Har barnet ditt brukt smokk...?

Ja, hun sluttet da hun var 10mnd gammel[;)] Da lekte hun bare med den, så jeg ryddet de vekk[:)][;)]

Eldste bruker smokk, har brukt den kun til soving (og litt kos) siden hun var 6 mnd. Minstemor har aldri brukt. [:)]

vesla her brukte smokk fra hun var 3mnd til hun var 4mnd da var den ikke interesant lenger.

ja, det er anbefalt [:)]

Aldri brukt smokk. Venta nok litt for lenge med og prøve og gi han i frykt for og ødelegge for amming. Nå er jeg veldig glad for det så vi slipper avvenning[:D] jeg og puppen blei derimot brukt endel som smokk da[8D] det var ikke like morsomt hele tida.

nei ingen av mine jenter ville ha sutt [&:] men jeg ville at de skulle ta den!

Første brukte ikke smokk, andre bruker smokk.
Hun har ikke sluttet enda, er 1 år og 7 mnd.

ORIGINAL: Trude Ellerei

Ja, fordi han ble tvunget til det av teamet på nyfødtintensiven, de 3 første mnd'ene (pga stimulering av pusteteknikk og sugeteknikk, fordi han var veldig prematur).

ja, for DET var jo også en måte å se det på da!!!
Regner med at du er fullstendig klar over at sugeteknikk og stimulering av pusteteknikk er faktisk helt nødvendige for at veldig premature barn skal greie seg. Og for å kunne stimulere et veldig prematurt barn til dette, så har de jo ikke annet valg på nyfødt intensiv, enn å lære barnet å ta smokk først.
Er ikke tvang det er snakk om da, men at de lærte han noe som var helt nødvendig for at han skulle greie seg.

Sofie ville ikke ha smokk eller flaske, så jeg fikk være begge deler. *sukk*

Ja, han har vært smokkegutt fra han kom til verden.
Nå er han 2 år og bruker den når han skal sove, og noen ganger på ettermiddagen etter bhg hvis han vil kose litt.

Eldste slutta da hun var tre, minsten bruker enda, han er 1 1/2 år [:)] HAr ingen planerr om å ta den fra ham enda! [:D]

Eldstemann brukte smokk, slutta da han var 15 mnd.
Minstemann brukte smokk fram til han var 6 mnd, da bytta han den ut med tommelen.[&:]

Back
Topp