Handle babyting

Grasstusten13

Blir kjent med forumet
Når er det egentlig «lov» å begynne å handle inn ting til babyen? Jeg har allerede handla et par ting som jeg har kommet over brukt til en bra pris. Men jeg føler det ikke er sosialt akseptabelt å begynne å handle inn ting så tidlig. Er 11+4 nå.
 
Når er det egentlig «lov» å begynne å handle inn ting til babyen? Jeg har allerede handla et par ting som jeg har kommet over brukt til en bra pris. Men jeg føler det ikke er sosialt akseptabelt å begynne å handle inn ting så tidlig. Er 11+4 nå.
Jeg tenker at du må gjøre det som er rett for deg. For min del tør jeg ikke handle særlig før etter OUL i uke 18-20. Har kjøpt en body, men det er kun for å fortelle søsknene om babyen etter TUL nå på torsdag.

Jeg har en reminder til meg selv at jeg skal sette på finnsøk i uke 23. Etter uke 30 er jeg nok mer komfortabel med å kjøpe inn større ting, men får se om jeg klarer å gå glipp av et godt tilbud om det skulle dukke opp tidligere :p
 
Du handler når det føles rett for deg. Jeg kjøpte jubileumsstolen til Stokke tripptrapp før jeg ble gravid :smiley-angelic006:angelic: men kommer til å vente med resten, selv om det klør i fingrene etter å shoppe!:p De større tingene kjøper jeg nok etter OUL engang
 
Har kjøpt en gravid-treningsbukse, ellers ikke noe hittil som er svangerskaps- eller babyrelatert. Har jo mye fra førstemann, så er ikke så mye vi trenger enda - men blir jo kjekt å handle litt etter hvert. Venter nok til etter OUL hvert fall.
 
Jeg har tenkt at etter offentlig TUL er det fint. Var på det på fredag, og kjøpte første babyting i helgen :) De større innkjøpene venter vi nok litte lengre med pga. garantier og utkikk etter gode tilbud/bruktkupp.
 
Det er helt opp til va dere føler for :) Forrige svangerskap begynte vi ganske tidlig men det var fordi vi fulgte med på tilbud. Også ville vi spre ut kostnadene og ikke måtte ut med alt på en måned. Dette svangerskapet så trenger vi ikke så alt for mye siden vi har alt fra forrige gang enda. Men tenker som sist at det jeg vet vi skal kjøpe følger jeg med på så kjøper vi om vi finner et godt tilbud:D
 
Jeg begynner å holde utkikk etter TUL, men venter nok med det meste til etter OUL. Hvis TUL i morgen går fint, så tenker jeg i hvert fall å ta ned posen med babyklær i de minste størrelsene fra loftet for å begynne å få en oversikt over hva jeg eventuelt trenger å supplere med :)
 
Det er godt å høre :) Jeg er lærling og dette er mitt første svangerskap så er mest økonomiske grunner til at jeg har starta å kjøpe allerede nå. Men det er jo også veldig gøy da:angelic:
Jeg var på privat UL i uke 8 og skal på offentlig TUL neste uke (uke 13).
 
Har sendt forespørsel til flere levererandører om pakkepris på vogn med tilbehør og bilstol med base. De jeg har fått tilbakemelding fra har jeg fått mellom 12-20% rabatt på pakken :happy:
Ellers har jeg handlet en body, bukse og dress. Venter et par uker til før vi begynner å handle mer :)
 
Jeg tør ikke begynne før etter OUL. Men har en del familimedlemmer som har fått vite hemmeligheten vår og de har startet å strikke :)
 
Jeg tør heller ikke begynne før etter OUL. Men så trenger vi ikke så mange ting heller, så det et ikke noe hast å starte enda.
 
Vi har alt pga sist svangerskap. Som et hus, 2 biler (en hver), vogn, kommode, stellebord, klær, leker osv. Men ble medisinsk abort når jeg kom halvveis i svangerskapet... Eneste jeg vil kjøpe nå er litt mer klær i nyfødt str. Om alt ser bra ut på ultralyd neste mandag altså mandag den 13. Mars.
 
Jeg kjøpte en brukt vogn i uke 6, men bortsett fra det kommer vi til å bruke tinga fra de to andre. Vi har forferdelig mye ting. Skal rydde opp skikkelig til sommeren, samtidig som vi bygger ut loftet for å ha lagringsplass.
 
Har kjøpt to nøytrale sett med klær , men venter med å kjøpe mer til vi vet kjønn :)
 
Back
Topp