Handletur med baby..

LilleDelfin

Forelsket i forumet
Jeg har ikke vært så mye ute med lille-bebis ennå. Bare gått et par trilleturer.. Men har veldig lyst til å ta meg en shoppingtur snart!! Føler jeg trenger å freshe meg opp litt med noe nytt [;)]
Men hvordan organiserer dere noe sånt? Tar dere med den lille? Ammer og steller dere rett før, og satser på at det holder til dere kommer hjem igjen? eller..
Uff.. er så usikker på sånt.. Hva gjør jeg hvis hun plutselig vil ha mat når vi er i byen liksom.. vil ikke bare sette meg ned på en benk å amme!! Men vil jo ikke la henne hindre meg i å gå ut og gjøre normale ting..
Hvor nøye planlegger dere utfluktene deres?

Jeg må kjøre bil inn til byen og da drar jeg etter jeg har stelt han og ammet.
Sover for oftest i 3-4 timer da og jeg rekker mye på den tiden! Så om han vil ha mat før vi er hjemme igjen finner jeg meg et amme rom noe de fleste senter har nå [:)]

Jeg tok meg en bytur med Lucas, og han sovnet før vi var kommet ut døren (de fleste sover kjempe godt i vogn). Det jeg har gjort før jeg går ut er å passe på å amme, stelle osv sånn at vi ikke går hjemme fra sulten og med bæsjebleie. Vi har forløpig bare virret innpå kjøpesenter, og det gikk kjempe fint å sette seg inn på et stellerom/ ammerom å amme og skifte på han. De fleste steder har de godt utstyrte rom med sofa, stellebenk, vann, micro osv.
Pass på å pakke med nok bleier, gjerne et klesskift og gjerne noen våtservietter. Jeg har også disse engangs "stellemattene" fra libero i stellevesken. De er helt genial!! Da er du iallefall sikker på at han ligger rent.[:)]

Har vært på flere shopping-turer allerede, vi[8D] Ammer ikke da, men finner meg bare en cafè å sette meg ned på når det er tid for mat. Ellers pleier jeg å mate og skifte bleie rett før vi drar, og som regel sover han gjennom hele butikk-runden[:)]

Jeg pakker med bleier, klesskift og våtservietter. Blir han sulten, så setter jeg meg enten på et stellerom eller på en benk. Jeg har iiiingenting imot å amme i full offentlighet! Folk får bare glo, ungen min skal da vitterlig få mat når han er sulten! [:D]

Var på maaaaaaange timers shopping på tirsdag, som medførte 2 ammepauser!!! Den første på en kafe - var så tidlig at det heldigvis var få besøkende der, og neste på en benk på senteret.. Gikk helt fint!!!! Og jeg som hadde "angst" for dette tidligere.. [8D]

jeg pleierå mate han å skifte på han før vi drar tar med mme kokt vann i termosk, og går ut.. så når han er sulten lager jeg mat til han å går han.. synes det går veldig fint på hanndle lur med han[:D]

Høres ut som det er mange med gode erfaringer [:)]
Det som er dumt her jeg bor, er at det er en liioten by, med et liiite senter, så noe amme/stellerom er det nok ikke. Måtte nok tatt til takke med en handikap do eller en benk/cafe.. Tror nok jeg prøver med på en liten tur til uka.. Trenger jo ikke gå der i timesvis ;)
Eventuelt så tenkte jeg å ha en boks med ferdig mme i stelleveska som krise-mat..

jeg planlegger ikke. tar ting som de kommer. må hun ha mat så må hun det. gidder ikke la det hindre meg i å dra på shopping eller andre steder

Back
Topp