Handle til barnet?

Mamoli

Blir kjent med forumet
Jeg er nå over 18 uker på vei, og har ikke kjøpt en eneste ting til barnet.
Når kan man begynne å handle? Får kommentarer om at det er alt for tidlig når man har over halve tiden igjen. At dette betyr ulykke osv...
Hva tenker dere om det? Har dere begynt med innkjøp til den lille, eller mener dere det er best å vente til slutten av svangerskapet?
Jeg ønsker for min del å få lov å være litt mer forberedt slik at jeg kan ''nyte'' og slappe av de siste månedene før fødselen, dette også siden jeg har en nevrologisk sykdom som gjør at jeg plages hver dag med utmattelse.
Er det virkelig for tidlig å begynne med forberedelsene?

Med forrige kjøpte jeg vogn i uke 8 [8D] og noen klesplagg den dagen vi var på ul..

Denne gang har jeg kjøpt to ullbodyer og en ullstrømpebukse [:)]

Trenger ikke så mye mer hvis det er gutt [:)]

vi har alt handla inn 8 boddier, 4 bukser, sokker, 4 gensere, seng, stellevogn, komode, dyne, noen leker haha....

og jeg er jo ikke 16 uker enda haha

jeg hadde handlet med god samvittighet... jeg skal handle etter ul selv.. da er jeg litt over 17 uker på vei

Jeg har ikk handla noe enda heller... 
Men har det meste av ustyr fra før, mangler bare klærene siden jeg skal ha gutt denne gangen[:D]
Men ser på masse[:)][:)]
Er mange som sier det er ulykke å gjøre det, men det er jo bare overtro, så i teorien stemmer det jo ikke!
Men jeg har det litt i bakhode sånn i tilfelle[:-]

Alle vil føle det forskjellig, hvis du føler det ikke er for tidelig for deg, så fyr løs[8D][:D]

Takk for mange svar! Jeg skal på den tredje UL i morgen, sist gang sa legen at det mest sannsynlig at det blir en jente ( brukte bla. 3D ) så det blir spennende om det fortsatt er en jente. Men tror det er best å handle kjønnsnøytrale ting, til man får se hva som kommer ut når de sier jente. Vet to andre som fikk tre bekreftelser på at det skulle bli jente, også kom det en gutt[:D]

Men i morgen blir det nok litt babyshopping..

Jeg handlet inn litt igår etter ultralyden, måtte feire med noe rosa [:D] satser på at jenta i magen forbli jente, kommer nok til å ta det litt rolig men kjøpe litt og litt

Har bare kjøpt 3 boddier og 2 luer [:)] skal vente med resten til jeg er ca lit over 20 uker.. Noen ting har jeg selv og noen ting får jeg av min søster [:D] hun fikk sin datter i oktober så jeg er heldig..

ikke kjøpt noe. men vi har en gutt og får en gutt, så har mye. Men selvsagt er det endel nye ting vi trenger, som vogn og seng osv... men sist kjøpte jeg alt tidlig, og hadde fullt overalt med "rot". Når venter jeg til nærmere termin før jeg handler...

Jeg har ikke handlet noe enda, men kommer nok til å begynne så smått etter ul om 2 uker[:)]
Skal kjøpe en vugge, men etter det blir det nok enda en stund til flere innkjøp...[:)]

ikke tenk så mye på hva andre sier om når en "skal" begynne eller ikke..
begynn når du føler for å begynne... ;)

æ for å kjøpt litt klær idag! [:D] første æ har kjøpt å 19 uka i mårra :D fant litt my lua æ likt så no har æ 4 lua i str 50 [8D] haha [8D] åsså kjøpt æ et søtt sett å 3 bodya å 3 par sokka [:D]

eneste jeg har kjøpt selv er en to-pack med bodyer og to par sokker![;)]

har fått
- brystpumpe
- aventflasker
- 2 ammeputer [8D]
- en pose med gutteklær (men en del er typisk sommer, fordi han vi "arver" av er bare 2 mnd ennå og sommerbaby)
- babygym
- uro
- bilstol
- stellebord
- masse bøker om svangerskap og småbarn

Har ikke handlet en ting enda og har ikke tenkt å begynne med det enda heller[:)] Skal kose meg med det mot slutten jeg.

Jeg er 19 uker og begynner få panikk. Ikke det at det haster i den forstand, men skal jo ha råd til å kjøpe alt dette også da! Skal man bruke mellom 15 og 20.000 på utstyr rett før julestria, så blir det lite julegaver i år, for å si det sånn ;) Vi har ikke råd til å kjøpe alt mot slutten, så må begynne snart! :D

*sniker*
Jeg handlet det meste mellom uke 20-30, og drev litt småshopping frem til termin, er slitsomt å gå mye i butikker de siste ukene...;)

Back
Topp