Handlingslamma, sniker fra oktober

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Hei alle dere heldige damer som har født :)
Jeg er i en vond situasjon og håper på litt hjelp fra dere. Er andregangs i uke 39+4.
Maserier i 4 døgn - lite søvn.
Skikkelige rier fra i går morges, ble stadig vondere men ikke tettere/hyppigere. Var inne til sjekk hvor jeg var umoden. Fikk sovetbl med hjem slik at jeg har sover 4 timer i natt.
Nå i dag er riene uregelmessige men så vonde at jeg ikke klarer å puste eller noe, aldri kjent så vondt før, ikke engang i fødsel! De varer rundt 1,5 min når dem kommer, føler trang til å gå på do da det presser sånn i ryggen.
Myyye slim iblanda blod i dag også...

Hva skjer? Skal det være så vondt helt til riene er regelmesssige? De blir jo aldri regelmessige :( jeg bare gråter, er så utmatta og er livredd hver ei ri fordi det er et he¥£$#...
Ser vell ikke vitsen med ny sjekk allerede når jeg var umoden i natt når jm sjekka...

Takk for evt delte erfaringer :)

Føler med deg! Tok lang tid før min fødsel kom i gang. Men jeg var litt mer moden når jeg kom inn for en sjekk og vannet hadde gått. Fikk lov å være på et venterom til riene tok seg opp med litt smertestillende så jeg fikk sovet litt. Litt fordi riene aldri ble regelmessige med førstemann, og fødselen da gikk relativt raskt. Etter 36 timer med uregelmessige rier hadde jeg 5 cm åpning og hodet sto høyt. En time senere lå hun i armene mine :angelic::dummy1: så hvis du føler at riene blir sterkere ville jeg dratt og tatt en sjekk til. Tror jeg bare hadde tre eller fire kraftige rier før pressriene kom og hun var klar for å komme ut.:)

Føler med deg. Var litt sånn fødselen min startet. Fikk så uholdbare rier på 2-3 cm så jeg ba om keisersnitt. Var «heldigvis» dit veien gikk uansett da jeg hadde en infeksjon og babyen sin puls var kjempe høy. Jeg hadde ikke klart meg gjennom de riene jeg fikk på slutten før det ble hastesnitt. Hadde konstante smerter. Ingen pauser og jeg følte hele tiden det presset spnn i ryggen/rompa.

Ville ringt føden, som andregangs kan det gå ganske fort. Jeg rakk kunn 20 min på føden med min nr to, aner jo ikke hvor moden jeg var på forhånd da men hadde fire cm da jeg kom inn.Styra på hjemme en stund før vi dro, for var jo ikke helt regelmessig og ikke spesielt vondt.
Lykke til❤️

Hei alle dere heldige damer som har født :)
Jeg er i en vond situasjon og håper på litt hjelp fra dere. Er andregangs i uke 39+4.
Maserier i 4 døgn - lite søvn.
Skikkelige rier fra i går morges, ble stadig vondere men ikke tettere/hyppigere. Var inne til sjekk hvor jeg var umoden. Fikk sovetbl med hjem slik at jeg har sover 4 timer i natt.
Nå i dag er riene uregelmessige men så vonde at jeg ikke klarer å puste eller noe, aldri kjent så vondt før, ikke engang i fødsel! De varer rundt 1,5 min når dem kommer, føler trang til å gå på do da det presser sånn i ryggen.
Myyye slim iblanda blod i dag også...

Hva skjer? Skal det være så vondt helt til riene er regelmesssige? De blir jo aldri regelmessige :( jeg bare gråter, er så utmatta og er livredd hver ei ri fordi det er et he¥£$#...
Ser vell ikke vitsen med ny sjekk allerede når jeg var umoden i natt når jm sjekka...

Takk for evt delte erfaringer :)
Kanskje har du allerede født, lurer på hvordan det går?:)

Hei, og takk for svar! Disse riene var virkelig the real thing! Jeg burde aldri ha venta med å reise inn på sykehuset. Kom meg endelig avgårde, da holdt jeg ikke ut lenger, og i det jeg satt meg i bilen storma riene med 2 minutters mellomrom. Pressriene starta i parkeringsanlegget og det ble full kaos med å rive av meg klærne før jeg fikk seng på føden, hun ble født 4 minutt etter ankomst, kl 15. Smertehelvete hele dagen :( ikke noe drømmefødsel, men alt bra med jenta mi ❤ Uregelmessige rier kan virkelig være "på skikkelig"! Nå må hu mor få noen overføringen og hvile litt så er vi klar for hverdagen :)

Back
Topp