Handler dere mye unødvendig til barna?

Lisaa1234

Elsker forumet
Slik som jeg feks, kan fint kjøpe masse nye klær til barnet mitt selv om han absolutt ikke trenger det. Min mann derimot handler aldri klær, men kommer noen ganger hjem med nye leker.
Det er jo hverken bra for miljøet eller lommeboken, så for oss blir det full skjerpings fremover, huff!

Ja, jeg kjøper veldig mye barna egentlig ikke trenger. De har voldsomt mye klær, sko ol. Hun her er altfor glad i å shoppe til barna sine. :oops:

Nei gjør ikke det i grunnen.

De har ikke mer klær enn de trenger.
Men leker har de i hopetall, men kjøper ikke mye av det til dem heller.

Nei gjør ikke det i grunnen.

De har ikke mer klær enn de trenger.
Men leker har de i hopetall, men kjøper ikke mye av det til dem heller.
Du er flink! Jeg tenkte litt sånn: «det er jo første barnet», dette kan vi bruke til neste barn også. Men da tenker jeg sikkert «det er jo siste barnet» haha! Alt for mye klær her i hus.

Unødvendig kommer vel an på øyet som ser :p men joda, guttungen har alt for mye sko og klær, jakker og utetøy. Veldig glad i å handle til han, men selger det videre etter bruk og kjøper også litt brukt. Samme med leker. Vi gir bort og selger unna etterhvert som han vokser fra det. Men vi har en tendens til ha veldig mye av en del ting, nå om dagen er det Brio togbane og paw patrol, men det lekes med daglig ;)

Unødvendig kommer vel an på øyet som ser :p men joda, guttungen har alt for mye sko og klær, jakker og utetøy. Veldig glad i å handle til han, men selger det videre etter bruk og kjøper også litt brukt. Samme med leker. Vi gir bort og selger unna etterhvert som han vokser fra det. Men vi har en tendens til ha veldig mye av en del ting, nå om dagen er det Brio togbane og paw patrol, men det lekes med daglig ;)
Selvsagt! Hehe, kjenner meg igjen!

Nei kjøper kun det de trenger. Bruker for det meste arvetøy og supplerer med strømpebukser, sko o.l. Leker kan heg telle på en hånd hvor mye jeg har kjøpt. De får nok av leker i gaver. Ellers tar jeg gjerne frem kjøkken sleiver og boller og det blir like stor stas som om det skulle vært nye leker. Tar også å gjemmer unna leker og bytter innimellom på den måten tror de at de får nye leker. Det går selfølgelig kun når de er små

Ja! Kjøpte en del unyttig før hun kom og har blant annet for mye tøy (+ mye jeg har funnet ut er upraktisk for meg). Så blitt noen kroner for mye på tull.. Men men, lært til nestemann ;)

Nei kjøper kun det de trenger. Bruker for det meste arvetøy og supplerer med strømpebukser, sko o.l. Leker kan heg telle på en hånd hvor mye jeg har kjøpt. De får nok av leker i gaver. Ellers tar jeg gjerne frem kjøkken sleiver og boller og det blir like stor stas som om det skulle vært nye leker. Tar også å gjemmer unna leker og bytter innimellom på den måten tror de at de får nye leker. Det går selfølgelig kun når de er små
Så bra da! :-) Veldig enig i det siste der, det gjør jeg også! :-)

Selvsagt! Hehe, kjenner meg igjen!
Men vi har nok mye unødvendig altså :p både av leker og klær og særlig klær. Har blitt flinkere der :D men samboer elsker å kjøpe nye leker og har de hvert ute på noe, kan du vedde på at de kommer med noe nye leker :p

Men vi har nok mye unødvendig altså :p både av leker og klær og særlig klær. Har blitt flinkere der :D men samboer elsker å kjøpe nye leker og har de hvert ute på noe, kan du vedde på at de kommer med noe nye leker :p
Slik er min mann også! Jeg kjøper klær og han leker. Men jeg har blitt flinkere på å kjøpe brukt og selge unna noe :-)

Ja, slik kan man også se det! :)

Jeg elsker nøytrale tøy (hvitt ❤️) så har mye til begge kjønn! Tenker egentlig bare kjøpe noen få plagg i hver størrelse i eventuelt blåish og heller strikke resten om vi skulle få gutt neste gang.

Og utstyret/tøyet jeg fant helt ubrukelig har vi enten solgt, donert til sånn kleskasse eller gitt til venner med barn.

Jeg elsker nøytrale tøy (hvitt ❤️) så har mye til begge kjønn! Tenker egentlig bare kjøpe noen få plagg i hver størrelse i eventuelt blåish og heller strikke resten om vi skulle få gutt neste gang.

Og utstyret/tøyet jeg fant helt ubrukelig har vi enten solgt, donert til sånn kleskasse eller gitt til venner med barn.
Lurt!

Signerer her bortsett fra leker

Ja, de har alt for mye klær. Jeg kjøper mye brukt på Finn, og da blir det fort noen bæreposer.
Luer har de også alt for mye av.

Ja, de har alt for mye klær. Jeg kjøper mye brukt på Finn, og da blir det fort noen bæreposer.
Luer har de også alt for mye av.
Samme her! Å handle brukt er jo miljøvennlig og litt bedre for samvittigheten men likevel ofte en del unødvenige kjøp likevel! :)

Jeg gjorde det før, men de siste par årene har jeg prøvd å ikke handle hverken til ungene eller meg selv hvis ikke behovet var der. Unntaket er vintertøy på salg som jeg gjerne handler til neste vinter.

.

Last edited:
Back
Topp