Han vil ikke :(

frkMina

Forumet er livet
Mailykke <3
VIP
❤Januarlykke 2022❤
Ja nå kommer det faktisk en skikkelig syte tråd fra meg :P

Jeg og samboern har vært sammen i 1.5år nå og vi har jo blitt vår egen lille familie♥ Men han vil så absolutt ikke forlove seg, bare sier at han ikke syns det er nødvendig! :'( Han har jo visst helt fra dag 1, at barn, forlovelse og med årene giftemål er viktig for meg, men neeeida :( Og vi hadde våre problemer i fjor sommer, som gjorde at jeg gikk ifra han, og når vi da ble sammen igjen så sa han at det snart skulle bli en ring på fingeren, så blir så frustrert av han!! Og han er avhengig av å spille på dataen, og jeg lar han få lov så lenge han hjelper te med guttungen pluss at vi også får tid sammen, og han gjør ingenting her hjemme, for jeg tar alt fordi jeg ikke klarer å se på rot og møkk... Og jeg sa det te han også at jeg er riiiimelig snill med han, så han må jo faktisk tenke på meg og hva jeg faktisk vil også :/ Og han har jo vært forlova før, men det skjedde på fylla i syden... Men da sto han jo for det dagen etter når dem var edru, og gikk å kjøpte ringer! Så føler jo nesten at dem hadde noe spesilt sammen da, og at vi ikke har det :'(

Nei uff, dette ble langt gitt :P
Men hva syns dere jenter? Er jeg rar som blir frustrert når han har visst hele tiden at det er viktig for meg, og da hvertfall når vi har barn sammen? Og han er jo 31år, så ingen smågutt heller :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Nei skjønner deg godt jeg...Når han har sagt og lovet deg ring på fingeren så burde han holde det! Kan jo ikke bare si sånn og så la være etterpå..Hva er grunnen til att han ikke vil nå da?

Med spilling og sånn så tror jeg man må bare sette ned beinet og si att nok er nok!Prøve og finne en mellomting kansje?

Mannen min er også veldig glad i playstasion for de er en hel gjeng som er sosial og sitter og skravler sammen, de sier det er godt og kunne koble av fra jobb,barn osv..
Mannen min er heller ikke den som har gjort så alt for mye husarbeid men utrolig god med guttungen og verdens beste mann og pappa ellers..Jeg satte ned beinet og sa att nå når vi får nr.2 så er det og hjelpe til her hjemme og ta seg av storebror når jeg blir litt opptatt av lille..Det har gått supert,og mannen min har tatt mye hjemmekontor de siste ukene,kjørt og hentet i bhg,generelt tatt seg litt sammen:)

Hmm.. Vanskelig å synse. Dette er då personlig, og man tenker alle forskjellig om dette tema, og legger forskjellig i det. Nå har dere kun vært sammen i 1,5 år og som jeg forstår, allerede 2.barn på vei (!?) Så dere har jo definitivt bestemt dere for å leve sammen som familie, og selv om forholdet er "nytt" har dere kommet langt. Jeg for min del hadde nok ikke stresset det der med forlovelse og giftemål om han ikke har lyst.. Jeg hadde også, som deg, undret meg over hvorfor han ikke ville.. Men alikevel tenker jeg at det burde du la ligge .. i alle fall for en stund fremover.. At det ikke blir et mas om det. Kanskje han syns at båndet mellom dere er sterkt nok mtp at dere er 2 barneforeldre og at han selv ikke har behov for mere, selv om du har det. Jeg er snart 2 barnsmor selv, har vært sammen med min kjære i 10 år og vi er ikke gift eller forlovet. I begynnelsen av forholdet vårt var det et ømt punkt og litt sårt for meg, men er glad jeg har latt det ligge. For meg har det vært viktig å være familie, på samme tid som man er kjæreste. Det tror jeg er veldig viktig, vær kjærester så kommer muligens resten etterhvert! Ikke pes på, han har vært forlovet før uten å lykkes.. Det er nok grunn stor nok for å ikke hoppe i det på nytt .. ;-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Ja jeg også syns han burde holde det... Nei han bare sier at han syns det ikke er nødvendig, kommer ikke med noen forklaring på det :( Bare sier at vi får se senere, men den har jeg hørt ganske lenge nå!

Ja han var myyye værre før, så har satt ned foten :) Og han er verdens beste pappa for Sebastian og egentlig verdens beste kjærste for meg også♥ Det er lissom bare dette "problemet" som tynger meg litt :( Men godt å høre at det har blitt så bra hos deg :d

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Hmm.. Vanskelig å synse. Dette er då personlig, og man tenker alle forskjellig om dette tema, og legger forskjellig i det. Nå har dere kun vært sammen i 1,5 år og som jeg forstår, allerede 2.barn på vei (!?) Så dere har jo definitivt bestemt dere for å leve sammen som familie, og selv om forholdet er "nytt" har dere kommet langt. Jeg for min del hadde nok ikke stresset det der med forlovelse og giftemål om han ikke har lyst.. Jeg hadde også, som deg, undret meg over hvorfor han ikke ville.. Men alikevel tenker jeg at det burde du la ligge .. i alle fall for en stund fremover.. At det ikke blir et mas om det. Kanskje han syns at båndet mellom dere er sterkt nok mtp at dere er 2 barneforeldre og at han selv ikke har behov for mere, selv om du har det. Jeg er snart 2 barnsmor selv, har vært sammen med min kjære i 10 år og vi er ikke gift eller forlovet. I begynnelsen av forholdet vårt var det et ømt punkt og litt sårt for meg, men er glad jeg har latt det ligge. For meg har det vært viktig å være familie, på samme tid som man er kjæreste. Det tror jeg er veldig viktig, vær kjærester så kommer muligens resten etterhvert! Ikke pes på, han har vært forlovet før uten å lykkes.. Det er nok grunn stor nok for å ikke hoppe i det på nytt .. ;-)

Heheh, er nok bare 1 barn på oss, Sebastian er litt over 3 uker :P
Ja har lissom latt det ligge en stund nå, men nå så måtte jeg spørre han igjen :) Og ting har gått litt fort fram med oss, vi bodde jo sammen nesten med en gang vi ble sammen :P Men det er fordi han alltid ville ha meg der, så ble jo aldri te at jeg var hjemme :P Ja gidder ikke å spørre han mere nå, for er ikke noe gøy å sitte igjen og føle at det vi har sammen ikke er like spesielt som han hadde med x'n :( Selv om jeg vet at det er teit og tenke/føle det sånn også :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Heheh, er nok bare 1 barn på oss, Sebastian er litt over 3 uker :P
Ja har lissom latt det ligge en stund nå, men nå så måtte jeg spørre han igjen :) Og ting har gått litt fort fram med oss, vi bodde jo sammen nesten med en gang vi ble sammen :P Men det er fordi han alltid ville ha meg der, så ble jo aldri te at jeg var hjemme :P Ja gidder ikke å spørre han mere nå, for er ikke noe gøy å sitte igjen og føle at det vi har sammen ikke er like spesielt som han hadde med x'n :( Selv om jeg vet at det er teit og tenke/føle det sånn også :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥
Å få et barn sammen er mer spesielt, og knytter en mere sammen, enn den ringen på fingeren.

Tror ikke det nytter å mase om forlovelse, det virker nok bare mot sin hensikt :-) Nå har du sagt ordentlig ifra, så kanskje han overrasker deg en dag når han føler seg klar :-) Du skal ihvertfall ikke tenke at han og eksen hadde noe som var mer spesielt enn det dere har, for dere har faktisk blitt foreldre, noe som er mye større :-) Og det at han ikke stresser med forlovelse akkurat nå, har jo sikkert sin grunn i at det ikke var så stas sist gang. Håper dere kan kose dere med babyen nå og glemme dette for en stund ;-)

Har ikke mast på han ;) Men har spurt han 2 ganger, men en gooood stund i mellom :) Men nå legger jeg det bak meg, og gidder bare ikke å spørre han igjen :P Han kommer nok aldri te å overraske meg sånn dessverre, siden han sier at han aldri skal ha noen ring på fingeren igjen og at han syns at forlovelse og giftemål bare er tull og helt unødvendig :( Men men, sånn er nå denne mannen som jeg har funnet meg :P Å jadda, vi koser oss gløgg i hjel med lillemann kan jeg love deg ;)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

J tror j "maste" på mannen i 5-6 år før han ville ha ring på fingeren...:-P først etter 8 år vi forlovet oss...:) tror menn ikke bryr seg så mye om sånne ting som oss...sånn føler j d iallefall...han syns ikke d hastet å ha på no ring og d måtte j bare respektere...men så plutselig syns han det var greit og noe han ville så da ble d noe annet...:) men her var d ikke noe frieri og ned på kne og greier, var noe vi ble enige om-kjøpte ringer sammen og satte de på når vi var ute å spiste...så ikke no romantisk frieri her i gården...:-P men han tar d igjen på andre måter heldigvis...:) super flink til å hjelpe til og ta ansvar hjemme her, har ikke alltid vært det, mye inne hjemme har vært min jobb men det endret seg særlig etter j ble gravid og hu ble født...tror d har endret oss begge, plutselig er vi en familie og ser litt annerledes på ting og andre prioriteringer...

Sent from my iPhone using BV Forum mobile

Så godt å høre at det ikke bare er meg :P Det kommer vel hvis det kommer :) Får bare begynne å tenke sånn :) Heheh, nei noe frieri hadde jeg aldri forventa av gubben, så den drømmen er lagt død :P

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Her er det faktisk jeg som holder tilbake.. Jeg har vært forlova 1 gang før, men syns det gikk aaalt for fort fram den gangen, men jeg klarte rett og slett ikke å si nei da han spurte, så det ble bare sånn..
Så denne gangen sa jeg ifra tidlig, at noen sånn hasteforlovelse ville jeg ikke ende opp med, så vær så snill, ikke spør før jeg har sagt ifra at jeg begynner å føle meg klar!:p Høres jo helt rart ut, men jeg er litt sånn "rett fra levra"..:p Jeg bruker lang tid på å stole på andre, jeg bruker også lang tid på å finne plass til andre i hjertet mitt, sånn etter at forelskelsen har lagt seg litt.. Jeg ble såra på det aller groveste sist gang, fordi jeg hoppa i det, ga hele meg med en gang, det vil jeg ikke utsette meg selv for igjen, for det krevde MYE jobb av meg selv da det ble slutt, var vel ikke langt unna å dukke under..

Så, ny start, nye muligheter, kjæresten min er helt fantastisk, vi venter vårt første barn, og jeg venter på den følelsen som bare rooooper "Spør meg nååå daaaa!!", den er definitivt på vei, for denne mannen er noe ganske annet enn han forrige som skremte meg til å tenke at alle menn er grusomme, og aldri i verden om jeg låser meg til en sånn med noe ekteskap!:p
Kanskje mannen din er litt tilbakeholden på grunn av at det forrige gang gikk helt motsatt enn hva han hadde sett for seg? Han vil kanskje gjøre det "riktig" med deg, fordi du betyr noe helt annet og mye mer enn den forrige?:)

Så leit å høre :( Men godt å høre at du har det så bra nå :D

Ja håper at det er derfor :) Jeg kan jo ikke annet enn å bare vente å se om det skjer noe i framtiden :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Hm Per definisjon er dere vel forlovet når han har sagt seg enig i at dere skal gifte dere? Men er jo ikke noe vits i å tvinge ham til noe. Å gifte seg endrer ikke noe mellom dere så sånn sett er det ikke noe "vits" i.

For meg var det viktig å være gift før vi fikk barn. Mannen ville IKKE gifte seg, "unødvendig" syns han også. Men for meg personlig var det viktig. Det gikk noen år, vi ville ha barn men han skjønte med tiden at det var viktig for meg at vi giftet oss først og det ble da riktig for han også. Kanskje samboeren din skjønner det etterhvert. Det tar litt tid å lære noen å kjenne

Han har aldri sagt at vi skal gifte oss dessverre :( Men får bare se om det blir forlovelse med tiden :)

♥Lille prinsen 17/4-14♥

Back
Topp