Han sover ikke..... :( :( gir opp.....

Luckie

Elsker forumet
Sønnen min på 13 mnd sover ikke....han styrer hele natta og er våken osv.....og opp og hopp kl 05 [&o]
Hjelper ikke legge han senere eller tidligere....han får i seg mer enn nok mat...spiser som en hest...
Sover 1,5 time på dagen så han sover ikke for mye heller da....

HJELP MEG!!! [&o][&o] Han vekker 3 åringen kl 05 også som da nekter å sove igjen fordi han hører lillebroren...[:(][:(] vi er alle slitne....og sure..... jeg får ikke flyttet 3 åringen heller da vi ikke har flere soverom...[:(][:(]

Noen??? Noen tips som faktisk funker???

*dytter*

hmm, sånn har gutten min også vært, stått opp mellom 05 og 06. men når det ble mørkere ute sover han lengre. har desverre ikke så mye råd, ikke ta han opp når han våkner kl.05? vet det er lettere sagt en gjort men gjerne det kan hjelpe at han ikke får det som han vil "midt på natta"?!

ORIGINAL: 1 stor og 1 liten

hmm, sånn har gutten min også vært, stått opp mellom 05 og 06. men når det ble mørkere ute sover han lengre. har desverre ikke så mye råd, ikke ta han opp når han våkner kl.05? vet det er lettere sagt en gjort men gjerne det kan hjelpe at han ikke får det som han vil "midt på natta"?!
Ja,. men greia er at han vekker storebroren da om jeg ikke tar han opp når han våkner...han roper og hyler osv.....går over i skriking ganske fort også.....kan ikke la han sitte der og skrike heller [&o]

Hvis du tar han opp hver natt,så forsvinner ikke problemet. jeg ville kanskje sett om dere ikke hadde fått pass til storebror en helg,så kan dere gå inn for å få han til å sove igjen.

Kjedelig at storebror våkner av han,men jeg ville heller at sb skal våkne noen netter,enn at dette skal fortsette noen mnd.

Jeg skjønner veldig godt at dee er trøtte og slitne. har en jente er i huset som holder på som din sønn gjør. men nå er hun 2,5 og hun begynne rå vandre i huset. Våkner rundt kl 24.00 og er våken til 03.00 .lite gøy.[&o]

Så det jeg har begynt å gjøre, det er at jeg har lagt meg på en madrass på gulvet inne på rommet hennes,sån at hun ikke skal gå utav sengen. så vet hun at hun skal være i sengen om natten. også er det for sikekrheten sin skyld. For er ikka alltid vi våkner når hun våkner,og da kan hun finne på mye.Og jeg våkner om hun plutselig går oppå meg

Lykke til. Ikke noe kjekt det der

ORIGINAL: tipp

Hvis du tar han opp hver natt,så forsvinner ikke problemet. jeg ville kanskje sett om dere ikke hadde fått pass til storebror en helg,så kan dere gå inn for å få han til å sove igjen.

Kjedelig at storebror våkner av han,men jeg ville heller at sb skal våkne noen netter,enn at dette skal fortsette noen mnd.

Jeg skjønner veldig godt at dee er trøtte og slitne. har en jente er i huset som holder på som din sønn gjør. men nå er hun 2,5 og hun begynne rå vandre i huset. Våkner rundt kl 24.00 og er våken til 03.00 .lite gøy.[&o]

Så det jeg har begynt å gjøre, det er at jeg har lagt meg på en madrass på gulvet inne på rommet hennes,sån at hun ikke skal gå utav sengen. så vet hun at hun skal være i sengen om natten. også er det for sikekrheten sin skyld. For er ikka alltid vi våkner når hun våkner,og da kan hun finne på mye.Og jeg våkner om hun plutselig går oppå meg

Lykke til. Ikke noe kjekt det der
Åh hjelpes.....det høres jo rent skummelt ut det der [:o]
ja, i natt er storebror borte....men skal nok mer enn en natt til er jeg redd....[&:] uff.....forrige natta så hørte jeg han våknet i 04 tiden....men han sutret ikke bare lagde lyder og styra på....gikk ikke inn til han og da sovna han igjen etter en stund og sov til 06.15 om ikke annet.....men dette er sjelden det skjer altså.....
Jeg klarer ikke la han sitte der inne og skrike heller....men tar han ikke opp på natta....bare går inn og gir smokken og kluten og ut igjen...

hva med å legge størsten på stua eller et annet sted noen netter da og prøve å få inn en søvnrutine på minsten så størsten ikke blir så forstyrra?
hjelper IKKE å ta han opp, dessverre... her har vi klart å lage ei innebygd klokke hos jenta vår på 19 mnd ved å ALDRI ta henne opp før 06.30. DA er det morgen og DA kan vi ta henne opp. Før det så får hun bare ligge og styre i senga[:)]
gå inn til han, trøst han, ro han ned, men ikke opp i armene... legg han ned med smokk og evnt kosedyr og si det er natt nå og gå ut, gå inn igjen osv osv.
IKKE ferber altså! ikke la han skrike i 5 minutt osv. prøv å få han til å være trygg oppi senga, men vær bestemt; er han lagt så skal han være i senga.

ORIGINAL: oh hvite lakenrumpe

hva med å legge størsten på stua eller et annet sted noen netter da og prøve å få inn en søvnrutine på minsten så størsten ikke blir så forstyrra?
hjelper IKKE å ta han opp, dessverre... her har vi klart å lage ei innebygd klokke hos jenta vår på 19 mnd ved å ALDRI ta henne opp før 06.30. DA er det morgen og DA kan vi ta henne opp. Før det så får hun bare ligge og styre i senga[:)]
gå inn til han, trøst han, ro han ned, men ikke opp i armene... legg han ned med smokk og evnt kosedyr og si det er natt nå og gå ut, gå inn igjen osv osv.
IKKE ferber altså! ikke la han skrike i 5 minutt osv. prøv å få han til å være trygg oppi senga, men vær bestemt; er han lagt så skal han være i senga.

Han ligger i senga hele natten...jeg tar han ikke opp.....går bare inn og gir han smokken og kosekluten og går ut igjen.... men når klokka er 05 da nekter han mer....da er det full skriking om jeg går ut igjen....da er det ikke noe som nytter..... han sover veldig urolig på natta.....styrer og våkner ofte....
Er helt mørkt på rommet også...
Hjelper ikke å legge størstemann i stua da vi bor på 100 kvm.....lytt er der her også....

Sånn var frøkna vår like før hun fylte 2. Våkna og hyyyyyylte om natta! Og når vi kom inn på rommet så ble det stilt, og når vi gikk ut igjen så starta det på igjen.

Etter mange mange søvnløse netter, mye frustrasjon og mye tenking, så begynte jeg å lure: Har hun hatt mareritt? Er hun redd? Siden hun alltid ble stille når vi kom inn, men startet på igjen når vi gikk ut. Og jeg hørte det godt på henne, det var ikke trass skriking, men skikkelig redd skriking!

Vi flyttet en madrass inn på rommet hennes, og når hun våkna på natta, så la vi oss ved siden av henne (hun i senga, vi på madrass), og frøkna sloka tvert! Dette skjedde en 3-4 netter, så begynte hun plutselig å sove over igjen, uten noe "mareritt-hyling" osv.

Madrassen ligger fortsatt på rommet hennes, så vi kan legge oss inn til henne kjapt og enkelt på natta hvis det skulle bli behov for det.

Ok. Han våkner ikke og hyler....han bare styrer.....om han har styrt lenge nok går det over i grining....virker som han bare sover utrolig urolig/lett..

Back
Topp