"Har barna samme far?"

*Labambie

Forumet er livet
Dette spørsmålet får jeg veldig ofte, siden det blir relativt stort aldersglippe på disse to. 

Hvor tett skal de være for at folk ikke spør egentlig?  Folk har virkelig ikke noe med det, og jeg blir like satt ut hver gang, istedet for å komme med noe snappy comeback. 

haha.. vittig.. her har de jo ikke samme far, men ingen spør om sånt.. og det er 6 år mellom dem

men så sier de jo også at T ligner på mannen da...

hehe kjenner til det ja.. jeg har 2 som er 11 og 12, og 2 som er 1 og 3.
 Og de fleste sier: ja de har ikke samme far alle?

Nå har de riktignok ikke det, men de kunne jo hatt det, men folk tar det for gitt at de ikke har det.

Dollface skrev:
haha.. vittig.. her har de jo ikke samme far, men ingen spør om sånt.. og det er 6 år mellom dem

Det gjør han også! Og JEG tenker på de som far og sønn. Det er liksom bare sånn? 

Hm, litt underlig spørsmål kanskje, men det er vel vanlig nå at man har barn med flere, og det virker jo også som det er vanlig å få flere tette, så jeg kan jo kanskje se tankegangen bak spørsmålet. Vi får jo barn med en del år i forskjell, blir antakelig 6 år eller noe, men vi bor på et lite sted så alle vet vel at begge er begges. :p

Labambie skrev:

Dollface skrev:

Det gjør han også! Og JEG tenker på de som far og sønn. Det er liksom bare sånn? 

jupp, sånn er det bare..

Det har jeg faktisk aldri blitt spurt om, enda det er 8 år mellom mine. Ikke har de samme far heller. Men det kan jo ha noe med at guttungen har mye av faktene til mannen og hans familie, samt at de har samme etternavn.
Opplever heller at folk blir overrasket når jeg sier at gutten har en annen far :)

Jeg skjønner til en viss grad at folk lurer, men jeg skjønner ikke at de får seg til å spørre.. I mitt hode går det i samme sjanger som  "var svangerskapet planlagt?" og "vil du virkelig ha den ungen?". Det er spørsmål jeg har fått minst 6-7 ganger dette svangerskapet. Av mine nærmeste. Og for å avklare det, det er ingenting som skulle tilsi at jeg ikke vil ha denne ungen :)

Hehe..har jo ikke noe sammenheng det da, vet om folk med svært kort tid mellom ungene men allikevel ikke samme far og de med 10 år mellom ungene og de har samme far..

det spørsmålet har jeg blitt spurt om mange ganger. like "imponert" hver gang. alle her har samme far.

Labambie skrev:
Dette spørsmålet får jeg veldig ofte, siden det blir relativt stort aldersglippe på disse to. 

Hvor tett skal de være for at folk ikke spør egentlig?  Folk har virkelig ikke noe med det, og jeg blir like satt ut hver gang, istedet for å komme med noe snappy comeback. 

Eh...
"Ja - men har de samme mor?"
"Huh?"
"Noen ganger føler jeg at jeg har endret meg så mye at jeg ikke er samme person nå som da jeg fikk eldstemann..." :p

Jeg forstår jo det at folk kan lure. I veeldig mange tilfeller har jo ikke barna samme far,så det blir kanskje heller litt "sjokk" om de faktisk har det nå til dags?. Hvertfall når aldersforskjellen på barna er stor - dvs. du har vært sammen med mannen din lenge.
Jeg kunne aldri bust ut med "Har barna samme far?" sånn rett uten videre. Men bare fordi det var en litt rar og krass formulering. Men hadde vi fått et barn om 5 år og noen i en samtale hadde spurt meg om mannen min var far til eldste barnet mitt også, så hadde jeg ikke reagert på det og syntes det var rart:)

Joda, har fått det spm om Casper og Mathilda...

Men er jo ikke så rart, mye tror jeg er at de er SÅ forkjellige... Casper er jo lys, typisk blondt hår, blå øyne og veldig lys i huden... Så kommer Mathilda som er stikk motsatt av han... Mørkt hår, brune øyne, og får fort farge av sola... Trenger nesten ikke å gå ut før hun er brun...
Og så kommer jo alders forskjellen da, det er 5 år i mellom dem...

Men har ikke fått noe etter at Sara har blitt til... Hun er jo Casper opp av dage, men ikke lys som Casper, der er hun mer lik Mathilda... men godt blandet av de begge sånn sett...

Og alle 3 har samme far... 

Her hadde jeg ikke brydd meg om aldersforkjellen eller om de har samme far, for det er faktisk ikke mitt å bry seg om... Men kan jo skjønne at man lurer, men synes det blir feil om det er noen man faktisk kjenner, eller kjenner til da...

Nok en situasjon der jeg fascineres av hva enkelte mener det er helt kurant å spør om 

Aldri opplevd, og jeg har samme mellomrom som du kommer til å få mellom dine ;) 

Synes ikke det er rart å spørre om i det hele tatt jeg... Folk går jo fra hverandre hele tiden og det har blitt mine dine våre barn for tiden. Er ihvertfall ingenting å bli fornærmet over, det har bare blitt sånn.

Ja det lurer jeg også på. Har også fått spørsmål om tvillingene har samme far.........?.
Og de er det to minutter i mellom. Tror noen spør før de har fått tenkt seg om

Det lurer jeg også på. Har fått spørsmål om tvillingene har samme far......?
Og de er det to minutter mellom. Tror noen spør før de har tenkt seg om.

Hehe,tenk hvor mange ganger jeg har fått det spørsmålet du. Eller egentlig ikke,for ALLE tror jo at de har forskjellig far. Det er jo nesten 13 år mellom sønnene våre (og ja,de er helbrødre). Har fått kommentarer som "Jøss,ante ikke at dere hadde gått fra hverandre ,hvem er dette sin da?" Til, "Hvordan kunne dere finne på å få en til?"
På den siste der kommer jo også - Aner dere hvordan dere skader eldstemann/minstemann (kryss av den som passer der og da) med å ha den aldersforskjellen på ungene?
Jeg var heldigvis "gammel nok" til å enten drite i hva folk sa,eller be de om å dra seg til et varmt sted for å skuffe kull....

Back
Topp