Handletur med baby?

~lykkelig med barn~

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hvordan handler dere med baby? :rolleyes:

Har dere baby i vogn, og varer i egen kurv eller handlevogn?
Eller baby i bæresele og varer i kurv?
Eller varer i babyvognen?

Bare lurer! ;)

Spørs hvor mye eg ska handl. ;) Er det bare litt tar eg bilstolen i handlevogna. Er det mye tar eg han i babysetet i handlekorga, og er vi på kjøpesenteret har eg han i vogna siden samboer og da ofte er med ;)

Når jeg og samboer tar ukeshandel på lørdagene går vi alltid sammen. En av oss har Markus i bæresele. Etterhvert kunne jeg tenke meg å bruke butikkvognene med babysete. Men vet ikke hvor ofte de vasker de, så er litt skeptisk når han enda er så liten og ikke har bygd opp så mye immunforsvar enda.. (Ingen her som jobber på butikk og vet om/hvor ofte de rengjøres?:))

Om jeg er ute en tur, og vil innom på butikken, så pleier det å være i vogna:)

Vi har frem til nå tatt bilstolen opp i handlekorga, og hatt hver vår korg.
Men nå som jeg fikk ny vogn i går med adapter til bilstolen var det ganske så mye bedre å ha han på vognunderstellet i bilstolen ;)
Har også hatt med tralla om vi skulle på kjøpesenteret.

❤ Prinsen født 3.juli ❤

Varierer alt etter hvor mye jeg skal ha.:) litt kan legges på vognen, er det mer enn det blir det korg utenom vognen, er det mye kan vi ha butikkvogn men må ha samboer med pluss noe å ha babyen i. har ventet litt med butikkvogn med babysete siden de var så bratt der vi var da han var nyfødt. Men vi har ikke handlet så mye sammen så har ikke sett hvordan vognene med babysete er der vi handler vanligvis.

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Som andre her, om det er lite har jeg bare satt bilsetet i handlevognen. Er det mye drar jeg som regel alene mens lillemann er hjemme med pappaen. Har også brukt understellet til vognen med adapter til bilsetet :)

Tar vogn med...
Har ikke bil selv, så når jeg drar på handling alene så har jeg selvfølgelig vogna med. Bruker sånn handlekurv man kan dra etter seg (med hjul)
Når typen er med, så kjører vi bil og har vogna med. Er på et kjøpesenter stort sett, så da kan vi kikke rundt først. Inne på selve butikken har vi en handlevogn i tillegg til vogn.

♥ Mamma til verdens herligste Sondre ♥

Når jeg og samboer tar ukeshandel på lørdagene går vi alltid sammen. En av oss har Markus i bæresele. Etterhvert kunne jeg tenke meg å bruke butikkvognene med babysete. Men vet ikke hvor ofte de vasker de, så er litt skeptisk når han enda er så liten og ikke har bygd opp så mye immunforsvar enda.. (Ingen her som jobber på butikk og vet om/hvor ofte de rengjøres?:))

Om jeg er ute en tur, og vil innom på butikken, så pleier det å være i vogna:)

Jeg pleier å putte teppe oppi babysetet - altså mellom sete og babyen. Da er han ikke i direkte kontakt med det. ;)

Takker for alle svar! :)
Synes det kan være litt kronglete noen ganger, så fint å høre hva andre gjør!

Bor rett ved butikken, så bruker ikke bilstolen. Blir som regel vogn, men da vanskelig å handle mye. Klarer ikke trille vogn og handlevogn. Hi hi! :p Det er ikke babysete på handlevogn her.

Og med bæresele lurer jeg på: går det greit om man skal ha noe på nederste hylle? Har man mulighet til å bøye seg ned med baby for å ta opp varen på nederste hylle liksom? Greit at man har begge hendene fri da. :)

Takker for alle svar! :)
Synes det kan være litt kronglete noen ganger, så fint å høre hva andre gjør!

Bor rett ved butikken, så bruker ikke bilstolen. Blir som regel vogn, men da vanskelig å handle mye. Klarer ikke trille vogn og handlevogn. Hi hi! :p Det er ikke babysete på handlevogn her.

Og med bæresele lurer jeg på: går det greit om man skal ha noe på nederste hylle? Har man mulighet til å bøye seg ned med baby for å ta opp varen på nederste hylle liksom? Greit at man har begge hendene fri da. :)

Det går greit å hente ting langt nede med bæresele, du setter deg på huk, så er du(og barn) ganske rett i ryggen. Jeg syns ihvertfall det går ok. Min veier bare litt over 5kg, regner med det blir verre når han blir tyngre;)

Triller bort til butikken hver morgen ca. Setter en kurv oppå vognen og får som regel med meg det jeg trenger. Ellers handler jeg uten baby på kveldstid :)

Storesøster Mars 2009
Lillesøster Juli 2013

Vi bruker handlevogn med bilstol. Hu sover kjempe godt i dem. Og de ser snåle og ubehagelige ut, men hu elsker det.

Back
Topp