Han reagerer på vaksinen :(

Sebastians`mamma

Forumet er livet
Da har Sebba startet en reaksjon på vaksinen i dag[:(]. Har nå stigende feber, oppe i 39. Steg fra 38,5 til 39 på 20 minutter. [8|] Snakket med legen og får beskjed om å se ting an. Huff, blir helt engstelig jeg. Tør ikke sove i natt!
Noen andre som reagerer?

Stakkar liten[:(]...Går nok bra, men en føler seg litt hjelpeløs ja, når småtassene får feber og er sjuke. Håper det går fort over, og at du får litt søvn[:)]

De får fort høy feber disse små[:(] viss han får over 39,5-40 bør du gi han febernedsettende. Kle av han så han ikke er for varm-gjerne sove med bare et lett teppe over seg. og sett på vekkerklokka så du våkner og kan sjekke han hver 2-3 time i alle fall. Masse god bedring og trøsteklemmer til dere begge[;)]

ORIGINAL: Birdie

Stakkar liten[:(]...Går nok bra, men en føler seg litt hjelpeløs ja, når småtassene får feber og er sjuke. Håper det går fort over, og at du får litt søvn[:)]

signerer..

Men jeg tør nesten ikke å legge meg jeg[&o] Han er oppe i 39, hva når pillene slutter å virke i natt.. Skal du stå opp og gi han mer?

ORIGINAL: Nates Mamma

De får fort høy feber disse små[:(] viss han får over 39,5-40 bør du gi han febernedsettende. Kle av han så han ikke er for varm-gjerne sove med bare et lett teppe over seg. og sett på vekkerklokka så du våkner og kan sjekke han hver 2-3 time i alle fall. Masse god bedring og trøsteklemmer til dere begge[;)]

Han ligger i bare bleia, har fått han til å spise litt nå. Tenker jeg stiller klokka i natt ja. Litt hønemor kjenner jeg[:D]

ORIGINAL: Sebastians`mamma

Men jeg tør nesten ikke å legge meg jeg[&o] Han er oppe i 39, hva når pillene slutter å virke i natt.. Skal du stå opp og gi han mer?

du bør ikke gi smertestillende før de nærmer seg 40 fikk jeg beskjed om av hs. de trenger å lære kroppen å kjempe mot feber. men nermer det seg 40 kan de få feberkramper så derfor må du våkne selv og sjekke at det ikke stiger....nærmer han seg 40 i natt gir du pille. Legg deg du. men viss du er veldig skeptisk, ha klokke på en gang i timen. da har du oversikt. Og pass for all del på å ikke pakke han for godt inn.

skulle han få krampe: (ikke få panikk-er vanlig og som oftest ikke farlig i det hele tatt) pass på at han ikke slår hodet i noe, ikke putt noe i munnen, når krampen gir seg åpne vinduer kle av han, bruk kalde omslag og få ned feber- ring 113. de legger stort sett barn inn til obs. viss de får krampe.

ORIGINAL: Solvit

du bør ikke gi smertestillende før de nærmer seg 40 fikk jeg beskjed om av hs. de trenger å lære kroppen å kjempe mot feber. men nermer det seg 40 kan de få feberkramper så derfor må du våkne selv og sjekke at det ikke stiger....nærmer han seg 40 i natt gir du pille. Legg deg du. men viss du er veldig skeptisk, ha klokke på en gang i timen. da har du oversikt. Og pass for all del på å ikke pakke han for godt inn.

skulle han få krampe: (ikke få panikk-er vanlig og som oftest ikke farlig i det hele tatt) pass på at han ikke slår hodet i noe, ikke putt noe i munnen, når krampen gir seg åpne vinduer kle av han, bruk kalde omslag og få ned feber- ring 113. de legger stort sett barn inn til obs. viss de får krampe.

Jeg fikk beskjed av HS å gi paracet jeg med feber på 38,5... Kan de ikke bestemme seg[>:]

Det samme fikk min søster beskjed om, så jeg ga henne feber-nedsettende når hun hadde 39,3 tidligere i kveld..

Jeg skal love deg at jeg FÅR panikk hvis han får feberkramper[:)] Han tippa 39 så da ga jeg han en pille jeg da... Så tar jeg tempen i natt også.
Du har full kontroll du snuppa[:D]

Jeg skal love deg at jeg FÅR panikk hvis han får feberkramper[:)] Han tippa 39 så da ga jeg han en pille jeg da... Så tar jeg tempen i natt også.
Du har full kontroll du snuppa[:D]

alltid kontroll[:D][:D]

er jo ikke noe pes å gi pille tidligere og er nok som en del sier her fremdeles hs som anbefaler det ved lav temp. Det vanligste er å gi paracet over 39,5 dersom det ser ut til at feberen kan stige ytterligere. Men nå er det også en del som mener man ikke skal gi paracet før man nesten mister kontakt med barna fordi det eneste positive med å fjerne feberen er at det selvsagt blir mer behagelig for barnet i øyeblikket, er at man forhindrer feberkramper. og de kan komme over 40grader. Det er derfor ikke lurt å gi barna piller hver gang de har litt feber (og 39 er for bebiser ikke like mye som for oss voksne), fordi de blir dårligere i stand til å tåle feber når de blir større. 

Så jeg velger å vente til han nærmer seg 40 når nate er syk....Men enhver er ekspert på sitt eget barn-når du føler han har godt av paracet er det nok rett å gi det til han!!!!!!! (og sikkert ikke dumt siden det er natt, så er faren mindre for at feberen stiger mens du sover)

HJEEEEEEEEELP jeg er snakkesalig i dag gitt[:D][:D]!!![:D][:D]

Da har Sebba startet en reaksjon på vaksinen i dag[:(]. Har nå stigende feber, oppe i 39. Steg fra 38,5 til 39 på 20 minutter. [8|] Snakket med legen og får beskjed om å se ting an. Huff, blir helt engstelig jeg. Tør ikke sove i natt!
Noen andre som reagerer?

Gutten min var på 3 mnd i går og fikk vaksinene. Han ble skikkelig grinete, ikke så veldig trøtt. På kvelden var han skikkelig overtrøtt og bare sutret, sov bare 10 min av gangen i sengen sin. I hele går sov han bare 1,5time på dagen!
I natt har han sovet kanskje 2 timer, og han er kjempevarm, har fått feber,og han er like sutrete stakkar.... blir helt fortvilet jeg! Ingenting som hjelper! Jeg har gikk han stikkpiller da. Håper feberen går ned.
Helsesøster sa jo at det var vanlig at de fikk feber, ble trøtte eller sutrete, så det er jo normalt,men ikke gøy.

Håper gutten din blir bedre snart da! Det værste som finnes er syke barn :(

Han sov til halv fem, fikk mat og sov til halv ni. Hadde da ikke feber. Men nå kjentes det ut som han var begynt å bli varm igjen. Skal ta tempen når han våkner.
Bra gutten din er på bedringsvei[;)]

Ser det er flere som reagerte likt som Oda her ja... Ho fikk feber i går kveld ho også, men var så blid som ei sol alikevel. Begynte å nærme seg 39 så jeg ga en stikkpille jeg da, he he. Hønemor og litt engstelig vøtt....![8D] Men begynte å gå ned igjen en time etter, og ho har sovet godt fram til 4 i natt. Da fikk ho mat og sov videre til litt over 8 i dag[:)] Hadde da 37,3 og er i fin form. Vi fikk beskjed på hs at dette var helt vanlig og at vi bare kunne gi stikkpille ved feber for å lindre evt ubehag ho hadde. Så vi gjorde det vi[:)]

Back
Topp