Har babyen lagt seg til med hodet ned?

Da blir det planlagt keisersnitt på meg. :nailbiting:
Jeg var på ct undersøkelse i går for å måle bekkenet og oppfølgingssamtale med fødselslege i dag. Det viser seg at jeg har et veldig smalt bekken, en av målingene er flere cm under det som er kriterie for å i det tatt kunne prøve vaginalfødsel i seteleie. Legen sa de av og til gjør unntak med de som blir helt knust av å ikke kunne føde selv, men at anbefalingen i mitt tilfelle er keisersnitt. Og da var det ikke et spørsmål for meg å ikke ta legens råd og anbefaling.
Jeg ønsket meg i utgangspunktet en klar anbefaling om enten fødsel eller ks så jeg slipper å ta et så stort valg selv, og fikk jo det, så jeg roet meg sånn sett, men... det er noe annet å tenke at man kanskje må gjennom en operasjon i stedenfor en fødsel og å faktisk få beskjed om det.:oops: Jeg er glad for å slippe valget, glad for at jeg vet de er flinke og at barnet mitt kommer til verden på sikrest mulig måte gitt situasjonen men samtidig trist for å ikke kunne oppleve fødsel og selvsagt er det også noe skummelt med bukoperasjon selv om jeg vet det sikkert får bra... Gir det mening? :shy:

Det gir absolutt mening! Hadde valgt akkurat det samme som deg når legene anbefaler keisersnitt grunnet smalt bekken. Tenker det må være mye bedre både for deg og barnet med planlagt keisersnitt enn et hastekeisersnitt helt på tampen. Sannsynligheten for at det hadde endt sånn er jo relativt stor.

En venninne hadde planlagt keisersnitt for bare noen mnd siden og var veldig fornøyd med opplevelsen. Også litt godt å vite akkurat når babyen kommer. Så blir sikkert bra :happy: Lykke til! :love2
 
Back
Topp