Har barna mistet mange tenner?

Linselusa

Forumet er livet
VIP
Hvordan står det til med tannfelling?

Gutten mi har mistet 5 tenner til nå.
Akkurat nå mangler han begge fortennene oppe:P Er jo ganske søtt da:)
 
gutten her har mistet 8 tenner og deter en stund siden siste tanna felte han for 1år siden, har kommet opp 4 nye nede og 2 oppe, i tilleg har han hatt 6årsjeksler siden han var 4år. Han begynte å felle tenner ved 4.5års alderen.
Oppdaget i går at han hadde en løs tann til oppe nå
 
Guten vår held på med den første han. Vi kjente at den var laus for ca. seks veker sidan, men den har ikkje falt ut enno. Er ganske laus no då, så det skjer vel snart.

Eg var seks år og fire månader då eg mista første tanna mi, guttungen er no seks år og tre og ein halv månad, så det kjem vel til å bli ganske likt som meg.
 


bondekone skrev:
gutten her har mistet 8 tenner og deter en stund siden siste tanna felte han for 1år siden, har kommet opp 4 nye nede og 2 oppe, i tilleg har han hatt 6årsjeksler siden han var 4år. Han begynte å felle tenner ved 4.5års alderen.
Oppdaget i går at han hadde en løs tann til oppe nå


Oi, det var tidlig.
Her kom 6års jekslene nede for litt siden.

Jeg tror gutten min har fått en dobbelttann nede. For han har miste begge fortennene nede, men den ene nye som har kommet opp er ganske bred. Han manglet tanna ved siden av. Altså, han fikk ikke melketanna som skulle vært ved siden av.
 


Ranveig R skrev:
Guten vår held på med den første han. Vi kjente at den var laus for ca. seks veker sidan, men den har ikkje falt ut enno. Er ganske laus no då, så det skjer vel snart.

Eg var seks år og fire månader då eg mista første tanna mi, guttungen er no seks år og tre og ein halv månad, så det kjem vel til å bli ganske likt som meg.


Gutten min mista sin første tann før juli forfjor (2010), altså 5år og 9mnd. Han blir jo 7år nå i mars, så han blir jo litt eldre enn din gutt.

Jeg mener jeg mista min første tann når jeg gikk i 1klasse.. vi var jo 7år når vi begynte i 1klasse.
Det er bare bra å miste tenner "sent".. men det hjelper jo ikke å fortelle en 6åring.... De vil miste tenner NÅ
 
Thea har mistet 4 tenner og har 4 løse :)
 
Gutten her har ikke mistet noen enda, men han er heldigvis ikke veldig opptatt av det:) Han var 6 år i november, så er jo født ganske seint på året.
 
Hun har mistet 2 stk forran nede. De datt ut i november og desember i fjor.
 
Guttungen har mistet 5 tenner og har to løse. 6årsjekslene kom rett etter han var 5,5
 
Mistet syv tenner, og en løs! :-)
 
Her mangler vi 5 tenner :) De 3 tennene oppe,altså fortennene og ene hjørnetannen har vært ute i hele 2,5 år.... venter fortsatt.... de 2 nede mistet han for 7 mnd siden.... venter fortsatt... merket idag at den andre hjørnetanna er veldig løs men den MÅ ikke falle ut enda..... da blir gutten frustrert tror æ :/
 
Han mistet den første for ett år siden og nå har han mistet de 8 foran, men den siste er ikke så lenge siden så han har ikke fått den nye enda.
 
8 tenner er mistet her! Og nå er det vel et halvt år siden den siste tannen falt ut.
I klassen har de fleste mistet 2-3 tenner, men her startet tannfellingen tidlig! :-)

Veldig spent om fortennene vil rette seg ut da, for nå er de litt skjeve siden kjeven ikke er stor nok til å få ordenltig plass til de store nye tennene.
 
Back
Topp