Handleliste

Okergul

Flørter med forumet
Har begynt og notere meg det mest essensielle man trenger til en liten i hus. Synes det er greit å få en liten oversikt selv om det er tidlig, så har man litt peiling på hva man må sette til side av penger :happy: Får jeg se deres?

Her er min så langt:

Vogn
Stellebag
Bilstol
Stellebord
Bleiebøtte
Babynest
Bedside crib/sprinkelseng
Ammepute
Tripp trapp m/newborn seat
Bæresjal

Det vi må kjøpe av de "store" tinga er:

Vogn
Stellebord
Bilstol
Seng
Tripptrapp

Har ikke tenkt så mye mer enn dette enda, men vi kommer nok til å kjøpe det meste brukt :)

Har jo egentlig solgt det meste etter de to første (skulle egentlig ikke ha flere barn), så her må det handles inn en del. Håper å få brukt sprinkelseng fra min søster og ellers kjøpe mye på finn. Litt usikker på om jeg skal bruke bedsidecrib, har ikke gjort det før.

min liste:
Bilstol og base (kjøper nytt)
Bilstolpose
Vogn
Vognpose (får kanskje en vårpose av min søster)
Stellebord
Seng (Får kanskje)
Babynest -lager selv
Tripptrapp- Kan bruke storesøster sin (8 år) så her blir det sånn newborn-sete evt.
Vippestol
Bæresele har jeg lånt bort, så regner med å få tilbake.

Kommode til klær har vi kanskje fra før, men usikker på om den holder på å falle fra hverandre, må få mannen til å se på den! ;)

lengre har jeg ikke kommet i tenkinga. Så klart klær og div, men regner med at vi får litt i gaver, så stresser ikke med å kjøpe inn mye av det ennå. Kommer nok til å sy noe selv også.

Har hatt bare april og mai-baby ennå, nå blir det litt mer vinterbarn, så håper mormor kan strikke en del klær. Gjør hun nok gladelig, da hun har gjort det til alle andre barnebarna.:)

Har ingenting, så må starte helt på nytt!

Vår handleliste:

Vogn
Bilstol
Seng
Bæresele
Stellebord
Vippestol
Klær nyfødt

Usikker på om det blir innkjøp av brystpumpe eller morsmelkerstatning maskin (heter kanskje ikke det? :p)

Her hadde vi kvittet oss med absolutt alt da vi ikke skulle ha fler. Derfor må vi nå handle inn alt på nytt. Satser på å få kjøpt en del brukt men noen ting skal kjøpes nytt.

Vår liste:
Vogn
Bilsete med base
Babynest
Stokke tripp trapp stol med New born sete
Vippestol
Bæresele
Bæresjal
Dyner
Sprinkelseng
Babycall
Ammepumpe
Klær

Det er hva jeg kommer på i farta

Tenkte ikkje kjøpe noko som helst faktisk. (Nr.3)

men ny bilstol må vi jo faktisk ha. Og kanskje newborn sete til stokke stol.

Vi hadde tenkt til å vente et par år med en til, så vi solgte vogna vår. Så det må vi ha da.
Det meste annet tror jeg vi har, men vil nok kjøpe noen nye klær tenker jeg. Er jo så gøy å handle babyklær :hilarious:
Skal selge noen bæresjal og kjøpe noe nyfødtvennlig, og selge det gamle elastiske sjalet og kjøpe et nytt som er litt mindre bredt. Og kanskje en ny bæresele, den vi hadde til mini var arvet og helt oppbrukt da han vokste ut av den.
Og nye flasker, skal bare ha medela så de passer til pumpa.

Det er litt sprøtt, men jeg tror ikke vi trenger annet enn bleier :hilarious: Storesøster har jo nettopp vært baby!

Tenketenke...

JO! Jeg tror jeg skal selge babycallen og oppgradere den til en som kan ha to babyenheter til én foreldreenhet :D

Vogn (bugaboo donkey twin)
Bilstol
Klær

Jeg må alt nytt :)
Tør desverre ikke kjøpe noe før etter uke 23, siden vi mistet uventet i uke 20 for ett år siden ❤️
Veldig glad for at mamma sa til meg den gangen at nå må dere vente med og kjøpe! Og det klarte jeg faktisk :) Sjøl om det var vanskelig :wideyed:

Jeg må alt nytt :)
Tør desverre ikke kjøpe noe før etter uke 23, siden vi mistet uventet i uke 20 for ett år siden ❤️
Veldig glad for at mamma sa til meg den gangen at nå må dere vente med og kjøpe! Og det klarte jeg faktisk :) Sjøl om det var vanskelig :wideyed:

Samme her! Vi har mistet 3 ganger i uke 18/19.. Så her blir ingenting kjøpt før hvertfall etter uke 23. Kanskje jeg tør begynne å kjøpe etter nyttår, hvis det går den rette veien for oss denne gang ❤️

Samme her! Vi har mistet 3 ganger i uke 18/19.. Så her blir ingenting kjøpt før hvertfall etter uke 23. Kanskje jeg tør begynne å kjøpe etter nyttår, hvis det går den rette veien for oss denne gang ❤️

Offda 3 ganger!?
Kan jeg spør hva som har skjedd?
Og hvordan går det med deg nå? ❤️

Offda 3 ganger!?
Kan jeg spør hva som har skjedd?
Og hvordan går det med deg nå? ❤️

Jepp.. Har en svak/kort livmorhals så den har sviktet alle gangene. Skjønner ikke hvordan, men det ble ikke oppdaget før den siste gangen vi mistet. Fikk sydd på cerklage rundt uke 14-15 hvis jeg ikke husker feil, men den røk også ble det sydd på nød cerklage, men så fikk jeg rier som ikke stoppet så da måtte de klippe den av og da var det gjort dessverre..

Det går egentlig helt fint. Var veldig tungt i starten fordi vi virkelig hadde troa på at det skulle være vår tur. Men man kan ikke dvele så alt for lenge over ting man ikke får gjort noe med så man lærer seg å leve med det. Nå vet vi litt mer hva vi begir oss ut på og vi får god oppfølging og skal få cerklage mye tidligere denne gangen. Alle prøver (blodprøver, urin og noen prøver fra skjeden) skal sendes til dyrking oftere og følges godt med på. Også hadde jeg en stigende crp sist så hvis de ser den begynner å stige vil jeg få antibiotika for å se om vi hvertfall klarer å komme oss til de ukene hvor man kan redde barnet om det skulle skje noe så tidlig.

Et tips er at gamle tripp trippstoler ikke passer med New born setet. De har breiere ryggspiler.. Det er derimot ingen sak å kjøpe komplett sett på Finn.no for en brøkdel av nypris. Det gjorde vi:happy:

Et tips er at gamle tripp trippstoler ikke passer med New born setet. De har breiere ryggspiler.. Det er derimot ingen sak å kjøpe komplett sett på Finn.no for en brøkdel av nypris. Det gjorde vi:happy:

Har lagt merke til det! Men hvilket år går skillet på ny og gammel modell, aner du det?

Har lagt merke til det! Men hvilket år går skillet på ny og gammel modell, aner du det?

Jeg fant dette på Stokke sine nettsider:

Både Stokke ® Baby Set™ og Newborn Set™ som selges i dag, passer til alle Tripp Trapp® stoler som er produsert fra og med mai 2003. Dette svarer til serienumre som begynner med 3 eller høyere.

Back
Topp