Han slår..

litjtrøndern

Glad i forumet
Har noen av deres sjarmtroll begynt å slå?
Her gjøres det til den store gullmedalje..... i barnehagen sier de at det er vanlig mellom ett og to år....

Saken er den at jeg ikke er sikker på om han vet at han slår noen ganger..
Det er selvfølgelig tydelig til tider, at han planlegger slaget, og fortsetter å slå etter jeg har sagt at det ikke er lov og at det gjør vondt for mamma osv osv.. (det er selvfølgelig med ei leke han slår, og det gjør dritvondt noen ganger[8|])
Andre ganger blir han tydelig overrasket over at han har slått, og da blir han skikkelig lei seg..

Jeg er ikke sikker på hvordan jeg skal håndtere dette jeg.. siden jeg ikke er sikker på om han gjør det med vilje.. Kan ikke "kjefte" hvis det var et uhell lissom...[8|]

Hva mener dere?

Vet ikke hvordan en skal takkle det. Sliter med at han kniper og selv om jeg sier au og at det gjør vondt så fortsetter han.[>:]

han slår "bare" katten, men det er fordi han egentlig skal klappe, men han klarer ikke å stryker skikkelig så da blir det til at han slår i stede.

har heldigvis ikke lært å slå enda, siden han ikke går i barnehage eller dagmamma, men det kommer vel når han begynner å omgås flere større barn.[&o]

Hei! Tulla mi har også begynt slå,og syntes det er veldig morsomt når mamma sier au....tror det er alderen.men klart man må jo bare si ifra hvis de begynner slå hardt,slik at de skjønner at det er vondt.Tror dette er noe de vokser av seg og veldig vanlig for alderen,men godt høre at andre er i samma situasjon
Klemz[:)]

Elias slår også, spesielt hvis jeg sier nei til han..da får jeg meg en fik ja![&:]...best å oppføre seg. Når ham slår meg tar vekk hånden hans og sier nei sånn gjør du ikke også forteller jeg at det er vondt og mamma blir lei seg

tulla mi har roet ned litt md sin slåing,men hun var veldig ille...snakket med de på helsestajonen om det og fikk vite at det er en fase de skal igjennom...
man skal vise at det gjør vondt ved å endre utrykket i ansiktet...

tulla mi har blitt betraktlig bedre nå så håper det holder seg sånn...

klem[:)]

Dina og slår å så sier mamma au så koser hun etter på.. dumt for da tror hun at hun må slå meg å så får kos[:D] men de lærer med tiden

Når Vetle slår, spesielt i ansiktet, sier jeg NEI og sier at han skal være god heller, og tar hånda hans og stryker den over kinnet mitt. Da tar han etter, og stryker så fint. Eller han gir en kos... [:D]

Back
Topp