Han skal få briller!

juliuspus

Glad i forumet
Var til augelege med go gutten i dag, han har som eg har sagt tidligere sosiale og litt språklige problemer. Der viste seg at han er svært langsynt, og han skal få briller i neste uke.
Då eg forsto at han faktisk er langsynt, så tror eg det lettet 10-20 kg av skuldrene mine, det føltes i all fall sånn! Begynner å forstå hvorfor han er som han er, og gleder meg til vi får brillene, blir jo en helt ny verden, viss vi får han til å gå med briller då..

Andre som har barn med briller? Åssen går det, i forhold til lek, osv?

Hei, sniker litt her jeg![;)]

Snuppa mi fikk briller da hun var 1 1/2 år gammel. Grunnen til at vi oppsøkte øyenlege, var at hun begynte å skjele da hun var 9 mnd.
Hun er langsynt, har rundt 3+ på begge øynene. Går på kontroll regelmessig. Hun har det siste 1/2-året brukt lapp på ene øyet.

Det har gått bra med briller, hun har vært positiv til brillene nesten hele tiden. går fint med lek osv. Har selvsagt vært en del uhell nå første året, så har vært en del turer til optikeren[8D][&:] Men nå er ho blitt flink til å passe på[;)]

Gleder meg til neste undersøkelse hos øyelegen om 2 uker, blir spennende å se hvordan synet har utviklet seg...[8|][:)][&:]

Takker for svar, gleder meg og gruer meg litt til vi får brillene til han, gleder meg fordi eg håper og tror han kommer til å like det, gruer meg fordi eg vet av erfaring at han er veldig negativ til nye ting og rutinebrudd..
Håper det går greit!

Sniker litt jeg også. [:)]  Gutten min fikk briller da han var 3,5 år pga langsynthet, +4 og +5. Det gikk over all forventning. Hadde en tilvenningsperiode der han fikk ha små "brillepauser", og etterhvert spurte han etter brillene sine selv for han oppdaget at han faktisk så bedre med de på.

Masse lykke til, det kommer til å gå fint. [:)]

Takk for svar! Vi var å prøvde briller på tirsdag, og det gjekk over all forventning! Han satt helt i ro med briller på i sikkert 20 min før eg greide å bestemme meg for hvilke han skulle ha. Og då vi kom i bhg onsdag morgen, så ville han ha på brillene til ei som jobber der, så eg har tro på at dette skal gå greit, bare vi får brillene snart..

ORIGINAL: juliuspus

Takk for svar! Vi var å prøvde briller på tirsdag, og det gjekk over all forventning! Han satt helt i ro med briller på i sikkert 20 min før eg greide å bestemme meg for hvilke han skulle ha. Og då vi kom i bhg onsdag morgen, så ville han ha på brillene til ei som jobber der, så eg har tro på at dette skal gå greit, bare vi får brillene snart..
Så bra da!!![:)][:)][:)]

Back
Topp