Har alle byttet til bilstol nr2?

Mamsen

Flørter med forumet
Vi har ikke byttet enda. Han er 10 kg og 72cm. Vi har maxi cosi setet, og det går vel til 13 kg, så vi tenker å bruke det en stund til. Hva gjør dere?[:)]

Vi byttet for rundt en måned siden, han var for lang(er vel rundt 72cm nå) selv om han hadde og fortsatt har litt å gå på på vekta.

Han kan sitte i babysetet hvis vi går på Kilo.
Men han sitter ikke behagelig i det lenger. Derfor bytta vi, og nå sitter han som en konge [:)]

Ikke byttet enda. Her er mini ca 9 kg og ca 70 cm. Men bytter nok snart, siden jeg syns det er alt for tungt å bære han i maxi cosien nå, da jeg har en litt trøbblete skulder. Siden babystoeln dermed bare står i bilden, syns jeg det er lettere å sette han inn og ta han ut av et større sete, så ja, bytter nok snart ja!

Hun sitter fortsatt godt i babysetet. Det er anbefalt å bruke babysetet så lenge som mulig.

Selene begynner under skuldrene hennes enda hun bare er 6,7 kg og 67 cm...Hun er lang i ryggen, så her har hun vokst fra det (utrolig nok)

ORIGINAL: Fru Riskorn

Hun sitter fortsatt godt i babysetet. Det er anbefalt å bruke babysetet så lenge som mulig.

Men ikke for enhver pris [;)] Mange barn blir endelig rolige når de kommer opp i setet nummer 2.

Jepp har bytta[:)] Gjorde det for ca. en måned siden. Han kunne fint ha sotti i sete nr.1 ennå Han er 76 cm og 8750 gram, men han prøvde hele tiden å komme seg opp i sitte stilling og nå storkoser han seg i det nye setet. Får med seg mye mer da[:D]

Nei har ikke gjort det enda. Men sete nr2 er i hus, men siden det går fra 9kg og hun enda ikke er blitt det så venter vi.

Me har ikkje bytta enda. Ho har god plass i det vesle setet enda.

ORIGINAL: *LilleVinkel*

Men ikke for enhver pris [;)] Mange barn blir endelig rolige når de kommer opp i setet nummer 2.

Jeg vet ikke for hvilken pris jeg... Vet bare at Trygg Trafikk anbefaler å bruke sete nummer en så lenge som mulig. Når de er for stor, så er det jo ikke mulig lengre...

Jeg vet ikke for hvilken pris jeg... Vet bare at Trygg Trafikk anbefaler å bruke sete nummer en så lenge som mulig. Når de er for stor, så er det jo ikke mulig lengre...

Elias er for "stor", men ikke for tung...

ORIGINAL: FrøkenFryken

Selene begynner under skuldrene hennes enda hun bare er 6,7 kg og 67 cm...Hun er lang i ryggen, så her har hun vokst fra det (utrolig nok)

Det spiller ingen rolle. Når hodet stikker mer en 1/3 del over kanten er barnet for langt[:)]

Vi har ikke bytta enda. Har en bøtteknott. Brukte Maxi-cosien til eldste var over 1 år.

Hvordan vet man når de er for stor egentlig?? Jeg lurer på om det kanskje er på tide å bytte her, men han har jo fortsatt noen kg igjen, men det er ikke bare det det går på?

ORIGINAL: Durken

Det spiller ingen rolle. Når hodet stikker mer en 1/3 del over kanten er barnet for langt[:)]

Vi har ikke bytta enda. Har en bøtteknott. Brukte Maxi-cosien til eldste var over 1 år.

Her er selene så stramme at vi får ikke lukka igjen engang. Da må man bytte.

ORIGINAL: Durken

Hmm, ikke det jeg har hørt? Uansett så er det bilsetet vi skal kjøpe 0-25 kilo... Kjempe god hvilestilling og alt [;)]

ORIGINAL: kari26

Hvordan vet man når de er for stor egentlig?? Jeg lurer på om det kanskje er på tide å bytte her, men han har jo fortsatt noen kg igjen, men det er ikke bare det det går på?

Når han er for lang, så skal man kunne se det på belte..
Og hvis hodet stikker opp over kanten..

Elias er for "stor", men ikke for tung...

For lang er faktisk verre enn for tung...

Back
Topp