Han NEKTER å bade

Lisse86

Forelsket i forumet
Han er 20 mnd og NEKTER å bade. Har holdt på 1-2 uker nå.
Flere som har det sånn? Han sier bare NEI. Har vasket han med klut, og i går var han så skitten at jeg måtte bade han selv om han ikke ville. Utrolig slitsomt.
Tips?
Har prøvd å lokke med leker osv. Men funker ikke :( sagt i fra i god tid, sagt vi kan synge. Ingenting funker

Ikke det problemet her.. for her elsker dem å bade.. men har du prøvd å dusje han bare? Det syns Liana er veldig gøy, og jeg må tvinge hun ut igjen:P

Så trasig når man må bade "med makt".:( Vi har ikke vært borti det samme.

Han er ikke redd for vann da? At mengden vann kan reduseres i balja/karet? Og ufarliggjøre det med skum og leker? Eller bade i litt vann ute hvis det er finvær, så kommer dere bort fra de faste rammene ved bading inne?
Håper det går seg til.:)

Sent from my GT-I9100 using BV Forum mobile app

Uffda! Det høres slitsomt ut for begge parter.

Simone datt i dusjen for lenge siden, og da ble hun redd for å bade/dusje. Vi lot hun være naken, skrudde på dusjen svakt og spruta vann på veggen og i gulvet, lo og "lekte". Hadde badelekene hennes der. Da hun så at vi hadde det gøy, så ville hun prøve, og til slutt så elsket hun å bade/dusje igjen, og "må" få lov å dusje litt selv enten hun bader eller dusjer...det ble veldig vått på badet under dette peosjektet, og vi brukte en ukes tid, men det var verdt det!

Sent from my iPhone using BV Forum

Kanskje han er redd?
Jeg ville prøvd å bade eller dusje sammen med han - kanskje det hjelper. La han dusje deg og deretter dusjen han =)

Aner ikke.. her er det hvertfall trassing på vei ut av dusjen/badinga:P hehe..
Trassig, eller en reaksjon/et uttrykk for at det skjer noe man ikke vil? :-p

Surfer mobilt!

Hermine elsker å bade, men er ikke alltid hun VIL bade! :p

Da må vi lirke og lure, finne ei dukke hun kan bade og lokke med at hun kan få holde dusjen og dusje babyen...det kan bli veldig vått :p Men hun har det veldig morro når hun får holde dusjen selv ;) Så får jeg "låne" den for å vaske håret hennes og sånn.

Aner ikke.. her er det hvertfall trassing på vei ut av dusjen/badinga:P hehe..
Hermine vil aldri slutte å bade! Så må tappe ut vannet (om hun er i badekaret) eller ha god tid så hun kan bade til vannet er kaldt (da vil hun ofte opp) eller lokke med smokken eller noe annet fristende for å få henne opp uten protester ;)

Her går bading/dusjing greit, verre når hun skal ut:-) Ta på bleie ender i ramaskrik her.

Trassig, eller en reaksjon/et uttrykk for at det skjer noe man ikke vil? :-p

Surfer mobilt!

Både/og:P først sier hun opp, og jeg spør om hun er ferdig og skal tørke (noe hun vet hva betyr), hun svarer ja, jeg tar hun opp/ut av vannet, og hun blir sur.. hehe..da ser jeg på det som trassing.. men om jeg må tvinge hun ut fra vannet når hun ikke vil, så er det noe annet ;)

Hermine vil aldri slutte å bade! Så må tappe ut vannet (om hun er i badekaret) eller ha god tid så hun kan bade til vannet er kaldt (da vil hun ofte opp) eller lokke med smokken eller noe annet fristende for å få henne opp uten protester ;)

Her er det begge deler.. ved bading, så sier Liana stort sett ifra når hun vil opp..men kan bli sur fordet:P men ved dusjing så ender det med at jeg bare må hun ut, etter å ha snakket/spurt om hun kan komme selv..hehe..

Back
Topp