Har barnet ditt vært med på ultralydundersøkelse?

  • Trådstarter Moderator Wilma
  • Opprettet
Har ikke hatt de med, og kommer heller ikke til å ta de med om det skulle bli flere. Synes ikke de har noe der og gjøre.
 
Jeg skal ha en ekstra ul i uke 38 for å estimere størrelsen på barnet og snakke om keisersnitt/fødsel. Da skal fireåringen få være med. Har hatt ordinær ul og en ekstra etter det så alt er foreløpig veldig bra med babyen. Hadde ikke tatt med på ordinær ul. Hva om jeg må motta en vanskelig beskjed og samtidig passe på en fireåring og hans følelser?
 
Sønnen min som da va 3,5 år fikk være me på vekst kontroll i uke 26 første gangen. Da va d planleggingsdag i bhg å vi fant ikke barnevakt. Forklarte han godt i forkant ka som skulle skje og at d kunne være at d kom inn noen folk til og ville passe på at alt va bra. Det gikk over alle forventninger han engasjerte se masse og jordmora syns d va stas å ha han der å alle dei fine spørsmåla han stilte. No venta vi 1 til og noe av d første han spurte om va om han kunne få være me på ul for å passe på at babyn har d fint. Skal ha vekst kontroll dinne hangen me så da får han bli me når e har kommet til uke 30
 
Me hadde med nummer 2 på OUL med nummer 3. Han var då 5 år gammal, og me hadde fortalt han at det kunne henda me fekk vita at ikkje alt var i orden. Han satt heilt stille, fulgte nøye med og hadde ei veldig fin oppleving. Hadde det vore dårlige nyheiter, hadde han jo uansett fått vita det. Eg er ikkje så redd for å dela av livets realitetar med borna mine. Dei forstår ofte mykje betre enn det voksne trur.
 
Me hadde med nummer 2 på OUL med nummer 3. Han var då 5 år gammal, og me hadde fortalt han at det kunne henda me fekk vita at ikkje alt var i orden. Han satt heilt stille, fulgte nøye med og hadde ei veldig fin oppleving. Hadde det vore dårlige nyheiter, hadde han jo uansett fått vita det. Eg er ikkje så redd for å dela av livets realitetar med borna mine. Dei forstår ofte mykje betre enn det voksne trur.

Veldig sant. Men om du ikke hadde takla nyhetene? Vet ikke om jeg ville vært i stand til å være en trygg voksen dersom jeg fikk vanskelige nyheter...
 
Me hadde med nummer 2 på OUL med nummer 3. Han var då 5 år gammal, og me hadde fortalt han at det kunne henda me fekk vita at ikkje alt var i orden. Han satt heilt stille, fulgte nøye med og hadde ei veldig fin oppleving. Hadde det vore dårlige nyheiter, hadde han jo uansett fått vita det. Eg er ikkje så redd for å dela av livets realitetar med borna mine. Dei forstår ofte mykje betre enn det voksne trur.

Ville også fortalt om det var dårlige nyheter, men ville hatt behov for å samle meg litt før jeg klarte å være en trygg voksen som gir informasjonen på en ordentlig og alderstilpasset måte.
 
Ville også fortalt om det var dårlige nyheter, men ville hatt behov for å samle meg litt før jeg klarte å være en trygg voksen som gir informasjonen på en ordentlig og alderstilpasset måte.

Enig. Jeg har følelsene litt utenpå kroppen ofte og tror ikke jeg ville klart å samle meg nok til ikke å skremme fireåringen. Ville trengt å fordøye beskjeden først før jeg snakket med han om det.
 
Har og vært på 2 TUL, og skal på OUL om en mnd tid. Vurderer og la lillegutt på 8 få bli med for vi har blitt nøye fulgt opp og vet at det ikke er noe galt :) Om så må jeg da takle det senere, men vi har ikke bestemt oss enda :)
 
Hadde med pga 0 barnevakt. Hun var bare 9 mnd da, og vi fikk beskjed om at hun og far måtte gå ut om hun ble urolig. Men gikk fint :D
 
Hadde med da 7 åringen på ul med lillesøster (privat så bare for gøy og for hennes skyld) denne gangen måtte jeg ha med 1 åringen pga syndom hos barnevakt[emoji23]‍♀️
 
Nei, og var ikke lov til å ta med søsken heller .
 
Ja. Hun var 3 år og helt uintr. Satt med mobilen til pappa og så på dora :p Jeg hadde ul hver 14 dag pga komplikasjoner så ble vanskelig å ikke ha henne med en v gangene
 
Nei! Det ville jeg aldri ha gjort. Kom på oul og fant en død baby. Hadde tatt ul hvor alt var fint bare 4 uker før.
 
Back
Topp