Har begynt å bruke smokk! OG krype :)

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Jeg strevde i eeeevigheter med lillebror og smokk. Hadde egentlig gitt opp! Storebror er mega-smokkeforbruker, mens lillebror ikke har vært intr i det hele tatt.... MEN, etter en uvanlig heftig natt men nesten 20 minutters kontinuerlig gråt (skjer jo ALDRI ellers), putta jeg den inn! Og vet dere hva han tok? Mam sin 0-2 mnd sutt :P :P Fikk "oppgradert" til mam sin 0-6 ila et par dager, og nå har han brukt den hver dag i flere dager!! :talk017

Han har også akkurat flyttet på eget rom og i sprinkelseng (har sovet i slyngevugge på vårt rom inntil nå.) Og for et par dager siden tok han sine første krypesteg :)

Mye som skjer! :P :)

Så bra han endelig godtar smokken da:D Her vil veslegutt bare ha smokk fra 0-6 mnd enda også og han har brukt smokk lenge;) Han nekter ta fra 6mnd+:P

Så gøy at han kryper. Husker første gang her selv, stor stas:D<3

Hehe mye som skjer ja, men er det ikke egentlig på tide med avvenning på denne tiden? Eller rundt året?

Hehe mye som skjer ja, men er det ikke egentlig på tide med avvenning på denne tiden? Eller rundt året?
Mener personlig ikke at dem skal slutte med smokk så tidlig. Men jenten min tar ikke smokk lenger for hun nektet plutselig. Skulle nok gjerne hatt den i blant, men nå er hun så stor at hun like gjerne kan klare seg uten :)

Det er vel ikke vanlig å avvenne med smokken før iallefall 1år?

Det er jo så mange meninger om det der:P

Så sant det ikke er 4+ og de bruker smokk så tenker jeg det er ok for lange bilturer og for å sove.

Jenta mi nektet også smokken fra 6 mnd. Hun sovnet med den i hånden. Så nå bruker hun ikke smokk lenger.. Men mine andre fikk bruke smokk til de var nesten 3 år gamle. Ellers er det ingen krabbing her,men hun har flyttet på eget rom nå og i sprinkelseng! :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Hehehehe, måtte le litt nå! Ikke på grunn av smokkeavvenning og sånn, det vet jeg egentlig ingenting om når er vanlig å gjøre..., og mini her i gården har brukt veldig lite smokk i det hele tatt :) Men, jeg derimot, "ho mor", da jeg var liten, var jeg smokkeavhengig, og mener faktisk at jeg brukte smokk omtrent til jeg skulle begynne på skolen (gikk ikke i barnehage).....!!! :) Kjempelenge!!! Hahahaha! Har gått helt fint med meg, hihi, bortsett fra at all denne smokkebruken resulterte i overbitt og dermed også en (av flere) grunner til at jeg måtte ha regulering :)
Så sånn sett tenker ikke jeg at det er noe stress med smokkeavvenning, det kommer til å gå helt fint! :)

Back
Topp