Har alle leger UL-apparat?

Løkkamamma84

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Hei dere.
Tror egentlig jeg har lyst til å bestille en tidlig UL i uke 8 bare for å forsikre meg om at alt er bra til da. Hvor gjør man dette i Oslo? Går jeg bare til min vanlige fastlege og så har han et UL-apparat eller må jeg til et spesialsted?

Nei tror ikke så mange fastleger gjør ul. Men at du må bestille time selv eller bli henvist til gynekolog. Har sjekket ut oslo city legesenter, har hørt at de er bra der.

Nei, min fastlege har ikke ul-utstyr. Kanskje like greit ettersom han ikke klarte å finne hjertelyd med instrumentet sitt før jeg var 20 uker (fant den selv i uke 10 :D)

Du kan bestille privat ul selv, hvis ikke du har gode grunner for å bli henvist til tidlig ul gjennom fastlegen. Har selv bestilt privat ul tidligere, og vært veldig fornøyd med kvaliteten:)

Min lege har faktisk ultralyd apparat, men jeg tviler på at han egentlig kan å bruke det så veldig godt ;) Den eneste gangen han brukte det sist svangerskap var på slutten for å se om hodet hadde festet seg sa han :p Men på starten hadde jeg en annen lege, så vet ikke om han ville sjekket tidlig også hvis jeg hadde gått til han fra starten av. Jeg håper jo egentlig det, at han kan se etter hjerteslag på første legetimen :)

Ikke min lege :p
Han klarer å finne hjertelyden, men that's it :p

Min lege har faktisk ultralyd apparat, men jeg tviler på at han egentlig kan å bruke det så veldig godt ;) Den eneste gangen han brukte det sist svangerskap var på slutten for å se om hodet hadde festet seg sa han :p Men på starten hadde jeg en annen lege, så vet ikke om han ville sjekket tidlig også hvis jeg hadde gått til han fra starten av. Jeg håper jo egentlig det, at han kan se etter hjerteslag på første legetimen :)

Ja, er jo egentlig bare hjertelyden jeg er ute etter i uke 8. Bare sånn at jeg vet at det er liv :)

Nei, min fastlege har ikke ul-utstyr. Kanskje like greit ettersom han ikke klarte å finne hjertelyd med instrumentet sitt før jeg var 20 uker (fant den selv i uke 10 :D)

Du kan bestille privat ul selv, hvis ikke du har gode grunner for å bli henvist til tidlig ul gjennom fastlegen. Har selv bestilt privat ul tidligere, og vært veldig fornøyd med kvaliteten:)

Ah.. takk for svar. Da får jeg sjekke ut litt private tilbud i Oslo og heller gå på en vanlig sjekk hos fastlegen :)

Nei tror ikke så mange fastleger gjør ul. Men at du må bestille time selv eller bli henvist til gynekolog. Har sjekket ut oslo city legesenter, har hørt at de er bra der.

Ah. Godt svar. Kanskje jeg også skal sjekke ut dem. Eller så har jeg vært hos gynekologen på byporten legesenter noen ganger, og vært veldig fornøyd med dem, så kanskje jeg sjekker ut litt der også

Jeg har hørt det motsatte om Oslo city. Selv brukte jeg å gå til volvat Majorstua og er fornøyd med det. 1400kr litt dyrt men de er flinke

det er sjeldent fastleger har ul-apparat desverre. Majorstuaklinikken er helt supre!

Min har, og han vil alltid bruke det, så med det så i to tidligere svangerskap har jeg fått sett så mye jeg vil:) En gang lå jeg der i en halvtime, for da hadde han fått 3D......................var veldig gøy for han!

Back
Topp