Handleliste baby

♡ Daydream ♡

Forumet er livet
Assistert-jentene
inspirert av andre flotte damer som har startet lignende tråder.

Dere som har barn fra før av.
Hva er deres must haves til babytiden og hva fant dere ut at dere definitivt ikke hadde bruk for? :)

- Klær i ren bomull og ull/bambus (syntetiske klær blir klamme)
- babynestet var uvurderlig i starten. Sydde selv med oppskrift fra stoff&stil.
- babyklær med sokk/strømpebukse. Sokker og sånne søte babysko ble aldri brukt, alt gikk til fretex
- Bilstoladapter til vogna - dette ventet jeg litt med å kjøpe fordi jeg var usikker på hvor viktig det var. Men veeeldig greit å slippe å drasse med vognbagen til enhver tid
- ammepute - brukte doomoo sin, var godt fornøyd
- dunpose til babysete. Hadde vinterbaby og syntes det var veldig lettvint. Kjøpte rimelig på finn
- elektrisk brystpumpe. Vi slet med ammingen og den var gull verdt
- gulpekluter
- til meg selv: skjorter!! Enklere tilgang ved amming
- babyteppe i ull. Vi fikk et hjemmestrikket som vi brukte myyye når vi var på farten
- babycall. Hvis man har mulighet til å la babyen sove ute. Vi bruker vår fortsatt hver kveld (mini er snart 14 mnd)

- Bodyer. Trodde på forhånd at jeg ville foretrekke de med knyting eller knapper på siden, men det ble bare knot. Foretrakk i stedet de med konvoluttåpning og tredde de på nedenfra de første månedene.
- Sparkebukser. Gull verdt da sokker bare faller av. Når det er sagt vet jeg om at noen sliter med dette fordi babyen har store føtter. Aldri et problem her.
- Pysjer. Behagelige og enkle å ta på. Strengt tatt tror jeg du fint kunne klart deg uten bodyer og sparkebukser og kun gått for pysj de første månedene :hilarious:
- vognpose. Et must med vinterbaby, får du sommerbaby kan du vente til høsten med å kjøpe.
- Fleece eller ulldress. Praktisk når lille er ute i kulden. Selv om de ligger i vognposen mesteparten av tiden hender det de må opp for mat
- Gulpekluter
- Nesesuger. Gull verdt når lille blir tett i nesen. Den der du suger i enden er den som gjelder.

Det vi definitivt ikke trengte:
- Gensere. Ser fine ut, ligger bare i skapet
- Vippestol. De små skal ikke tilbringe så mye tid i disse uansett og når jeg trengte å sette ned lille for å ta en dusj trivdes han mye bedre i bilstolen sin. Som jo er obligatorisk hvis dere har bil.

Back
Topp