"Han sitter ikke mye i ro"

TrønderPia82

Elsker forumet
Mange som opplever å få den kommentaren?
Min gutt er skikkelig kosegutt innimellom. Kan sitte lenge i fanget, og gi gode klemmer. Men når vi er sammen med folk, har han selvfølgelig ikke tid til å sitte i ro... Så da tror "alle" han er sånn hele tiden.

da haded jeg bare svart at " gutter på den alderen skal ikke sitte i ro"[;)]

ORIGINAL: valentinesbaby

da haded jeg bare svart at " gutter på den alderen skal ikke sitte i ro"[;)]

SMART! Den kjøper jeg[;)]

Jeg får den kommentaren ofte..
Å være hos andre eller på kafè å spise etc er egentlig et mareritt.
Får følelsen av at jeg ikke har oppdragelsen i orden....

Min aktive hurra-gutt er heller sjeldent kosesjuk.
Kan kommer på kvelden her hjemme og skal sitte sammen emd meg i soffan å se barne-tv, men det varer sjeldent lenge.

Men det er sant det, noen blir aldri fornøyd. Enten er ungene for passive eller for aktive,

ORIGINAL: Bens mamma

Kan kommer på kvelden her hjemme og skal sitte sammen emd meg i soffan å se barne-tv, men det varer sjeldent lenge.

Egentlig er dette som jeg skulle skrevet det selv.

Ja, rart det der...

Nei, han skal da ikke det heller? Merkelige folk... Sikkert de samme som sier at barnet får for mye og for ofte mm, og "de må bare ligge og skrike litt, da får de sterke lunger"

hører det stadig vekk jeg - men da utelukkende som positive kommentarer..
barn skal ikke sitte i ro.. de skal være aktive, utforskende og søkende - det er tegn på utvikling og nysgjerrighet! [:D]

ORIGINAL: frøken

Nei, han skal da ikke det heller? Merkelige folk... Sikkert de samme som sier at barnet får for mye og for ofte mm, og "de må bare ligge og skrike litt, da får de sterke lunger"

Ja er akkurat de som har en mening med ALt!

jeg synes min gutt er akkurat passe aktiv jeg!

JA, hele tiden, Til og med de ansatte inve bhg sier han er aktiv. Men mye heller en aktiv unge enn en som bare sitter stille i en krok. 

ORIGINAL: GodGuttensMamma

ORIGINAL: Bens mamma

Egentlig er dette som jeg skulle skrevet det selv.

Godt vi er flèr..[:-]

Ser min er litt eldre enn din, men jeg lurer veldig på hva som skal til for at de skal forstå at nå skal de sitte i ro og spise seg ferdig?
Prøver selvsagt mer iherdig å få til dette på hjemmebane før vi tar det ute. Lar heller være å spise ute for å si det sånn..
Tvinger jeg ham til å sitte ved middagsbordet for å spise seg ferdig så får jeg følelsen av å sende ham negative meldinger på dette med å spise.
Akkurat som om jeg straffer ham, og det å spise blir noe negativt.
Han har forresten ikke tid til å spise heller, så han er ingentungvekter for å si det sånn.

Noen som har erfaring og tips vedr dette?

Har fått den mange ganger ja[;)][;)]

Mi er ikke så gammel enda, men jeg håper jaggu ho har futt i ræva når ho blir eldre. Sånn er barn. Og hvis noen syns det er unormalt, så får de våkne opp!!![;)]

Tro meg...jeg får konstant høre den...og spesielt av HS[&:]

Vi har to veeeldig aktive gutter ihvertfall[:D] De er høyt og lavt til alle døgnets tider. Mer bekymret over unger som ikke gjør noe av seg.. Fetteren til guttene er 1 år yngre enn de og bare er der liksom. Sier ingenting, sitter bare og kikker på de, leker bare alene, må ha stille tid med film osv. DET syntes jeg er heeeelt sinnsykt..[8|]

Nei bekymret er jeg ikke. Er verre å være for passiv ja.
Men han koser seg ofte hjemme, og tar det mer med ro. Men det er det selvfølgelig ingen som ser. Spiller heller ingen rolle da[:)]

Back
Topp