Han vil på guttetur

LizaK

Andre møte med forumet
Er jeg urettferdig når jeg blir småsur fordi samboeren snakker om å reise på guttetur ?

Jeg har sett veldig lite til han de siste 2 årene pga ekstremt mye jobbing. Han jobber som oftest 17 timer og så sover han før det er i gang med nye 9 eller 17 timer igjen på jobb. Han har også jobbet 3/4 av alle helger i disse 2 årene.

Nå driver han å bytter jobb så han får litt mer fritid. Og da tenker han å reise på tur med gutta

Selv er jeg kronisk syk, så jeg jobber bare litt hjemmefra. Jeg har null kontaktnett her vi bor. Så jeg sitter alltid hjemme aleine både når jeg jobber og også som oftest på fritiden for da er han jo som oftest fremdeles på jobb evt så sover han for å bli klar for jobb.

Vi har pleid å reise en del sammen når vi har fri, for siden vi ikke har kontaktnett her vi bor så blir jo hverdagen ekstremt kjedelig. Så da er det deilig å komme seg litt bort for å se litt andre ting en husets 4 vegger. Men det er nå over 1 år siden sist tur

Men nå vil han altså reise på guttetur fordi han blir gal av å være her. Og det skjønner jeg veldig godt, for jeg blir også gal av å sitte her for meg selv helt aleine uten kollegaer noe han i det minste har, og flere av dem er han gode venner med og prater litt med på fritiden også

Så er det dårlig gjort av meg å bli skuffa når han velger bruke de etterlengta fridagene på gutta fremfor at vi 2 kan finne på noe

Må legge til at han skal å besøke familien og også da venner i en hel uke nå før denne gutteturen de snakker om
 
Hvorfor gidder du forholdet i hele tatt tenker jeg da:rolleyes: Hadde blitt veldig sur selv ja. Ikke hadde det vært aktuelt heller, siden vi har to barn sammen.
 
Trådstarter igjen her.

Altså jeg er hadde synst det var helt ok om han reiste en tur med gutta om det ikke var for at vi nesten ikke har sett hverandre på 2 år pga all den jobbingen hans.
 
Jeg tenker det er bra for alle med turer med venner, så jeg hadde latt glatt min fått reist. Du sier jo også at han for mer fritid nå så da vil jo du også se mer til hab
 
Jeg tenker at så lenge du er lei deg, så er det brist i kommunikasjon og forventinger i forholdet deres - og det er aldri noe gøy :Heartred
Håper dere finner ut av det, eventuelt at dere kan planlegge å gjøre noe dere to om ikke så lenge. Kanskje bare en kveld hjemme sammen om en tur vekk ikke er lett å gjennomføre med det første
 
Jeg tenker at så lenge du er lei deg, så er det brist i kommunikasjon og forventinger i forholdet deres - og det er aldri noe gøy :Heartred
Håper dere finner ut av det, eventuelt at dere kan planlegge å gjøre noe dere to om ikke så lenge. Kanskje bare en kveld hjemme sammen om en tur vekk ikke er lett å gjennomføre med det første
Er nettopp det med en kveld hjemme jeg ikke orker. Jeg sitter her dag ut og dag inn og ser ingenting annet enn veggene. Har SÅ underskudd på opplevelser eller bare det å se noe annet enn stuen. Joda, jeg kan jo ta en spasertur ut, men det er fremdeles ensomt.
 
Her er det flere ting som må tas tak i. Det ene er at han jobber så mye, og der ser jeg at det skal bli noe bedre? Det er ingen par som kan klare å holde nærheten i årevis når det neste ikke er kontakt mellom dere i det daglige. Det kan gå fint en stund, men så må det endres,og det forstår jeg er i ferd å skje nå fordi han får ny jobb.

Det andre er at du og dere enten må bytte plass å bo, eller forsøke å skape et kontaktnett. Hvis du skal sitte uten andre rundt deg, blir du jo ensom. Han vil aldri kunne fylle rollen til feks venner eller omgangskrets, og du vil bli veldig avhengig av han. Det samme gjelder jo han. Kanskje trenger han denne turen med venner for å lade opp overskudd og det å ha noe å gi tilbake til deg? På samme måte som du heller kunne trengt en tur ut med venner enn ei helg med han.

Jeg tror dere må sette dere ned og se på hva slags liv dere ønsker. Å bo en plass uten å komme inn i et nærmiljø av noe slag synes jeg høres vanskelig ut, og som en kilde til mistrivsel for dere begge.

Jeg ser at du er kronisk syk, og tenker det gjør det kanskje mer utfordrende for deg. Både har du kanskje mer tid alene fordi du er syk og muligens delvis ufør (?) og pga at du jobber hjemmefra og ikke treffer kolleger fysisk på jobb. Det gjør det enda viktigere at du forsøker å komme deg inn i et eller annet miljø, involverer deg i noe. Men det er nå bare mine tanker.
 
Back
Topp