Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Ribbe og tilbehør.
Masse forskjellige pålegg..
( julepostei, rødbeter, sursild, ansjos, røkt laks, div oster, div julekjøttpålegg, egg++++++++
Forskjellige hjemmebakte brød. Rundstykker, tomtebrygg,
Pinnekjøttet og fenalåret henger på loftet til pappa, julesylte og lammerull (takk, lillebror, jeg laget ikke lammerull i år, men fikk av min bror) ligger i fryseren.
Vi må ha ulike typer brødmat og et godt utvalg pålegg. Kaffe,melk og jus, lager en god del kakao.
Middagene må dekke pinnekjøtt og svineribbe til de to første dagene, andredag spiser vi hos mine foreldre.(ris og sopp og paprika er til biffstrimler lille julaften, kjøttet i fryseren her også. Det er biff jeg også kan spise, de blir jo gjennomstekt bare man tenker på å røre i sausen sånn ca...)
Vi er så heldige at vi skal få middager, frokost, lunsj osv her og der i jul og romjula, så vi skal bare handle inn frukt, snop, rundstykker og pålegg som vi har mellom dette hjemme
Pinnekjøtt, kålrabistappe og karamellpudding på julaften. Men handler inn andre gode julemiddager og desserter til romjula både med og uten besøk. Vi har årlig fast lunsj med "åpent hus" med godt pålegg, waldorfsalat osv. Av julegodter er det julemarsipanposer og skumnisser. Og nøtter. Og så handler vi inn til å bake julekaker.
Her er det
Kalkun med tilbehør
Fenabog/pinnekjøtt med tilbehør
Masse godt pålegg som roastbeef, røkelaks, div andre kjøttpålegg, gubben må alltid ha fenalår, egg, div frukt
Brus
Lager hjemmelaget frokostbrød og brød generelt, grøt (til lille julaften samt riskrem).
Ellers kommer det an på hvor vi er. I år skal vi ha besøk både julaften og 2. dag mens skal ut på middag 1. dag.
Vi skal bort både julaften, første og andre dag, tredje dag reiser vi på ferie. Så voldsom julehandling blir det ikke. Mest til frokost egentlig. Baker gjerne rundstykker selv, så litt ekstra godt pålegg. Juleskinke og sennep, spekeskinke, edamerost, forskjellige juice, brus, snop. Ellers er det ingen her som er så glad i det typiske julematen/snopet her