerne kun rette masker på store pinner) Det var kveldens tips. Garntips kan f.eks være minialpakke, alpakke eller babyull, mykt og godt og klør lite.

Så gode tips! Det tar jeg med meg :D Tror kanskje at en lue eller et teppe er en smart start for meg!! :)

Skulle ønske jeg hadde tålmodighet til å strikke. En venninne, som forøvrig ikke hadde strikket noe særlig før, laget en bukse til jenten sin når hun gikk gravid. Det var visstnok ganske enkelt og greit, så kanskje det kunne være noe? :)
Ja, det hørtes ikke dumt ut! Håper det er håp for meg også ;)

Back
Topp