Har alle kjent bevegelse?

Niliel

Glad i forumet
Juliknøttene 2022
Jeg er fullgåtte 15 uker på mandag (16 med menstermin - men satt tilbake på UL), og har ikke kjent noen ting. Har inntrykk av at det er så mange som har kjent små fiskesprell allerede. Klarer ikke helt å tenke tilbake på når jeg kjente det med første?

Føler meg generelt så innmari lite gravid! Med førstemann hadde jeg hyperemesis, spydde som en gris frem til uke 20, sov hele dagen.... Denne gangen er jeg fin og pigg, og den siste tiden har jeg tilogmed begynt å være mindre trøtt og de ømme brystene har roet seg. Jeg prøver å nyte det, men det er klart det også bringer med seg bekymringer. Venter derfor spent på første bevegelser, så jeg i allefall kan klare å forholde meg til at det faktisk er noe der inne! :-)

Andre som føler det sånn?

Jeg er fullgåtte 15 uker på mandag (16 med menstermin - men satt tilbake på UL), og har ikke kjent noen ting. Har inntrykk av at det er så mange som har kjent små fiskesprell allerede. Klarer ikke helt å tenke tilbake på når jeg kjente det med første?

Føler meg generelt så innmari lite gravid! Med førstemann hadde jeg hyperemesis, spydde som en gris frem til uke 20, sov hele dagen.... Denne gangen er jeg fin og pigg, og den siste tiden har jeg tilogmed begynt å være mindre trøtt og de ømme brystene har roet seg. Jeg prøver å nyte det, men det er klart det også bringer med seg bekymringer. Venter derfor spent på første bevegelser, så jeg i allefall kan klare å forholde meg til at det faktisk er noe der inne! :-)

Jeg hadde ikke visst jeg var gravid hvis ikke jeg kjente spark. Har lite symptomer/plager, men jeg har sjekket, og det er en liten klump inni der :-)

Jeg er 16+2 idag, og er fortsatt usikker på om jeg har kjent noe.. Er annengangs så håper jeg med sikkerhet kan kjenne det snart. Er også nesten helt symptomfri, men kjenner det bittelitt i bekkenet og får litt nedpress når jeg går et stykke.

Med nr 2 kjente jeg liv tidlig, men så ble det "rolig". Hadde alle andre tegn da så var ikke bekymret;)
Hun lå "feil" vei og kjente derfor lite gjennom hele svangerskapet! Sammenlignet med første - ingenting! Men alt var bare bra:)

Er 17+1 i dag, og vil ikke si at jeg har kjent noe tydlig enda. Under 2 uker til oul, og merker at jeg gruer meg veldig.. Magen vokser, men utenom det har jeg nesten ikke hatt noen symptomer.. Kun litt sliten de første 6-8 ukene.

Jeg har vært usikker da jeg har kjent noe svak kiling et par ganger, men tror ikke det har vært lille... Har hele veien kjent meg usikker på om det faktisk er noe der selv om jeg har hatt mange symptomer... Er 16 uker nå og har vært veldig kvalm og spydd mye de siste ukene. Den konstante kvalmen har gitt seg, men hender jeg får kvalmebølger og spyr fortsatt... Har imidlertid fått noen sinnsyke bekkenplager så noe må det jo være...

Kjenner også på at det blir litt tryggere og mer virkelig når man kjenner liv...

Jeg er 15+1 og har ikke kjent noe sprell de siste ukene. Det "kilte" litt eller kjente ut som fiskesprell for 2-3 uker siden men er jammen ikke sikker på hva det var. Jeg gleder meg ekstremt til jeg kan kjenne spark og til OUL 24 nov. Man blir jo litt småbekymra på om at alt er bra, selv om jeg har symptomer som kvalm/spying, mage og tisse konstant.

Jeg er 15+1 og har ikke kjent noe sprell de siste ukene. Det "kilte" litt eller kjente ut som fiskesprell for 2-3 uker siden men er jammen ikke sikker på hva det var. Jeg gleder meg ekstremt til jeg kan kjenne spark og til OUL 24 nov. Man blir jo litt småbekymra på om at alt er bra, selv om jeg har symptomer som kvalm/spying, mage og tisse konstant.
Pluss smerter i korsrygg når jeg står eller går mye.

Eg tror eg kjenner babyen litt nå. Men er litt usikker for det er veldig svakt. Men her er det masse andre symtom. Dei kunne eg klart meg uten :( er 16+2

Jeg har ikke kjent noe, og d gjør man jo heller for det meste ikke før uke 16-17 uke, og man er veldig heldig om man kan kjenne det i uke 14-15, i de fleste tilfeller når man kjenner noe før det, er det luft man kjenner, og ikke spark:) ;)

Jeg leste her om disse fisksprellene og kom på at jeg kjente det selv noen ganger siste 2 ukene da ofte rundt navleområdet. Jeg er 14+1 idag. Men så begynte jeg å kjenne etter når de kom og innså at det ikke kan være babybevegelser siden jeg føler de rett på undersiden av huden og ikke lengre inne magen på en måte. Så jeg tror at mine fiskesprell ihvertfall heller er knyttet til noe annet i forbindelse med graviditeten. Så ingen bevegelser her ennå :-)

høred ut som meg. Spydde som en gris og var generlt ganske dårlig med nr 1, med nr 2 merket jeg ingenting før magen begynte å vokse i uke 20. Med ingen av de har jeg kjent liv før OUL.

Venter nr 3, er mye uvel, og magen er blitt kjempe stor! Er 16+4, hadde det ikke vært fordi jeg har vært på sykehuset på UL hadde jeg trodd det var fler der inne. Har kjent liv noen uker.

høred ut som meg. Spydde som en gris og var generlt ganske dårlig med nr 1, med nr 2 merket jeg ingenting før magen begynte å vokse i uke 20. Med ingen av de har jeg kjent liv før OUL.

Venter nr 3, er mye uvel, og magen er blitt kjempe stor! Er 16+4, hadde det ikke vært fordi jeg har vært på sykehuset på UL hadde jeg trodd det var fler der inne. Har kjent liv noen uker.
Det er rart hvor forskjellig et svangerskap kan være! Har du merket forskjell på kjønn, og vet du hva du får nå?

Har evt merket litt til den lille, men er da også veldig usikker om det var babyen eller luft. Føler meg lite gravid nå også. Kaster sjeldent opp, eneste som er nå er at jeg er veldig trøtt. Magen har ikke vokst noe særlig mer og ser mer ut som om jeg har spist for mye. Er 16+2 nå.

Spennende :-) jeg har en gutt fra før. Holder en knapp på en gutt til siden jeg har skjønt det er vanligst med færre symptomer!

Jeg er 17+3 og kan ikke si jeg har kjent noe. Selvfølgelig har det gitt bekymringer, men jeg har sjekket og det er en levende krabat der inne :)

Jeg er 17+3 og kan ikke si jeg har kjent noe. Selvfølgelig har det gitt bekymringer, men jeg har sjekket og det er en levende krabat der inne :)
Jordmor sa til meg at pga måten morkaka lå så kunne jeg kjenne liv så sent som uke 20 så ingen grunn til beskymring :-)

Back
Topp