Handleliste

Gullnr3_81

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Har dere begynt å handle litt til bebisen?
Jeg har veldig lyst, men vegrer meg litt.

Med førstemann småhandlet jeg gjennom hele svangerskapet og tok de største kjøpene som vogn osv. helt på slutten.
 
Det er ikke så mye vi trenger å handle.

Det lille vi trenger, venter vi med til black friday-salget, og januarsalget. Sparte mangfoldige tusenlapper med førstemann ved å handle på de salgene (han kom også i februar). Bare bilstolen sparte vi over 2 000 kr på ved å kjøpe på black friday-salg.

Det er vel mest pumpebh, enda en tripptrappstol med nyfødtsete denne gangen, en ny bæresele (likte ingen av de vi hadde sist), ny bilstol enten til babyen eller til storebror eller begge, og litt småplukk vi trenger. Klær, vogn, seng, alt sånt har vi fra før.
 
Har dere begynt å handle litt til bebisen?
Jeg har veldig lyst, men vegrer meg litt.

Med førstemann småhandlet jeg gjennom hele svangerskapet og tok de største kjøpene som vogn osv. helt på slutten.


Vogn og tripp trapp stol fikk vi fra foreldrene mine når jeg var 6 uker på vei. Har kjøpt vugge og Stokke flexi bath på Finn nettopp. Ellers har jeg kjøpt en del ullklær. Kjøper litt hver måned.
 
Vi har det meste fra før. Trenger ny tripp trapp, men newbornsetet har vi. Trenger også ny base til bilstolen. Ellers er det mest ting til meg...
 
Det er ikke så mye vi trenger å handle.

Det lille vi trenger, venter vi med til black friday-salget, og januarsalget. Sparte mangfoldige tusenlapper med førstemann ved å handle på de salgene (han kom også i februar). Bare bilstolen sparte vi over 2 000 kr på ved å kjøpe på black friday-salg.

Det er vel mest pumpebh, enda en tripptrappstol med nyfødtsete denne gangen, en ny bæresele (likte ingen av de vi hadde sist), ny bilstol enten til babyen eller til storebror eller begge, og litt småplukk vi trenger. Klær, vogn, seng, alt sånt har vi fra før.

Veldig bra tips med tanke på Blackfriday. Det skal jeg ta med meg.
 
Vogn og tripp trapp stol fikk vi fra foreldrene mine når jeg var 6 uker på vei. Har kjøpt vugge og Stokke flexi bath på Finn nettopp. Ellers har jeg kjøpt en del ullklær. Kjøper litt hver måned.

Dere er jo godt i gang. Kan være en god idé så slipper en å stresse med alt på slutten av svangerskapet når en egentlig ikke har ork.
 
Vi har det meste fra før. Trenger ny tripp trapp, men newbornsetet har vi. Trenger også ny base til bilstolen. Ellers er det mest ting til meg...

Fordelen ved å ha enten to tette eller spart på ting er at en slipper å handle inn så utrolig mye igjen.
 
Jeg mangler ny TrippTrapp, babygym og litt klær. Ellers begynner det meste å komme på plass. Har det meste etter storesøstrene, må bare kjøpe litt klær siden jeg har solgt de.
 
Vi har kjøpt vogn og litt klær. Venter med resten av småkjøpene, da jeg regner med vi får en del ting til jul.

I tillegg har eks-svigermor vært gjennom en haug med kjellerboder og funnet utstyr fra sist, blant annet dyner, sengetøy og den gamle brystpumpa mi med flasker og alskens ekstrautstyr. Kom veldig godt med, for pumpa koster over 3000 ny. Trodde den hadde forsvunnet i kaoset etter skilsmissen.

Vi har så langt kartlagt og funnet ut hvilken modell vi vil ha av resten vi trenger. Så venter vi tålmodig på black friday og andre salg. Har satt varsel på Prisjakt.

Vi mangler:
Stellebord
Seng (vurderer Troll lux, men ender vel opp med en av de billigste på IKEA)
Babygym
Bæresjal
Bilstol
Stokke Tripp trapp (får låne nyfødtsete av en venninne)
Vippestol
Vognpose
Stelleveske
Babycall

Skal også sy babynest, og har kjøpt inn det jeg trenger til det.

Det eneste jeg ikke har bestemt meg for merke og modell av her er babygym, så får bare holde øyne og ører åpne framover.
 
Vi har det meste fra før av, så her har vi i grunn bare kjøpt stellebord og et 3 nye babysett med klær. Blir mye gjenbruk fra eldstemann:)
 
Back
Topp