Har barnet ditt skadet seg i barnehagen noen gang?

Eldste sykla på en trehjulssykkel en gang og fikk en sleng. Da slo hu hodet rett i styret av stål før hu falt av bak sykkelen.

Da ringte de meg på jobb og de var da på vei ned til legesenteret med hu. Hu blødde også neseblod da.

Jeg kom bort og overtok og vi ble sendt videre til sykehuset. Var lett hjernerystelse da.

De skrev alt ned så alt var dokumentert og var veldig gode i situasjonen sin. Har legesenteret rett nedenfor bhg. Så kort vei for de.

Største datt ned fra et lekestativ når hu var 3[emoji15] fikk skrubbsår i hele ansiktet

Eldste snubla på hodet inn i den utendørs krana, slo hull i hodet og måtte sy.

Midterste sparket borti sklia og bristet to bein i foten.

Minste satte fast hånda i døra, dør med dørpumpe, og endte med å miste neglene på tre fingre.
Senere slo hun løs tre tenner da hun falt av huska og måtte til månedlige kontroller i et år etterpå

Gutten min ble ble bitt i ryggen av et annet barn her om dagen, helt uprovosert. Håper virkelig det var et engangstilfelle! Ser hele tanngarden til vedkommende og han har fått et skikkelig blåmerke.

Jepp. Første uka i barnehagen veltet hun av trebenken ute og tok imot med panna. Skrubbsår og kul i panna og hårfestet, men gikk fint.

Flere ganger. Har slått hodet en gang, og slått tanna gjennom leppa. De ringte oss med en gang, vi dro til legen og alt gikk fint.

Eldste har vel ikke gjort noe voldsomt. Han datt av en tråkketraktor en gang og skrubbet seg under nesa.

Yngste har blitt bitt noen ganger. Den verste gangen var det så voldsomt at hun hadde blødd og fikk et skikkelig sår... Dette var før sommeren, og hun har fortsatt arr... Det blir nok der...

Kun at han datt av en benk og fikk tidenes Donaldkul i pannen og blått øye. Ellers bare normale småting som skrubbsår og blåmerker.

Datt ned fra en tripptrapp med tenna først. Måtte til tannlegen.
Datt ned fra en hems. Legesjekk og mega blåveis rundt et øye (landa nok på knyttneven men ingen så at det skjedde)
Datt av en lekebil, slo bakhodet. Ødela noe i synsområdet i hjernen så han har ennå problemer pga dette, 7 år etterpå.

blir nesten stressa av å lese alt dette. Alle mine tre har skadet seg i barnehagen.
Eldste knakk kragebeinet, falt av en huske visst.
Mellomste er blitt bitt kraftig til blods tre(!!) ganger av samme barn.
Yngste fikk 2 grads forbrenning på armen da hun var m på kjøkkenet og tok på en glovarm industrioppvaskmaskin.

I løpet av første uke i barnehagen, så to runder med skrubbsår/kul i hodet. Aktiv krabat, så blir nok flere runder

Hehe, eldstemann gjorde ikke annet.
Han har kommet hjem hele 5 ganger med blåveis, 3-4 ganger med oppskrapet ansikt (som regel i samsvar med blåveisene), kutt i underleppen 2 ganger, avrevet negl på ene fingeren etter trehjulsykkel med tilhenger, bitemerke på kinnet 1 gang.
At han var gutt med stor G fantes det ikke tvil om :-P

Kløyvd leppe etter fall, heldigvis gror slikt fort. Skjedde rett før henting så fikk ikke telefon selv om noen vurderte det dit hen at det kanskje burde syes.

Falt på sklia (skled ned kanten/gelender) , slo seg så hardt i underlivet at hun begynte å blø litt fra vagina. Dro til legen da for å få det undersøkt.

Fått perle puttet i øret av annet barn, fikk ikke ut igjen. Ble ringt og dro til legen.

Falt da hun løp mot porten etter å ha blitt hentet, fikk et stygt kutt i pannen som måtte syes.

Hun falt fra sittende da hun var ett, da spydde hun og de ba meg hente. Tok en tur på legekontoret, alt fint men skulle sjekke henne ila natta for sikkerhets skyld:) bhg sa ikke at hun hadde slått seg da de ringte, bare at hun kastet opp. Og fikk utfylt skademelding eller hva det heter.
Så var hun vel nesten tre da hun slo overleppa så den var virkelig hoven. Da fikk vi nesten ikke beskjed da vi hentet engang:p det var jo ikke så alvorlig men så brutalt ut!!

Falt ned fra en benk, fikk giga kul i panna.

Ramlet av sykkel for et par uker siden, slo løs en tann. Måtte til tannlege, fikk med forsikringspapirer fra bhg som tannlegen måtte fylle ut. Skal tilbake til tannlegen om et par uker.

De ringte eller sendte sms hvis min hadde skadet seg. Da han snublet og slo pannen mot armlenet på sofaen så ringte de. Når han klemte en finger i en leke så sendte de sms. Altså de ringte hvis de mente det kunne være alvorlig og sendte sms hvis det var en liten skade.
Da han plutselig fikk en blå tann over natten var det ingen som hadde sett nøyaktig hva som skjedde, men de hadde hørt han etter fallet. Da så de ikke noen tegn på at han hadde skadet seg og var i full aktivitet etter 2 min på fanget til en voksen for litt trøst.
Har nå gått 1 år på skolen og der gir de null beskjed om ting som har skjedd. F.eks en dag kom jeg og hentet han og da kunne han selv fortelle hvorfor han hadde tidenes donaldkul i pannen. Han hadde da blitt dyttet av en unge som gikk i 4.klasse så hardt i ryggen at han slo pannen i asfalten. Måtte ringe læreren og snakke med henne om hva som hadde skjedd og hvorfor jeg ikke hadde fått noen beskjed fra skolen om hendelsen. Da jeg hentet han hadde han vært ett par timer på sfo og dette skjedde tidlig på dagen.

Har blitt ringt to ganger pga skader på mellomste. Første gang var hun ikke to år enda, hadde brent hånden på en stekeovn. Skikkelig forbrenning og hånda så ut som en oppblåst engangshanske etter en stund. Andre gang hadde hun falt og slått haka, jeg hentet og dro rett til legen. Men da vi tok av plasteret var det ikke så ille som jeg ble fortalt, så hadde ikke trengt noen lege.

Ellers har det ikke vært noe mer alvorlig enn skrubbsår, kuler og blåmerker [emoji1]

Back
Topp