Handleliste til babyen

Tvilling74

Forumet er livet
VIP
Hva mere er det jeg trenger enn dette her..
HAr de store tingene.[:D]

BLEIER
KLUTER
HELSETEPPER
SALVER
SÅPER
SMOKKER
TÅTEFLASKER
BRYSTPUMPE
AMMEPUTE
VÅTSERVIETTER
HÅNDKLÆR
FLASKEVARMER
TEMPMÅLER
AMMEINNLEGG
LITT MERE KLÆR

NOEN SOM KOMMER PÅ NOE MERE JEG TRENGER????

Gulpekluter? (gassbleier)

Noe merer??

ORIGINAL: chello

Tror du har rimelig god kontroll her.... [;)]

Har du kjøpt bleier du? Hmm... *tenker jeg lar sambo ta seg av det når hun kommer*

Men kom akkurat på at jeg må kjøpe noen ammeinnlegg .. lurt å ha med seg på barsel!! (takk for tipset om det!!!

Nei har ikke kjøpt bleier..Eneste bleiene jeg har er de jeg fikk i den pakka fra apoteket og fra libero og pamers..
Men jeg må nok være med å kjøpe bleier tror jeg..

hva med febernedsettende? har hørt at man bør ha det i hus sånn i tilfelle...

morsmelkerstatning har jeg tenkt til å kjøpe å ha stånde. man veit jo aldri..og med min flaks skulle det ikke overraske meg om en krise oppstår på en søndag sånn at jeg ikke får tak i det...

Ja det er kansje lurt..Har satt opp febermåler..

Satser på at jeg skal amme en stund.. Men kansje lurt å ha tilfelle ja.

kanskje flaskekost? er jo ikke så lett å få rengjort flaskene uten trur jeg...

Koker de eller setter de i oppvaskmaskinen..For det går vel bra å sette de inn i oppvaskmaskinen???

jeg skal koke de hverfall, men har hørt at det veldig vikti å få rengjort de først.. for hvertfall morsmelk inneholder masse fett som man må "skure" bort.. aner ikke om det stemmer altså...

Får vel prøve meg fram tenker jeg..[:)]

ORIGINAL: Tvilling74

Koker de eller setter de i oppvaskmaskinen..For det går vel bra å sette de inn i oppvaskmaskinen???

Hvis du kan koke di i oppvaskmaskinen, vanlig vask i oppvaskmaskinen er ikke nok di 4-5 første mnd. Er vertfall det eg har fått besjed om.

ORIGINAL: susidusi

ORIGINAL: Tvilling74

Ok, det er jo greit å vite slike ting..[:)]

Hvis du kan koke di i oppvaskmaskinen, vanlig vask i oppvaskmaskinen er ikke nok di 4-5 første mnd. Er vertfall det eg har fått besjed om.

Flaskene skal jo helst være sterile den første tiden.....så eg har kjøpt sterilisator for flaskene....så da har eg tenkt å vaske di i oppvaskmaskinen så iu sterilisatoren etterpå, eg har hørt at flaskene skal kokes tidligast 3 -4 timer før di skal i bruk, fant derfor ut at ein sterilisator e fint då, har bare di reine flaskene oppi der, tar kun få min. så e di steriliserte då[:D]

ORIGINAL: susidusi

Flaskene skal jo helst være sterile den første tiden.....så eg har kjøpt sterilisator for flaskene....så da har eg tenkt å vaske di i oppvaskmaskinen så iu sterilisatoren etterpå, eg har hørt at flaskene skal kokes tidligast 3 -4 timer før di skal i bruk, fant derfor ut at ein sterilisator e fint då, har bare di reine flaskene oppi der, tar kun få min. så e di steriliserte då[:D]

Hva koser en slik en da??

Du får di i to typer....en som går i mickrobølgovnen....tror den ligger op ca 300 kr.
Men den var så liten så flaskene som er litt større kan ikke stå i den.
Den vi har er en egenmaskin som står på kjøkkenbenken....den koster ca 1000kr.

Okey..
Hvor kjøper man de da??

Eller ta en kjele med vann og koke dem i 10 min.

ORIGINAL: Monicus

Eller ta en kjele med vann og koke dem i 10 min.

Enklest og billigst kansje..[:D]

Back
Topp