Enig med deg.Selvfølgelig ikke, men de med søsken har helt klart større sjanser for å bli syke.Dessuten er vel ikke babyene så mye i kontakt med hverandre på babysang som med søsken som leker med hverandre, nusser på hverandre, evt bader sammen osv. Storesøster var vel bare syk en gang i løpet av 20 mnd. De første 5 mnd i bhg gikk greit, men så begynte hun å bli snørrete, feber osv. Det går mye greier rundt i bhg hele tiden, og ser at lillesøster er mer utsatt enn det storesøster var selv om vi hadde play dates, babysang osv. Er også genetikk involvert. Mannen min blir aldri syk. Han ble ammet lenger enn meg. Jeg ble ammet i 3 mnd. Når det er sagt har jeg ikke vært syk mens jeg har produsert melk. Vet ikke om der hjelper på mitt imunforsvar også?
Ang å være syk i voksen alder har ingenting å si. Etter barnet er 2 år gammelt er imunforsvaret bygget opp såpass at mm ikke har noen effekt lenger faktisk. Morsmelk hjelper å drikke for barn under 2 år og hjelper kun så lenge de får morsmelk. Så fort barnet ikke får morsmelk lenger er de ikke beskyttet. Om du fikk morsmelk som liten har ingenting å si for sykdom i voksen alder.
Mødre som ammer er beskyttet ja