Har begynt å bekymre meg

Frøkna17

Glad i forumet
Snøkrystallene2021❄️
Jeg føler ikke at alt er som det skal selv om jeg har alle slags symtomer på graviditet og har positive tester.
Nå om dagen tenker jeg bare at ting ikke er i orden med den i magen :-/ hvorfor tenker jeg sånn?
Jeg er snart 13 uker og har ikke en kul på magen en gang, syns det er rart da dette er nummer 2. Jordmor hadde ikke noe ledig til UL før jul. Skal dit 9 januar, føler det er lenge å vente :-(

Måtte bare få sagt det et sted, kanskje noen har noen råd :)

Mest sannsynlig er jo ingenting galt. Når du er kommet over 13 uker, og til og med er så heldig å ha symptomer - tyder det jo på at kroppen jobber og babyen vokser.

Likevel kjenner jeg meg veldig igjen. Tror mange jenter sliter med å føle på tankene rundt "kan det virkelig gå bra for meg?" Det er så typisk at vi ikke unner oss selv gode ting, slik som at en gravidtet skal gå bra.

Selv kontaktet jeg Aleris og tok tidlig UL der. Private sykehus har så godt som ingen ventetid. Det koster litt, men er verdt det. Man går jo en mye bedre jul i møte.

Håper ikke dette bare ble svada for deg :p

Tror det er helt normalt jeg å være bekymret.
Så hvis du klarer så prøv å slå det bort.
Så lenge du har alle symptomene så må jo det være et godt tegn.
Hadde det vært noe galt ville som regel kroppen ordnet opp i dette selv med en sa.
Og det at magen ikke synes kan jo ikke være farlig. Ingen svangerskap er like.
Kanskje livmora ligger bakovervendt?
Da vil ikke magen vise så raskt.
Jeg hadde bakovervendt livmor med mine to første, magen kom sent.
Denne gangen er magen virkelig kommet, men denne gangen er livmora flyttet seg forover :)
tror ikke du skal bekymre deg for mye :)
*klemmepå*

Uff ingen morsomme tanker å gå rundt med det du. hvis det plager deg så inderlig kan du jo bestille en privat ul... Selv tenker jeg at uten smerte og eller blødninger vil jeg tro at alt er i orden med den lille... ønsker deg bedre tanker;) klem

Er det noen trøst er jeg også 13 uker til lørdag, og har ikke antydning til mage. Kan ikke kjenne livmora en gang (og den er ikke bakovervendt). Var på UL på mandag, og alt var akkurat som det skulle være! :)

Koselig med så raske svar =)
jeg tror det er legen min sin skyld at jeg tenker som jeg gjør. Jeg var der for 2 uker siden og hun skulle absolutt prøve å finne hjertelyden ( noe hun ikke gjorde ) og da sendte hun meg videre til blodprøver og for å sjekke hcg nivået og spurte om jeg hadde fått positiv test hjemme (jaaa?!).
Fikk ikke noe kul på magen før i uke 15-16 med prinsessa, så det kan jo være likt nå :-) Jeg har kastet opp i 6 uker nå, har halsbrann og er trøtt, har ikke hatt noe blødning så det er nok bare meg selv som tenker for mye. Godt det er flere som ikke har fått noe mage :-) Jeg har ikke turt å si noe til familien enda fordi jeg vil være sikker. Jeg aner ikke om det fins noe privat ul her jeg bor.

Så bra hvis det kan hjelpe! :)

Har også tenkt mye på magen. Men egentlig er det jo bare godt å slippe å få den alt for tidlig. Vi får nok mage og nok av den tidsnok :)

Jeg skal ikke spørre deg hvor du bor. Men det er jo de store medisinske sentrene og sykehusene som tar tidlig UL, i tillegg er det en del private gynekologer som tilbyr tidlig ul.

http://www.aleris.no/
http://www.volvat.no/

Ikke lett å gå og være bekymret. Var på første kontroll idag selv, og legen kunne ikke finne hjertelyden. Hun sa klart ifra at det ikke er alltid man finner hjertelyden så tidlig, men jeg skulle så gjerne hatt bekreftelsen, så hadde det blitt enklere å fortelle til alle i jula. Er 11 uker idag, så er jo noen uker til jeg evt vil kjenne liv.

Har heller ikke antydning til mage selv om det er nummer tre, men tenker da at det ihvertfall har vært enklere å skjule. Skal fortelle på jobb etter nyttår. :)

Synes det er dårlig av jordmoren å bekymre deg med hjertelyden så tidlig, da var du vel kun 11 uker eller mindre? Å alt avhenger jo av hvordan barnet ligger.. og når hun først ga deg bekymring..så kunne hun henvist deg til UL,

Du ska ikke bekymre deg, du har jo tydelige symptomer på at alt er som det skal :) Skjønner deg alikevel, jeg hadde større mage for en uke siden..enn jeg har nå.. Så jeg har jo for det meste vært oppblåst..og nå har jeg hatt omgangssyken,,så nå har magen krympet igjen..
Skal bli bedre når vi begynner å kjenne spark... da har vi kontrollen selv :)

Back
Topp