han har blitt ett mareritt...

paprika

Gift med forumet
Julibarna2014
..å legge..på dagtid...er trøtt, jeg ser jo det...men han skriker og skriker mer for hver gang jeg legger han, på kvelden går det greit..hvorfor skal han protestere så mye da? er jo mett og tørr...han er 11 mndr, og har behov for å sove to ganger..

så sover han mye kortere når han skriker slik...for da blir han snørrete..

Hvorfor må han sove? Hva med å prøve en gang om dagen? Min snuppe sluttet å sove på dagen da hun var på alderen...

ORIGINAL: bibbiii

..å legge..på dagtid...er trøtt, jeg ser jo det...men han skriker og skriker mer for hver gang jeg legger han, på kvelden går det greit..hvorfor skal han protestere så mye da? er jo mett og tørr...han er 11 mndr, og har behov for å sove to ganger..

så sover han mye kortere når han skriker slik...for da blir han snørrete..

kanskje han ikke har behov for å sove på dagtid lengre[8|]
snuppa sover ennå på dagtid, å hun er 3,5 år[:-], var ikek så mye hjelp i det, men[8D]

hvis ikke han sover to dubber så blir han så sur å klengete..da får jeg ikke gjort noe..

Prøvt å trille tur, og la han sove i vogn?

Sur og klengete blir han antakeligvis den første uka, til han får vent seg til å sove bare en gang. Da vil den duppen bli lenger og mer verdifull.
Jeg syns ikke du skal tvinge han til å sove når han så tydelig ikke vil.
Minsten hos oss har sovet bare en gang på dagen siden han var 12 mndr, da ga jeg opp å slåss med han om den andre duppen.
Det resulterte i enklere kvelder og en gutt som VILLE legge seg til dupp. Og han sover halvannen time sammenhengende, istedetfor to halvtimer.

ja, får prøve en dubb da... men når han er så trøtt som han er nå i ni-tida (våkner halv 7) når skal den dubben være da? blir han ikke overtrøtt om jeg venter 2 timer?

Sånn var mini her også- bare han var sånn fra han var 3 mnd. Han villa bare rett og slett ikke ligg i senga på dagtid. Så uansett vær og vind gikk jeg ut flere ganger om dagen for å få han til og sove- og det gikk supert [:)] (Og for en kondis da i tillegg...[8D])

ORIGINAL: bibbiii

ja, får prøve en dubb da... men når han er så trøtt som han er nå i ni-tida (våkner halv 7) når skal den dubben være da? blir han ikke overtrøtt om jeg venter 2 timer?

Kommer jo helt an på når han er trøtt det da..
Noah sover nå fra ca 12-13/13.30.
Legger seg igjen i 19.30-tiden om kvelden.

Selv har jeg vanskelig for å tro at en baby på 11 mnd ikke har behov for søvn lengre, slik enkelte foreslår.
Det kan jo være at dere må prøve med 1 dupp, men som regel har barn på denne alderen behov for 2...
Mitt forslag er å legge han tidligere på første duppen.
Nå vet ikke jeg når han våkner på morgenen, men 9-10 er ofte et greit tidspunkt for formiddagsdupp.
Så i 14-15-tiden igjen.

Klart, alle små er forskjellige, men dette har funket på begge mine gutter[:)]

ORIGINAL: kaosfest

Selv har jeg vanskelig for å tro at en baby på 11 mnd ikke har behov for søvn lengre, slik enkelte foreslår.
Det kan jo være at dere må prøve med 1 dupp, men som regel har barn på denne alderen behov for 2...
Mitt forslag er å legge han tidligere på første duppen.
Nå vet ikke jeg når han våkner på morgenen, men 9-10 er ofte et greit tidspunkt for formiddagsdupp.
Så i 14-15-tiden igjen.

Klart, alle små er forskjellige, men dette har funket på begge mine gutter[:)]

Og det funka IKKE på mine to. [;)] De har bare sovet en gang om dagen fra de var 11-12 mndr gamle. [;)]

Back
Topp