Har barna dine navn med samme forbokstav?

Har bare 1 barn enda, men ingen planer om å bruke samme forbokstav på minste når den kommer. Vanskelig nok å finne et navn vi liker, om vi ikke skal begrense det til kun 1 bokstav også da
 
Her har vi bestemt at barna ikke skal få samme bokstav som oss (foreldre) eller deres søsken :)
 
Ja. Det var helt tilfeldig. De har ganske like navn også. Jeg har også samme forbokstav men bestemt oss for at nr 3 i magen ikke skal ha den samme bokstaven. Men kan skje da vi er fryktelig dårlige på å bli enige om navn, utenom eldste som er oppkalt etter sin døde tante.
 
Mine tre barn har samme forbokstav. Når jeg fant ut at jeg var gravid med nr to fant vi et fint navn som hadde en annen forbokstav, men når hun ble født var det navnet plutselig blitt så vanlig at da ville jeg ikke bruke det likevel. Fant så et nytt navn og det var helt tilfeldig samme bokstav som storebror. Når minsten ble født følte jeg litt at jeg måtte fortsette med lik bokstav på han også. Så da ble det bare sånn.

Nå prøver jeg på nr 4 men det er med ny mann. Så da kan jeg vel bryte mønsteret :dance018
 
Nei, de får ikke navn med samme forbokstav. Vi har faktisk aktivt unngått det, ved å fjerne de navnene fra lista over aktuelle navn, før vi drøftet forslagene.

Men de får de siste to bokstavene i navnet likt, og navnene er like lange. Så de "matcher" på en måte likevel.
 
Nei, men vi har en liten del av alfabetet når vi sitter bokstavene til oss og barna sammen, baby i magen bør jo nesten få navn på L ! :angelic::joyful:

I, J, K og to M

Minste har navn på M som mannen, fordi han ønsket det.
Eldste sitt navn er siste del av mitt navn.

Eksempel: hun heter Anne fordi jeg heter Karianne
(Det er ikke våre navn altså, men blir for gjenkjennelig om jeg skriver våre :p )
 
Nei, og det har aldri vært en plan!
Jeg har to søstre med samme forbokstav og lillebroren til mannen har samme navn som han, bare byttet ut en bokstav.
Vi VET hvor mye knot det blir :hilarious::hilarious::hilarious:
 
Nei, har unngått det bevisst :)
 
Vi har bare ett barn så langt. Men det ser ut til at en evt jente nr 2 får samme bokstav som jenta vår har. En evt gutt får en annen bokstav, så her er det tilfeldig om det blir likt...
 
Back
Topp