Handle hva i Sverige?

Evette

Gift med forumet
Dere som handler/ har oversikt over hva som lønner seg og handle i Sverige. Kan Dere komme med tips?
Vi har skrevet opp snus, ost, bacon, brus och godis [emoji14] hvordan er det med nan, babymat etc? Evt andre ting?

Baby mat er dom i Norge bleier er dyrt. Men babyting som flasker er billigere i Sverige bedre tilbud
Kjøper også klær :)

Last edited:
Vi kjøper morsmelkerstatning [emoji6]

Billigere, og vår godtok bare semper sin, og den er ikke så lett å få tak i Norge [emoji4]
Melkefritt til baby er det også godt utvalg av i enkelte butikker (pleide å handle inn for ei her på forumet som hadde barn med mpa)

Pleier å sjekke fryseren for kjøtt, noen ganger er det gode tilbud på for eksempel grytekjøtt og vilt [emoji1303]

Flytende vaskemiddel (kanskje pulver også? Det bruker jeg ikke, så det er jeg ikke sikker på)

Lettere å ta det omvendt siden vi bor i Sverige.

Vi kjøper bleier, ris og Tunfisk på boks I Norge pga bedre pris.
Kaviar, Kyllingpostei, makrell i tomat, majones, laks og zalo pga smak og zalo er bedre enn oppvask middelet her (til oppvaskmaskin vet jeg ikke da vi ikke har det).

Men skal man hit er det lurt å lage en generell liste og sjekke priser i Norge før man kommer så man ikke betaler mer enn i Norge [emoji4]

Baby mat er dom i Norge bleier er dyrt. Men babyting som flasker er billigere i Sverige bedre tilbud
Kjøper også klær :)
Ikke helt min erfaring, den er nemlig at det generelt er litt billigere med mat her samt mye bedre utvalg, babyskjeer kjøper vi ikke her da men på kiwi pga pris.

Kjøper såper, vaskemaskin pulver, skyllemiddel, milo, hårfarge, tannkrem. Mye billigere i Sverige.

Denne følger jeg, for tenkte meg snart en tur over grensa selv:D

Når jeg har vært i sverige har i alle fall kjøttdeig vært mye billigere, så hvis dere bruker en del av det... :)

Vi pleier å kjøpe ost, karbonadedeig og annet kjøtt som svinefilet, kylling, bacon og biff(i hele stykker) tannkrem, håndsåpe, dusjsåpe, smokker og flasker, litt godis og ellers drikke, både med og uten alkohol [emoji4][emoji108]

Krydder, hvetemel,sauser,kyllingkarbonader, nuggets, knekkebrød. Jeg kjøpte en god del babymat der, den på glass for det var mye billigere enn her i Norge. Noen år siden, så har ikke sjekket nå da.

Hvis du trenger melkefritt får du det også mye billigere enn i Norge. Jeg kjøper både fløte og smør i Sverige,den melkefrie osten er ca halvparten så dyr som i Norge.

Babygrøt, matglass til baby, mme, melkeprodukter, Inotyol er halve prisen av Norge, smoothies til barn etc. Styr unna bleier, her er Norge rimligst i verden. Karbonadedeig er billig, kjøtt generelt, drikke generelt, vaskeartikler, melk, rømme osv, toalettpapir om det er tilbud. Vi handler mye i Sverige, så sikker mye mer, men det jeg kommer på i farta.

Ikke helt min erfaring, den er nemlig at det generelt er litt billigere med mat her samt mye bedre utvalg, babyskjeer kjøper vi ikke her da men på kiwi pga pris.
Enig! Babymat er billigere i Sverige :) Ofte rundt 10,- for glasset og kjøp 5 betal for 4. Samme med mme og grøt er billigere. Men som mange vet, bleier gjelder i Norge :)

Krydder, hvetemel,sauser,kyllingkarbonader, nuggets, knekkebrød. Jeg kjøpte en god del babymat der, den på glass for det var mye billigere enn her i Norge. Noen år siden, så har ikke sjekket nå da.
Det er fortsatt ganske mye billigere :)

MME, tåteflasker, smokk, barneskjeer, barnemat på glass/smoothie, maispinner, inotyol, oppvaskmiddel, vaskemiddel, JUBEL SALAMI fra Grilstad [emoji28] Koster bare 30kr!

MME, tåteflasker, smokk, barneskjeer, barnemat på glass/smoothie, maispinner, inotyol, oppvaskmiddel, vaskemiddel, JUBEL SALAMI fra Grilstad [emoji28] Koster bare 30kr!
Ja det er sant! Den er svensk og om jeg ikke husker feil, så ikke så unaturlig :D

Back
Topp