Har alle gjerde/grind rundt peisen?

Trultan

Gift med forumet
Vi har ikke.. Dersom vi tar gjerde rundt, har vi jo nesten ikke mer stue igjen... (liten stue)

vi har ikke det.. kommer nok ikke til å ha det heller.. for da stenger vi hele stua  da.

Har ikke, men lurer på å skaffe oss det. Har plass til det, men har ikke vært behov for det enda, for er en litt høy kant opp til peisen og den klarer snuppa foreløpig ikke å klatre over. Nå er jo snart sesongen for ild i peisen over her, så tror vi evt venter til høsten med å skaffe oss det [:)]

Vi har ikke. og kommer heller ikke til å ha det. Hadde ikke med Ane heller..

Adrian flytter ikke på seg enda, og innen han gjør det, så tror jeg våren har kommet, og vi har slutta å fyre i ovnen [:)]

Vi har peisen i 1. etg og stue i 2. så her er ikke det noe problem heldigvis. Hadde vi hatt peis der vi oppholder oss ville jeg forsøkt å venne barnet til å holde seg unna rett og slett. Kan ikke bure vekk alt...

Vi har ikke, men fyrer ikke noe særlig i den heller. Neste vinter tipper jeg han kan fortelles at han ikke må klå, ellers så får vi vurdere stengsel. Har en sånn oljeovn i stua også, den er heller ikke dekka til. Vi hører sånn ca hvor han er og følger med når han evt nærmer seg de plassene. Og han er jo mulig å fortelle hva som er nei og sånn allerede (ikke alltid han hører enda da, hehe...), så virker som han vet at det ikke er noe å klå på.

ORIGINAL: Klatten

Vi har peisen i 1. etg og stue i 2. så her er ikke det noe problem heldigvis. Hadde vi hatt peis der vi oppholder oss ville jeg forsøkt å venne barnet til å holde seg unna rett og slett. Kan ikke bure vekk alt...

Enig i at man ikke kan bure vekk alt, men er så redd hu skal snuble og fall på peisen [:-] Hørte nemlig om en som gjorde det og fikk 3. grads forbrenning på begge hendene [&o] Så får jeg heller ha ting fremme som ikke er farlige og lære hu å holde seg unna de i stedet [;)]

ORIGINAL: ASG

ORIGINAL: Klatten

Enig i at man ikke kan bure vekk alt, men er så redd hu skal snuble og fall på peisen [:-] Hørte nemlig om en som gjorde det og fikk 3. grads forbrenning på begge hendene [&o] Så får jeg heller ha ting fremme som ikke er farlige og lære hu å holde seg unna de i stedet [;)]

Uff og huff [:-]

Ja, det har vi. Synes ikke den tar så mye plass, for den står jo nesten helt inntil peisen. Men så har vi en ganske stor stue og da. Jeg er også litt sånn at de må få prøve seg fram og finne ut at det og det skal man ikke gjøre, men når det gjelder ting de kan skade seg skikkelig på, gjør jeg det jeg kan for å unngå det.

Vi har ingen här så vi har inte det problemet :P Men om vi hade haft så hade jag nog inte haft stängsel runt det, hade nog bara försökt lära honom att inte gå dit

vi har det heller ikke, men han kommer seg ikke bort til den heller enda...og siden den er av stein (luken er litt høyt oppe) så blir den ikke GLO heit å ta på

Har ikke gjerde rundt ovnen, for da kommer vi oss ikke til kjøkkenet. Men skal sette opp stengsel når vesla blir enda mer mobil. Skal ommøblere litt slik at vi ikke stenger av kjøkkenadkomsten.[:D]
Men tenker litt sånn at vesla må lære seg at ovnen ikke er lov å røre ved, så kommer nok til å PRØVE å lære henne det..[8|]

Vi har ikke og vet ikke om vi kommer til å skaffe det heller. Må se på det når hun begynner å krype ordentlig, til nå har hun bare rullet bort mot ovnen en gang (var ikke fyr i den da) så om det fortsetter sånn slipper vi grind rundt.

vi prøver uten, ingen problem så langt.. men blir det slik at vi må gå og si nei og løfte han bort fra ovnen hver dag, kjøper vi "gjerde", så slipper vi at dagene blir bare negative med nei hele tiden..

Vi har ikke gjerde rundt peisen.

Har ikke. Tenkte litt på det, men nå er vi vel ferdige med å fyre i peisen for en goooooood stund fremover. Får se til vinteren igjen.

Vi har ikke. Tror ikke vi kommer til å skaffe oss det heller. Ser ingen vits igrunn...

vi har ikke. kommer ikke til å ha det heller.

Back
Topp