Hapå tl 10mnd gammel baby

Lykkeliten_84

Forumet er livet
VIP
Syntes dere det er et greit pålegg å gi til noen som er 10 mnd gammel? Ikke at jeg har eller vil gjøre det, men lurer hva dere mener om det? Jeg synes det blir litt mye sukkerinnhold, men det er kanskje bare min mening?[:-]

Tror ikke denne babyen det er snakk om har noen problemer med spisingen akkurat, men er jo mor sin avgjørelse da[8|]

Hvis ikke jeg hadde hatt noe annet å gi på en det så ja, 1 gang kanskje, ungen dør jo ikke av det. MEN ville ikke gitt det daglig akkurat.

Her i huset er det et ikke-pålegg, så det er vel innlysende hva jeg mener. [;)]

ORIGINAL: Auliana

ORIGINAL: Vesle_mor

Tror ikke denne babyen det er snakk om har noen problemer med spisingen akkurat, men er jo mor sin avgjørelse da[8|]

Javel, da må du pressisere det. At mora gir Hapå bare for gøy, tiltross for at hun vet at sukker er skadelig for tennene. Eller kansje hun ikke vet det....Kansje hun gir kremfløte på flaske..?

Du skjønner hvor jeg vil, er mye man ikke kan si med sikkerhet dersom man ikke er der.

Da får du si i fra, at du syns det er forkastelig med Hapå [;)]

Sukker skadelig for tennene??!! Hehe. Normale mengder med sukker er da absolutt ikke skadelig for tennene! Blir det et kilo sukker for dag er det kanskje skadelig men tror neppe noen gir en unge så mye sukker.

Hapå er ikke farlig å gi. Så lenge ungen spiser er det det viktigeste. Men selvfølgelig burde jo ungen få mye sunt pålegg også.

Jeg ville heller ikke gjort det... [&:]

Om jeg vil gi barnet mitt Hapå på skiva en dag, så gjør jeg det! Det betyr ikke det samme som at hun får det hver dag. Om jeg ser ei venninne gi barnet sitt dette pålegget, tenker jeg jo ikke at hun gir det hver gang. [&:]

Har aldri gitt det selv. Men kunne nok funnet på å gjøre det hvis vi virkelig sleit med å få i han mat.

Men hva andre gir barna på skiva gir jeg fullstendig blaffen i [8D][;)]

Hvis foreldrene har prøvd alt annet og er fortvilet over at ungen ikke spiser, så synes jeg det er OK og prøve hapå på maten. Selv har vi en unge som riktignok kan bli lei brødskive i perioder, men da prøver jeg å finne andre sunne alternativer. Vi har ikke sjokoladepålegg i huset i det hele tatt, så tror ikke min kommer til å finne ut hva det er på lenge. Tror at den dagen han skjønner at det går ann å ha sjokolade på brødskiva, så blir det vanskelig å få i han leverpostei og ost!

Nå gidder ikke jeg legge meg så masse oppi hva folk har på skiva til ungen jeg da [8|]

Vil bare linke til denne tråden her, hvor det mange sunne alternativer til hva man kan gi/gjøre hvis ungen ikke vil spise. Hvis det ikke er noen problemer med spising er det ihvertfall ikke noe poeng å gi Hapå, hvorfor introdusere sukker så tidlig? Ser virkelig ikke poenget.

http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=15068813&mpage=3&key=�

ser ikke helt poenget i å gi gutten min på 3,5 nugatti eller annet søtt pålegg heller jeg..

og vi har hatt mange runder hvor han ikke ville spist noe særlig. da har han fått f.eks fullkornspasta med skinke, jeg harr bakt horn, laget grøt osv. prøvd oss frem.

tror ikke det er så farlig å gi han det en gang.. men vil ikke at han skal vende seg til godteri på brødskiva. han trenger ikke vite at det fins rett og slett.

gidder ikke bry meg med hva andre gjør egentlig, men syns det høres rart ut å vende barnet sitt til søtt pålegg så tidlig.. ikke rart om de ikke vil ha noe annet når de først har smakt det da..

Back
Topp