Han venter barn i januar, skal jeg fortelle?

Hadde det vært meg hadde jeg nok ville ha satt pris på å få vite det med en gang. Om hun velger å forlate han så er det litt mer styr med en liten nyfødt enn nå, selv om det blir ille uansett.

Jeg ville også visst det nå. Ikke lett å skulle få et så stort sjokk når man sitter der med en liten baby man må fungere for. Selvfølgelig ikke lett som gravid heller, men jeg ville heller fått vite det da. Tenker også at selv om hun får leve i boblen sin i svangerskap, fødsel og barseltid, så vil det ikke være verdt så mye for henne i ettertid da det jo bare er en boble. Hvis hun får vite det nå så får hun eid sin fødsel og barseltid. Tenk å i ettertid sitte og se på bilder av seg selv og samboer som lykkelige, nybakte foreldre og vite hvordan ting egentlig var, da tenker jeg at de bildene og de minnene blir mye mer vonde enn om hun får lov å vite nå om alt hun kommer til å måtte forholde seg til i fremtiden.
 
Ville fortalt det nå, da har hun trossalt nesten 3 mnd å komme seg over sjokket på. Å signerer de over, de hormonene i graviditeten er “ingenting” i forhold til det som kommer etter fødsel.

Ang barnebidrag vet jeg ikke, men syns ikke han skal få slippe unna, barn koster MYE igjennom årene å det skulle bare mangle at han ikke betalte sin del.

Gjort er gjort å sånn er det, du er ikke den første til å bli gravid med noen som er i et forhold å han er ikke den første til å gjøre noen/bli gravid med noen andre enn partneren og desverre ikke den siste men man leser/hører stadig vekk om familier som får ting til å fungere mellom alle parter slik at alle barna får vokse opp med en pappa i livet.

Det som er viktig er barna oppi alt dette, samt at samboerern hans får vite sannheten for hun er helt uskyldig å må få tid på seg til å komme over dette før hun blir mamma å får et annet menneske hun må ta vare på.
 
Hadde det vært meg som var denne damen, så ville jeg ha visst det NÅ! Ikke etter en baby var født... Stakkars dame, takle nyfødttid og utroskap samtidig? Nei, da har man egentlig nok med kun baby altså!

Be hun sjekke seg for klamydia også. Jeg hadde ikke stolt på at denne mannen fortalte noe om det.
 
Hadde det vært meg hadde jeg nok ville ha satt pris på å få vite det med en gang. Om hun velger å forlate han så er det litt mer styr med en liten nyfødt enn nå, selv om det blir ille uansett.
Helt enig
Mye bedre å få vite nå enn enda mer sårbar og med nyfødt baby
 
Takk for svar alle sammen. Ja, dette er virkelig kaos. Vet ikke helt hva jeg skal svare på. Men når det gjelder klamydian så regner jeg med han fortalte dette videre til damen(?), man har jo opplysningsplikt. Og man blir jo uansett sjekket når man blir gravid. Jeg ble i hvert fall det.

Som flere nevner, og som jeg skjønner er helt rett, så må nok dette nevnes til far. Nå bor vi heldigvis i en så stor by at det vil nok ikke være problemer med at de ender opp i samme klasse og for fremtidens skyld tror jeg dette blir best. Har egentlig ingen ønsker om å omgås han mer enn nødvendig, men man skal jo ikke være egoistisk når det gjelder barn.

Jeg tror jeg uansett velger å fortelle dette til etter barnet blir født i januar. Jeg har termin senere. så de kan i hvert fall få nyte siste tid av svangerskap, fødsel og barseltid helt uanfektet.
Tenker litt på damen hans oppi det hele. Det er vel bedre å være lykkelig uvitende, enn å få dette skylt over seg i en sårbar tid? Prøver å tenke litt fra hennes ståsted. Regner med hun tenker at alt er fint, barnet er sikkert planlagt og det er hennes første. Er jo slik jeg så for meg å få barn selv, sammen med en kjæreste. Så vil i det minste prøve å holde boblen hennes intakt.
Og jeg kjenner det irriterer meg at jeg ikke har fulgt magefølelsen på at ting skurret. For jeg skal innrømme at jeg følte det ikke var så farlig, når han likevel fortalte at det ikke var så seriøst. Og han må jo ha visst hun var gravid da han gjorde meg gravid.

Så langt det går vil jeg holde det skjult. Bare lurer litt med permisjon, man kan søke all permisjon alene?
Og han må vel betale barnebidrag uansett? Og er det da mulig å ikke fortelle det til damen sin da?

Det er litt tungt når folk spør og graver hvem som er far. Jeg er egentlig en ganske anonym person. Har egentlig aldri hatt noen utskeielser med ons på byen, så det går liksom ikke an å si det er en tilfeldig person jeg ikke husker. Møtene vi hadde var skjult, planlagt og gjemt for alle. Jeg skulle bare hjem for «å sove» og selv mine nærmeste venninner aner ingenting eller skjønner hvem det kan være. som jeg nevnte, så var han et enkelt valg for noen som er sjenert som meg. Jeg er travel, orker ikke styret med å sjekke opp og han var lett tilgjengelig. Det er det hele.

Har heldigvis god støtte fra folk rundt meg uansett. Men det er bare så rart å stå i denne situasjonen, som jeg ikke trodde ville skje. Uplanlagt gravid og med en som venter barn snart.

Jeg forstår valget ditt og tenker det høres fornuftig ut... Men personlig ville jeg ha visst det nå, gjerne før... men ikke etter.. Blir ikke lettere å ta avgjørelser etter barnet kommer... heller tvert om. Det er jo ikke hun du skal si det til heller. Så det er jo han som får ta den avgjørelsen.
 
Jeg forstår valget ditt og tenker det høres fornuftig ut... Men personlig ville jeg ha visst det nå, gjerne før... men ikke etter.. Blir ikke lettere å ta avgjørelser etter barnet kommer... heller tvert om. Det er jo ikke hun du skal si det til heller. Så det er jo han som får ta den avgjørelsen.

Det er jo akkurat det. Er ikke sikkert han forteller videre. Så derfor vente, så kan han i det minste konsentrere seg om seg seg selv, henne og hans førstefødte?

Jeg har ikke lyst til å ødelegge noe for han heller, selv om jeg ser mange nevner henne og hennes barseltid. Men hva med hans glede over dette da?
Utro eller ikke, så vil jeg bare vite at jeg prøvde å tenke på alles beste oppi det hele.

Har forøvrig ikke sagt noe enda og vil gruble en stund videre.

Klamydia ble varslet til han når jeg fikk det påvist. Uavhengig av om han fortalte det videre eller ikke, så blir alle gravide testet for dette. Så om han ikke fortalte, ble det sikkert positiv.
 
Jeg ble forlatt 2-3 uker etter fødsel (min forrige mann). Det aller verste å tenke på, er det at jeg var så uvitende da jeg fødte mitt barn nr 2, og ikke ANTE hvordan ting egentlig var. Lykkefølelsen jeg hadde, og forbindelsen jeg følte til faren var jo bare ren bløff. Ville mye heller at han skulle sluppet bomben før fødsel, enn etter. Håper at du sier ifra med en gang... Ellers blir jo uansett alt ett skuespill fra alle hold. Hormonene i graviditeten er nada ifht det som kommer etterpå.

Hva med hans glede spørr du... Hva med hans skyldfølelse?
 
Jeg ble forlatt 2-3 uker etter fødsel (min forrige mann). Det aller verste å tenke på, er det at jeg var så uvitende da jeg fødte mitt barn nr 2, og ikke ANTE hvordan ting egentlig var. Lykkefølelsen jeg hadde, og forbindelsen jeg følte til faren var jo bare ren bløff. Ville mye heller at han skulle sluppet bomben før fødsel, enn etter. Håper at du sier ifra med en gang... Ellers blir jo uansett alt ett skuespill fra alle hold. Hormonene i graviditeten er nada ifht det som kommer etterpå.

Hva med hans glede spørr du... Hva med hans skyldfølelse?
Enig med dette! Det er han som har "drite på draget", det er kjæresten det er synd på.
Hun kommer til å få det fælt, men heller nå enn etter fødsel. Både pga hormoner, men også fordi hun kommer til å føle seg kraftig dolket i ryggen jo lengre tid det går :sorry:
 
Det er jo akkurat det. Er ikke sikkert han forteller videre. Så derfor vente, så kan han i det minste konsentrere seg om seg seg selv, henne og hans førstefødte?

Jeg har ikke lyst til å ødelegge noe for han heller, selv om jeg ser mange nevner henne og hennes barseltid. Men hva med hans glede over dette da?
Utro eller ikke, så vil jeg bare vite at jeg prøvde å tenke på alles beste oppi det hele.

Har forøvrig ikke sagt noe enda og vil gruble en stund videre.

Klamydia ble varslet til han når jeg fikk det påvist. Uavhengig av om han fortalte det videre eller ikke, så blir alle gravide testet for dette. Så om han ikke fortalte, ble det sikkert positiv.

Virker for meg som at du enda har mye følelser for ham, mer enn du egentlig vil innrømme? Siden du ønsker å skåne ham oppi alt dette som faktisk er syndebukk nr 1?

Han dreit på draget så det får han ta konsekvensene for, å hvordan han har det i barseltiden kommer vel du til å vite lite om uavhengig om du sier noe eller ikke. For alt vi vet kan han jo bruke fedrekvoten akkurat som han har brukt de siste mnd/år, på løgn og hor.
 
Hadde det vært meg hadde jeg nok ville ha satt pris på å få vite det med en gang. Om hun velger å forlate han så er det litt mer styr med en liten nyfødt enn nå, selv om det blir ille uansett.
Helt enig
 
Hans glede ga han slipp på å fortjene sekundet han var utro og gjorde dere begge gravid. Både du og han burde skamme dere! Det minste du kan gjøre er å fortelle denne damen hva som foregår.
 
Jeg hadde mye heller fått vite det nå enn etter fødsel, sviket blir bare større for hver dag hun går i uvisshet.
Kjipt for han og kjipt for deg, jeg skjønner det, men det er jo dere som har ordnet dere opp i denne situasjonen.
Nå gjelder det å rive av plasteret og ikke utsette henne som er forrådt for mer smerte enn nødvendig. Si det med en gang, det skylder du henne!
 
Det er ikke han du beskytter her, det er deg selv. Du er redd for følgene. Jeg skjønner det veldig godt, jeg vet ikke om jeg hadde klart å fortelle det selv. Samtidig så er det jo det eneste rette. Jo fortere du forteller det jo fortere legger støvet seg og du kan gå videre. Det blir ubehagelig, men sånn som det er nå så går du rundt med ubehag uansett, så det er like greit å bare bli ferdig med det. Du har tulla det til skikkelig, og må ta følgene. For din egen del også, sånn at du kan kose deg i svangerskapet og morsrollen. Gode folk kan gjøre dårlige ting, husk det.
 
Det er absolutt ingen følelser inn i bilder. Er vel som nevnt over, mer for å skåne meg selv. Skulle gjerne ønske at hvem som helst andre en HAN var mulig far til barnet.

Blir usikker på når noen nevner om de har vært i langvarig forhold, så sjekker de ikke for Klamydia. Jeg prøver å finne ut når de ble sammen, men kan ikke se tidspunkt. Bare at de var på reise sammen i juli 2017. Tror dette var ganske ferskt i forholdet og etter tidspunktet hvor jeg mest sannsynlig fikk klamydia fra ham. Blir det å betegne som langvarig forhold?

Jeg er fortsatt usikker på hva jeg skal. Jeg vet bare at det må nevnes en gang.
 
Det er bare enkelte grupper gravide som testes for klamydia etter nye retningslinjer.

"Det tilbys test for klamydia i svangerskapet hos følgende grupper: Gravide under 25 år, ved symptomer og som ledd i smitteoppsporing. Testen tas ved første svangerskapskontroll."

Så det er aldeles ikke sikkert hun er testet. Jeg måtte selv be legen om å sjekke det de to siste gangene jeg var gravid.

Enig med de andre her, ville ha satt pris på å få vite dette før fødsel, slik at jeg kunne ryddet opp i rotet (og eget hode), før jeg hadde et barn å ta hånd om. Helt ærlig, jeg ville hatet deg for alltid om den første tiden min med baby hadde blitt ødelagt av en slik nyhet når jeg egentlig hadde nok med å håndtere alt det nye en baby medfører - for det er tøft nok i seg selv.
 
Ikke meningen å spørre frekt, men hvordan kan man gå til 12 uker uten å ha en eneste idé om at man er gravid? Det må jo være veldig mye som klaffer: ingen symptomer, normal mens og ingen bruk av prevensjonsmidler, allikevel ingen tanker om potensielle graviditeter? :eek:

Vanskelig situasjon, men for den uskyldige i dette dramaet (dama hans) ville jeg åpnet opp for alt og gått i kommunikasjon. Å utsette og holde skjult skaper bare ytterligere drama. Jo før jo bedre for den uskyldige part.
 
Nei, du gjør henne INGEN TJENESTE med og ikke si!!!!
Om du sier nå så kan hun flytte ut og fikse nytt hjem FØR BABYEN KOMMER.
Om du ikke sier noe så tar du HENNES VALG BORT.
Alt er LETTERE FØR babyen kommer.
Om du ikke sier noe så gjør du det værre.
Nå kan hun respektere din ærlighet, men lar du tiden gå så bli blir det bare veldig bittert.
 
Jeg kommer IKKE til å fortelle henne. Jeg har ikke noen kontakt med henne. Skal jeg fortelle noen, så blir det han. Og om han velger å si noe videre eller ikke, er også opp til ham. Jeg vil ikke blande meg inn noe videre og snakke med henne. For alt jeg vet så kan en slik informasjon være noe de jobber seg igjennom og går videre som om ingenting har skjedd.

Tror i grunn at han ikke kommer til å fortelle videre. Hvis jeg sier noe til han i dag, tror jeg ikke ting blir nevnt før det eventuelt oppdages av henne at han betaler bidrag eller lignende. At han ikke vil involvere seg, ser jeg nesten på som positivt. Tror en fremtidig kjæreste vil være en bedre pappafigur. Nå skal det sies at hun er ikke første kjæreste han har vært utro mot, han har også hatt en forlovede han har vært utro mot (ikke med meg). Tror egentlig det gjelder alle kjærester han har vært sammen med. Og kan ikke se for meg dette er noe godt eksempel på en far, når jeg bare tenker på min egen far så vet jeg litt hvordan jeg vil at en "far" skal være.

Dette er en skikkelig kinkig situasjon. Om noen lurer på hvorfor jeg ikke oppdaget tidligere er det nettopp fordi jeg går på prevensjon som utsetter mens. Har ikke hatt mensen på flere år. Formen har ikke endret seg og magen er bare litt oppblåst. Føler meg veldig lite gravid.
 
Back
Topp