Har alle økedøgn?

Bkno3065662

Blir kjent med forumet
Min lille er straks 10 uker og jeg ser her inne(flere av mnd) at de fleste babyene har økedøgn. Her har vi hatt en dag hvor hun puppa mye, men ellers går det som normalt: 3-5 timer på dagen og 4-7 timer om natta før hun spiser. Er det normalt å ikke ha økedøgn? Hun legger på seg som hun skal og veier nå rundt 6,5kg. Var nesten 3,8kg når hun ble født. Begynner å lure litt når alle skriver im disse økedøgnene ;)

Min lille pike ❤️

Jeg merker heller ikkenoe på min :) nå pupper jeg litt og flasker litt, men han legger på seg mer enn nok :) så vi gir kanskje for mye i utgangspunktet? :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg merker heller ikke noe til disse økedøgnene, men jeg har mye melk så har tenkt det var derfor :)

Vet ikke om jeg har mye melk, men frøkna får jo det hun skal ha hvertfall :) hun spiser fra begge sider hver gang, og hs sier det er bra. Hun legger på seg akuratt på gjennomsnittet hver uke ca. Men det er bra å høre at flere ikke har økedøgn, vi burde vel egentlig bare være glade for det?! :)

Min lille pike ❤️

Tror vi har nå ;) pupp helst hele tiden :P

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Vi har noen dager hvor han tømmer begge, men de første dagene Tar han bare den ene. Merker ikke noe utover det, men husker noen slitsomme døgn med storebroren

Last edited:
Har ikke merket noe særlig til det, men tror vi har hatt det to ganger.. Da har han bare spist oftere på dagtid og kveld enn normalt, sånn type hver 2. time i stede for 3-4 timer i mellom og tømt begge brystene som regel på ett måltid :) Ellers har han sovet som før gjennom natta.

Etter at eg mistet melken på sykehuset så har det vært 6 uker med spising hver andre time døgnet rundt.....

Sent from my HTC One_M8 using BV Forum mobile app

Helsesøster sa til meg at alle opplever økedøgn forskjellig og at ikke alle får det. Jeg har ikke opplevd det ennå.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har merket mine/våre tydelig. Da ligger han på puppen hele dagen og er aldri helt fornøyd. Og puppa føles tomme da han gnøler etter mer.

Februar -14 mamma <3

Jeg hadde ofte økedøgn med sønnen min, men ikke denne gangen (bank i bordet). Moren min hadde aldri det med oss, men hun hadde masssse melk. Jeg har mer melk denne gangen, var mer sliten og stresset forrige gang: det skulle bare en tur på kjøpesenter en dag så var jeg helt utslitt og melkemengden sank, så brukte jeg en hel uke på å pumpe meg opp igjen.

Jeg har ikke opplevd økedøgn, men syntes kidden spiser mye jeg.. Max 3 timer mellom hvert måltid om natta.. Også på dagen syntes jeg han spiser støtt og stadig så lenge jeg ikke triller tur.. Tror han spiser seg halv mett hele tiden, fordi han spiser aldri leenge av gangen eller tømmer puppen helt.

Har heller ikke opplevd det.

Jeg har hatt flere økedager! Senest i går. Ganske slitsomt:p men da har jeg kanskje ikke så mye melk? Er så fersk i dette at jeg ikke aner hva som er normalt..

Har hatt idag! Spent på hvordan kvelden og natten blir, da jeg la han kl 20 :p

Back
Topp