Han venter barn i januar, skal jeg fortelle?

F

Fortelle

Guest
jeg kommer sikkert til å høre mye pepper, men jeg vet det ikke er rett og det har vært dumt.

Saken er i hvert fall slik at jeg har drevet med en fyr som har dame. Grunnen har vært enkel, jeg er travel, han har vært tilgjengelig. Har liksom ikke noen bedre grunn enn det, for det er ikke følelser involvert. Jeg visste ikke om damen da det startet, men så han var «i forhold» på facebook. Spurte litt, men oppfattet det hele som useriøst og at det kanskje ikke var så alvorlig. Så det fortsatte likevel.
Men da hun flyttet inn hos ham, ble jeg brått veldig usikker. Tro det eller ei, men han er en sånn fyr som vet å snakke for seg. Han kunne vridd jeg ut av enhver situasjon og likevel fortsatte vi å møtes enkelte kvelder da hun jobbet kveldsvakt. Jeg stoppet kontakten på nytt når det kom en situasjon der vi dro hver til sitt og han da satte seg i bilen for å hente damen på jobb. Det var feil fra starten, men det føltes bare utrolig feil. Jeg dro hjem og tenkte på meg selv i hennes situasjon, der hun står og venter på sin kjæreste. Sikkert glad og intetanende om at han er nypult.
Igjen var han der å forklarte. Kan snakke seg ut av alt. Jeg tror han har flere damer i kulissene og på et punkt tror jeg damen fant ut dette, men tror han har snakket seg ut av det med henne også.

Da de kjøpte bil sammen var forklaringen at han «kjørte på med A4 livet». Men A4 livet er noe seriøst. Så jeg kuttet. Senere kjøpte de leilighet sammen, så var ganske sikker på at det hele var over. Helt til jeg fant ut at jeg hadde klamydia og måtte ta kontakt, da han var den eneste smittekilden.

Den kontakten resulterte i en åpning som gjorde at han tok kontakt når han var på byen. Mellom linjene betyr det at hvis han er ute og jeg er ute, så hooker vi.

Men det sluttet. Helt til jeg fsnt ut at jeg var gravid. Over abortgrense.
Jeg har ingen tro på at han vil gjøre det slutt med damen, så jeg har bestemt meg for å gjøre dette alene. Likevel så gnagde det i meg at han burde i hvert fall vite, selv om han ikke trenger å delta. Jeg hadde i grunn bestemt meg for å fortelle og samtidig si at han ikke trenger å gjøre noe med det. Jeg klarer meg selv, det går helt fint. Har god støtte fra familie og venner.

Så deltok jeg på vennemiddag med flere venner og deres venninner. Bekreftelsen min på at han hadde flere damer i kulissene ble bekreftet, for det ble prat om han. Men her kommer vendingen: han venter barn med damen nå i januar!
Han har ikke postet noe om dette på sosiale medier, noe som kanskje sier sitt. Og plutselig var heller jeg ikke den fæleste i rommet, da hun som holdt på med han kjenner damen til og med (de hadde jobbet på samme restaurant)

Nå ser jeg ingen grunn til å fortelle. Hva om jeg ødelegger for han, damen og deres kommende familie? Jeg vil ikke ødelegge. Men tenker han kanskje vil vite? eller bryr ikke menn seg om dette?
For jeg sitter jo her gravid, emosjonell og full av følelser. Jeg er allerede så glad i den lille spiren og kan på en måte ikke skjønne at man ikke kan vite av.
Og hvordan vil det egentlig fungere når vi bor i samme by? Jeg kan ikke flytte, for familien min er her. Og jeg trenger all den hjelpa jeg kan få for småen som kommer.

Føler dette er en helt urealistisk situasjon. Og før dere peker finger, skal det sies at jeg går på prevensjon (spiral) og vi brukte kondom de fleste ganger, men helt klart ikke alle.
 
Jeg mener alle barn har rett til å vite hvem faren er å at han tar sitt ansvar han også. Barn skal ikke måtte lide for det rotet foreldrene har stelt i stand.


Dessuten vil jeg si at samboeren hans har all rett til å vite konsekvensene av det han har foretatt seg bak hennes rygg, så får hun gjøre opp sin avgjørelse om å bli eller hive ham på huet ut sånn at hun kan finne seg en ordentlig mann i fremtiden.

Man høster som man sår å jeg skjønner at alt ikke er svart og hvitt her i livet men som sagt må begge ta ansvar for rotet som har oppstått slik at deres felles barn får et best mulig grunnlag.
 
Oida, dette var jo litt av en situasjon. Jeg synes du skal fortelle det, for ditt barn har rett til samvær med sin far. Så får det være opp til far om han ønsker kontakt. Hva tenker du om barnebidrag? For siden du vet hvem far er så skal du jo opplyse om det til Nav.
Jeg synes synd på dama hans. Ikke bare har han vært utro mot henne med flere kvinner, han blir også far til et annet barn på omtrent samme tid som hun skal føde.
Nei, dette er ikke bra!
Men du er langt fra den første som har kommet opp i en slik situasjon. Det er bra du har støtte i de rundt deg :) Lykke til med resten av svangerskapet, og så håper jeg du finner ut av dette og at det går bra :)
 
Litt av en situasjon
Tøft for deg å stå i, verre for samboeren hans.
Han må ta ansvar for sine handlinger og barnet ditt har rett til å vite hvem som er pappaen og også vite om søsken.....
Du må fortelle han, men ville ikke regnet med noe fra han...
 
Syns han bør få vite det, og ærlig talt så er det vel ikke så nøye om det ødelegger forholdet deres for det virker som er ganske dårlig fra før siden han ligger med andre. Stakkars samboeren hans :(
Syns det er skikkelig bedritent av dere begge, for å være ærlig, og samboeren burde vel fått en heads up at han ligger muligens med flere også. Høres ut som er krek som ikke er verdt å samle på.
 
Tenker at du må stå for det du har gjort (du har jo faktisk vært sammen med en mann du vet har kjæreste) og fortelle han. Helst også samboeren. Hun fortjener vite hva slags krek denne mannen her og få sjansen til å komme seg ut av dette forholdet.
 
Jeg synes du skal fortelle det for alles del. Ditt barn har rett på å vite av faren sin, ditt kommende barn har et kommende søsken, og den andre damen har en utro mann og hennes kommende barn har et kommende søsken.. Kanskje leit om han og hennes forhold ryker, kanskje ikke leit. Det er noe de to må finne ut av, og ikke noe du rår over. Slik du legger frem ting her synes jeg det er langt viktigere hensyn å ta enn hva som skjer med deres forhold.

Masse lykke til! Synes du er tøff :)
 
Du har jo ikke vært utro, eller gått bak ryggen til noen. Det er det han som har gjort..
dette er ditt barn og han er faren om han vil eller ei.. synes absolutt du skal fortelle det til han. Ikke ditt problem om deres forhold ryker.
❤️❤️❤️
 
Uff, herlighet! :Heartred
Du må jo bare fortelle det! For det første har barnet rett til å få vite hvem pappan sin er, uansett om situasjonen er uheldig. Å tenk på søsken også. Skal de gå i samme klasse kanskje men ikke vite de er søsken? Det var satt litt på kanten. Men vær ærlig med det fra starten av så slipper du at barnet ditt går i mot deg senere.
Det er jo selvsagt helt forfordelig for den andre damen og det barnet med de fortener faktisk å få vite de å, det burde hun fått visst for lenge siden.
Du får bare ha lykke til! ta vare på deg og babyen.. Det er jo ikke du som har vært utro, men dette er jo et fint eksempel på at det lønner deg å fortelle sannheten fremmfor å drive på slik. Den lærepengen er bare å gi mannen også.
 
Du har jo ikke vært utro, eller gått bak ryggen til noen. Det er det han som har gjort..
dette er ditt barn og han er faren om han vil eller ei.. synes absolutt du skal fortelle det til han. Ikke ditt problem om deres forhold ryker.
❤️❤️❤️

Hun gikk jo bak ryggen til den andre dama, vel vitende om at de var sammen.
 
Du bør fortelle det til henne ja, og pass på å fortelle at han ga deg klamydia også.
Også må du slutte å ligge med menn som er i forhold fra før av, du er like ille som dem når du gjør det.
 
Enig med de over, at her er det bare å fortelle det. Det er det beste for barna, faren og hun som er damen hans. Hadde han "bare" vært utro, og du ikke hadde blitt gravid, hadde det vært noe annet (syntes jeg). Bedre at hun får vite hvilken idiot han er, enn at alt kommer for sin dag om 10 år :)

Vet damen hans at hun kan ha fått klamydia, forresten?
 
Du bør fortelle det til henne ja, og pass på å fortelle at han ga deg klamydia også.
Også må du slutte å ligge med menn som er i forhold fra før av, du er like ille som dem når du gjør det.
Synes ikke hun bør fortelle det til HENNE - men bør fortelle det til han som skal bli far
 
Hun gikk jo bak ryggen til den andre dama, vel vitende om at de var sammen.
Selfølgelig er det ikke greit.. men det er HAN som har vært utro.. og han som må ta støyten for det..
om en mann gjør 2 kvinner gravid samtidig er det han som har et problem her..
å rote seg bort i menn som er i et forhold blir bare styr av.. men skjedd er skjedd.. og 2 barn er på vei.. må bare gjøre det beste utav det
 
Helt uavhengig av den situasjonen du har havnet i tenker jeg at far har rett til kontakt med sitt barn og barnet har rett til kontakt med sin far. Barnet skal ikke bli straffet / fratatt muligheten for å bli kjent med sin far fordi dere har satt dere i en vanskelig situasjon.
 
Jeg synes du skal si det til han ja. For barnets skyld. Stakkars dama hans...
 
Dette barnet MÅ få vite hvem faren sin er, dette er veldig viktig for barnets identitet og selvfølelse. I tillegg vil dette barnet ha søsken og familie. og om de i framtiden møter på disse menneskene de er i slekt med og IKKE vet det og worst case scenario forelsker seg i noen som er deres søsken.

Som mor vil du fort oppdage at barnets behov kommer før ditt, dette barnet har krav på å vite hvem far er. Gjør det for ditt kommende barn og legg dine egne følelser til side. Denne mannen har allerede ødelagt for seg selv og må ta ansvar for hva han har gjort.
 
Takk for svar alle sammen. Ja, dette er virkelig kaos. Vet ikke helt hva jeg skal svare på. Men når det gjelder klamydian så regner jeg med han fortalte dette videre til damen(?), man har jo opplysningsplikt. Og man blir jo uansett sjekket når man blir gravid. Jeg ble i hvert fall det.

Som flere nevner, og som jeg skjønner er helt rett, så må nok dette nevnes til far. Nå bor vi heldigvis i en så stor by at det vil nok ikke være problemer med at de ender opp i samme klasse og for fremtidens skyld tror jeg dette blir best. Har egentlig ingen ønsker om å omgås han mer enn nødvendig, men man skal jo ikke være egoistisk når det gjelder barn.

Jeg tror jeg uansett velger å fortelle dette til etter barnet blir født i januar. Jeg har termin senere. så de kan i hvert fall få nyte siste tid av svangerskap, fødsel og barseltid helt uanfektet.
Tenker litt på damen hans oppi det hele. Det er vel bedre å være lykkelig uvitende, enn å få dette skylt over seg i en sårbar tid? Prøver å tenke litt fra hennes ståsted. Regner med hun tenker at alt er fint, barnet er sikkert planlagt og det er hennes første. Er jo slik jeg så for meg å få barn selv, sammen med en kjæreste. Så vil i det minste prøve å holde boblen hennes intakt.
Og jeg kjenner det irriterer meg at jeg ikke har fulgt magefølelsen på at ting skurret. For jeg skal innrømme at jeg følte det ikke var så farlig, når han likevel fortalte at det ikke var så seriøst. Og han må jo ha visst hun var gravid da han gjorde meg gravid.

Så langt det går vil jeg holde det skjult. Bare lurer litt med permisjon, man kan søke all permisjon alene?
Og han må vel betale barnebidrag uansett? Og er det da mulig å ikke fortelle det til damen sin da?

Det er litt tungt når folk spør og graver hvem som er far. Jeg er egentlig en ganske anonym person. Har egentlig aldri hatt noen utskeielser med ons på byen, så det går liksom ikke an å si det er en tilfeldig person jeg ikke husker. Møtene vi hadde var skjult, planlagt og gjemt for alle. Jeg skulle bare hjem for «å sove» og selv mine nærmeste venninner aner ingenting eller skjønner hvem det kan være. som jeg nevnte, så var han et enkelt valg for noen som er sjenert som meg. Jeg er travel, orker ikke styret med å sjekke opp og han var lett tilgjengelig. Det er det hele.

Har heldigvis god støtte fra folk rundt meg uansett. Men det er bare så rart å stå i denne situasjonen, som jeg ikke trodde ville skje. Uplanlagt gravid og med en som venter barn snart.
 
Hadde det vært meg hadde jeg nok ville ha satt pris på å få vite det med en gang. Om hun velger å forlate han så er det litt mer styr med en liten nyfødt enn nå, selv om det blir ille uansett.
 
Hadde det vært meg hadde jeg nok ville ha satt pris på å få vite det med en gang. Om hun velger å forlate han så er det litt mer styr med en liten nyfødt enn nå, selv om det blir ille uansett.
Dette er jeg helt enig i, og mange opplever at hormonene kan løpe litt løpsk etter fødsel (selv om det er hormoner igang når man er gravid også).
 
Back
Topp