Har alle fått tilbake mensen?

UnicornCorn

Betatt av forumet
Junibollene 2023
Jeg har (heldigvis) ikke fått tilbake mensen enda. Det er fantastisk! men nå ammer baby mye mindre på natten og generelt sjeldnere på dagen så frykter den er rett rundt hjørnet. Gruer meg til det styret der igjen, vært så ålreit uten :happy:
nei, jeg er ikke gravid igjen.

Jeg har (heldigvis) ikke fått tilbake mensen enda. Det er fantastisk! men nå ammer baby mye mindre på natten og generelt sjeldnere på dagen så frykter den er rett rundt hjørnet. Gruer meg til det styret der igjen, vært så ålreit uten :happy:
nei, jeg er ikke gravid igjen.
Jeg satte inn hormonspiral og da kom mensen. Egentlig helt tullete at jeg gjorde det,for ammer såpass at jeg ikke tror at mensen hadde villet kommet om jeg ikke hadde satt det inn. Heldigvis så blør jeg minimalt og kun i maksimum 3 dager. Sist hormonspiral så mistet jeg mensen etter at det hadde gått 6 mnd,så håper det skjer denne gangen også :)

Fikk det for en månede siden for første gang, så skulle egentlig ha fått den tilbake nå men ingenting har skjedd. Tror ikke jeg er gravid da jeg steriliserte meg under KS. Håper egentlig at den kommer denne uka her, for neste uke skal vi på ferietur sammen med en annen familie...

Jeg fikk det igjen i slutten av mai, men ikke sett noe mer til det etter det. :confused005

Jeg skulle gjerne fått tilbake mensen, for vi ønsker oss et søsken, men foreløpig ser det dårlig ut… Er det noen «triks»? Ammer fortsatt, og hadde jo lyst til å fortsette med det til ungen er over året, men kan det f.eks. hjelpe å slutte med nattammingen? Nå ammer jeg baby når hun legger seg kl 18, også våkner hun i 02-tia og får litt påfyll, og så står vi opp i 5-6tia, så da ammer vi også, pluss et par ganger i løpet av dagen.

Ingen mens enda her! Men hadde veldig uregelmessig syklus og måtte ha ivf for å bli gravid så har regnet med at den ikke kom tilbake så fort siden jeg ammer også

Jeg skulle gjerne fått tilbake mensen, for vi ønsker oss et søsken, men foreløpig ser det dårlig ut… Er det noen «triks»? Ammer fortsatt, og hadde jo lyst til å fortsette med det til ungen er over året, men kan det f.eks. hjelpe å slutte med nattammingen? Nå ammer jeg baby når hun legger seg kl 18, også våkner hun i 02-tia og får litt påfyll, og så står vi opp i 5-6tia, så da ammer vi også, pluss et par ganger i løpet av dagen.
Sniker :) For meg var det slutt på nattamming som gjorde at min mens kom tilbake. Frøkna mi begynte å sove gjennom da hun var 4 mnd, så var ikke lenge jeg fikk fri fra mensen :wtf: Pluss at det varte bare i 2 mnd, så var det masse nattevåk & nattamming igjen :p
Jeg fortsatte å amme til hun var langt over halvannet år( mest kos på slutten) og er nå gravid igjen i uke 20 :smiley-bounce016
Hvis det blir tøft for lille å slutte med ammingen i 2 tiden, og dere ikke er klare for den kampen, kan et alternativ være med flaske med pumpet melk

Sniker. Jeg måtte slutte helt med ammingen og vente enda tre måneder etter det før mensen kom tilbake. Da var baby 15 måneder (og slik var det også med andremann). Det varierer med andre ord for alle, men det er enormt frustrerende å vente. Også kjipt å slutte med ammingen når man ikke vil. Med tredjemann skal jeg amme så lenge han ønsker. Spent på om klokka tikker på samme vis da, eller om mensen kommer før jeg slutter å amme.

Back
Topp