Har babyen din noen allergier?

• Trådstarter Trådstarter neledam
  • Opprettet Opprettet
N

neledam

Guest
Eller noe den er overfølsom ovenfor?

Jeg mistenker at det er noe her. Masse bleieutslett, små røde prikker rundt munn (ikke mange men) og innimellom utslett ellers på kroppen. Ser ikke ut til å ha vondt i magen.

Dette kommer som oftest noen timer etter lunsj. Da spiser hun brød og frukt, tror det er frukten. Men aner ikke hvilken frukt! Syns ho reagerer sånn uansett..

Er deres overfølsomme ovenfor noe?

Ingenting som jeg vet om:)
Men masse vi ikke har smakt på enda. Ingen allergier i familien.

Muligens melk.
Muligens reflux.
Tørre flekker i huden.

Reagerer litt på ull, men bare på overkroppen og litt på armene. Har også tendenser til atopisk eksem så her smøres det forebyggende :)

Ja, lillesøster melk
(Tørr ikke la lillesøster smake på egg :p)

Storesøster:
Melk
Egg

Fikk utslett rundt munnen.

Er usikker. Har ikkje reagert på noko spesifikt da han får det meste, men samtidig meinar eg at eg trudde han reagerte på noko... Berre at eg hugsar evt ikkje kva :P

Nope :)
Ingen av guttene mine reagerer på noen matvarer, men de har mild kulde/vintereksem da.

N har atopisk eksem. Regerer på noen typer ull.
Vet ikke om det er allergi akkurat. Men Y reagerer veldig på ren banan. Blir veldig urolig av det.

Ingenting enda, håper det fortsetter sånn. Både jeg og pappaen var fulle av allergi som barn.

N har atopisk eksem. Regerer på noen typer ull.
Vet ikke om det er allergi akkurat. Men Y reagerer veldig på ren banan. Blir veldig urolig av det.
Tror det er et stoff i banan som enkelte barn reagerer på med å bli urolige. Står i en av Karin Naphaugs søvnbøker

Tror det er et stoff i banan som enkelte barn reagerer på med å bli urolige. Står i en av Karin Naphaugs søvnbøker

Ååå? Har oppdaget at min reagerer på banan. Ga "ren" banan for noen uker siden. Var veldig løs i magen etter det og jeg kunne se bananbiter i avføringen. Hadde bananpause, prøvde igjen i går med samme resultat, idag også. Hun har forsåvidt sutra mye i dag også, bært på henne i hele dag.

Hvis du er usikker på hvilken frukt, så er kiwi og sitrusfrukter (f.eks. klementing eller appelsin) det vanligste. Forsøk å kutte det først og se omd et blir bedre!

Back
Topp