Vi har ikke gjort klart noe ennå. Begynner å kjenne litt på panikken faktisk..
Mine erfaringer:
- Bleiebøtta er kjekk å ha, men refillene er så dyre, så ikke gidd kjøpe dem. Ha heller en vanlig plastpose i selve bøtte, kast tissebleier rett i. Så kjøpte vi hundeposer på butikken (ala 40 stk for 10kr) som vi hadde bæsjebleiene i før vi kastet dem i bleiebøtta. MYE penger spart! ;) (+ om dere har varmekabler i gulvet der bleiebøtta skal stå, ha en treplate eller badevekta (som vi hadde) under, så slipper dere drittlukt..)
- Ha klart sterilisert flaske og mme. Greit å ha klart! Vi fant ut en kveld vi skulle prøve litt tillegg etter puppen, og hun spiste masse! Sov som en stein etter det. Så for oss ble løsningen på en god natts søvn ;)
- Vippestol med vibrering og musikk var et must etter hvert! Men ville ikke kjøpt dette før etter fødselen.
- Kjøpe en dyr ammepute. Ble brukt én gang. Brukte sofaputene og bygde opp.
- Flanellsengetøy!!
- Og et godt lammeskinn..
Og så til slutt, har ikke noe med utstyr å gjøre da men..: IKKE la deg/dere bli hersa med på barsel! Om du føler noe er riktig, så stå på ditt. Jeg fikk totalt forskjellige beskjeder hele tiden, og følte med usikker og udugelig.. Jormødrene sa forskjellig hele tiden. Følte jeg fikk til ammingen, men fikk beskjed om at jeg gjorde det feil (gjorde ikke det..). Og de dreiv å greip fatt i puppen min og styrte på, og ungen grein osv osv... Nei, ikke la dem herse! Føles det riktig, så er det nok det :)