Han tror ikke på meg ;)

Agnete

Forumet er livet
Har en gutt på snart fem år. Han har blitt veldig påståelig om dagen. Han spør meg om noe, jeg svarer og han sier nei, det er ikke sant :p
Nå kom han med nasse nøff og sier ikkesant nasse nøff er ei jente mamma.
Jeg svarer at nei, han er en gutt. Jeg får svar tilbake at det var iallefall ikkesant! Ho er jo rosa! Jeg svarer igjen at det er jo fordi nasse nøff er en gris og grisen er som regel rosa.
Da får jeg til svar at alle gutte griser har noe blått på seg. Nasse er jente!
Så jaja, da vet jeg det!! :)
Flere som har veldig påståelige femåringer? Står dere på ditt eller lar du dem bare tro at de har rett?

Står på mitt ja. Men gidder ikke diskutere og kverulere, sier hva jeg mener og går om det blir for ille (ikke min unge men på jobb).

Til tider. Hadde en runde for litt siden - når han stikker av/ikke stopper/ikke kommer når jeg roper, så er "straffen" at han må holde hånda i et minutt.
"Hvor lenge er et minutt, mamma?"
"Det er 60 sekunder."
"Ååååå, nei, det er jo KJEMPELENGE, det kan ikke være det!"
Så vi endte opp med å spørre de første 5-6 menneskene vi møtte, og alle kunne bekrefte at joda, det ER 60 sekunder i et minutt. ;)

Nei ikke enda men kommer vel for en dag det og vil jeg tro, har vært der med eldste og han er nå 9 men ganske påståelig ja. Jeg står på mitt jeg men om det er noe jeg kan finne informasjon om på nettet viser jeg det til han :)

Ikke så veldig påståelig, bare suger til seg all kunnskap, noe som resulterer i at om jeg forsnakket meg eller sier noe feil så kommer: "Mente du å si.....?" :P

Jeg diskuterer, til krampa tar meg :p

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Herlig argument! Du skal være glad du har en vitebegjærlug og viljesterk gutt. :) Hvem vet hvilket kjønn nasse nøff har egentlig, og argumentet med rosa viser bare hvor kjønnsdelt samfunn vi vokser opp i. :p fantorangen er visstnok intetkjønn selv om han høres ut som gutt, men kler seg i prinsessekjoler. . ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Det er en del motforestillinger som skal brytes ned ja. Der det går an prøver jeg å bevise eller bruke logikk, men det er ikke så lett å overbevise fireåringen at hun ikke trenger å bekymre seg for slangene som hun plutselig er redd for på rommet sitt og over alt.

Jeg drar fordelen av å si "Tror du ikke på meg? Spørr læreren din da"

Herlig argument! Du skal være glad du har en vitebegjærlug og viljesterk gutt. :) Hvem vet hvilket kjønn nasse nøff har egentlig, og argumentet med rosa viser bare hvor kjønnsdelt samfunn vi vokser opp i. :p fantorangen er visstnok intetkjønn selv om han høres ut som gutt, men kler seg i prinsessekjoler. . ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

I fortellingene bruker de jo han på nasse nøff :) Derfor jeg sa det til han, han spurte jo :p
Ja, han er flink til å argumentere, her er det bare å glede seg til tenårene :p
Vi diskuterer mye og får enormt mye spørsmål om dagen.
Når han ikke tror meg på noe beviser jeg det for han i noen tilfeller og andre ting lar jeg bare gå. Som nasse nøff her :p
Godt å høre at flere har småttiser som er påstålige :p Hihi

Haha!! Det sa alltid min mor til meg :p

He he jeg spurte faktisk læreren min på barneskolen, om det var sant at mamma kunne fylle 29 år 3 ganger!

Back
Topp