Handle utstyr i utlandet

Løvemamma87

Andre møte med forumet
Hei!
Samboer og jeg reiser på bilferie nedover i Europa i sommer, blant annet Danmark, Tyskland og Praha står på reiseruten. Lurer på om noen har tips om utstyr alt fra vogn til klær som kan være billigere ved å kjøpe i utlandet. Eller om det er ting de ikke har i Norge som kan være kjekt å ha?:-)
Førstegangs gravid så har heller ikke helt kontroll på hva som er must og hva som er unødvendig å tenke på når en legger ut på lang biltur som gravid!! Så er glad og takknemlig for alle tips og råd!

Endel vogner og utstyr er mye billigere, og ikke minst tollfritt. Vi bestilte komplett tfk til 5500,- fra Tyskland blandt annet.

Tyskland har et merke på barnevogner som heter Knorr-Baby. Vi har barnevogn derifra som har vært designet sammen med VW (sambo er VW-mekaniker). Kjempe god vogn. Snakka med en bekjent som har bodd der, som sier at det er et veldig godt og populært merke der nede. Du får med masse ekstra utstyr på kjøpet, som du ofte må betale ekstra for her i Norge. Verdt å sjekke ut. Vi hadde egentlig sett oss ut en Britax Go-vogn, men Knorr-Baby er en kjempe god konkurrent til den. Knorr-Baby var billigere og hadde mange av de samme spesifikasjonen (lengde på bag, understell, osv), så da gikk vi for den. Hadde villa sjekka de ut :)

Nå vet ikke jeg når du skal ha baby, eller hvor langt på vei du er når du skal reise så mine to tips, et under reise og ett til baby.

Til deg på tur: Skaff deg et gravidbelte dersom du ikke har det alt. Det har kanskje ikke store effekten i forhold til krasj (i følge tester), men beltet er mer behagelig i forhold til magen. Jeg synes det var ubehagelig å ikke ha gravidbeltet når magen begynte å bli stor, samtidig som jeg fortsatt var litt kvalm, så det var veldig godt å ikke ha beltet som strammet.

Til baby: Dersom du skal ha baby på senhøsten/vinter, kan en bilpose være fantastisk å ha. Da slipper du å kle på baby så mye før du drar noe sted, da posen er god å varm. Vi hadde av typen Voksi Move og var en fantastisk invitering. Denne kan også brukes i vognen som en vognpose når baby er på det minste :) Er bare å åpne glidelåsen slik at baby ikke blir for varm når det er blitt varmt i bilen :)

Her er en link til vognene, så kan du kikke litt før du drar :) http://www.knorr-baby.de/volkswagen.html
Adapter til bilstol er knall dersom du kjøper en av stolene de passer på. Vi har MaxiCosi stol som vi setter på vognen når vi bare skal noe kjapt :)
Gravidbeltet var gull :)

Back
Topp