Handler du brukt til barnet ditt??

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
– På nett kan du finne alt mellom himmel og jord brukt. Jeg kjøper både sko, klær, sengesett og leker, forteller Anne.

Hun er mamma til en gutt på snart to år, og kjøper så å si aldri noe nytt i vanlige butikker lenger. Det er på internett det foregår. Halvannet år har gått siden hun først begynte med nettshopping. Da var det eBay som fristet.

– Det var så mye fint, og en god måte å spare penger på. Eneste var at jeg gjerne kjøpte flere ting, fordi det var så billig, sier Anne.
http://www.babyverden.no/Baby/Tema/Utstyr/Anne-elsker-a-kjope-brukt/
Handler du brukt til barnet ditt?

Vi har vært så heldige å arve noen sekker med klær. I tillegg har vi kjøpt en del brukt, fant en koselig veldedighetsbutikk på tur til Danmark, der de solgte til inntekt for Røde kors. Ser i ettertid at vi kanskje har kjøpt for mye, dog :oops: Er ikke så lett å vite hva man faktisk kommer til å bruke, men turte heller ikke ta sjansen på å vente til etter fødsel og risikere å være sengeliggende og utmatta, uten klær i hus. Er ihvertfall glad for at jeg har klart å legge bånd på meg i salgsgruppa på FAcebook, sitter og sikler på tøffe klespakker, men vet at det aldri kommer tilå bli tomt der, heldigvis.

Selvfølgelig har det også blitt kjøpt en del nytt, det finnes jo sååå mye fint der ute! Men det kommer jeg til å selge når det ikke passer lenger.

Vi skal bruke min gamle barneseng etterhvert, nå ligger han i vugge kjøpt på Finn.no. Vi fikk lekegrind av svoger, som også er kjøpt brukt.

Mamma og Pappa ville betale for barnevogna, og siden vi ikke fant den vi ville ha brukt, kjøpte vi ny.

Vi har med andre ord null problem med arvet og brukt, faktisk foretrekker jeg det.Men noen ganger er det både praktisk og litt kjekt å kjøpe noe nytt også

Og så er jeg så heldig at jeg både kan sy og strikke, og kommer nok til å lage et og annet til gutten min også

Har kjøpt minimalt med nytt :)

Arva leikegrind, seng, vugge og vogn som eg, min bror og søster brukte!

Kjøpte nytt bilsete, og brukt vogn;)

Klær får vi i gave eller arva fra venner og ukjente som gir bort!:) kjøper av og til om eg finner nåke nyydelig;)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har begge deler, er veldig glad i salg ;) følger ofte med på finn og Facebook, og ikke minst når det er diverse salg eller tilbuder rundt omkring :) men det er visse ting som vi aldri kommer til å kjøpe brukt; bilstol, madrass og sko.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har ikke fått arva noe da jeg fikk unge når andre i familien også fikk unger :p

Men har fått litt klær i gave, fått vugge og bilstol av ei venninne så jeg vet de er i stand, men ellers har jeg kjøpt det meste brukt.

Unntaket er madrass, sengetøy, håndklær, kluter, badekar og alt av klær vi ikke har fått i gave.

Back
Topp