Han har begynt og våkne så tidlig...

Piksi

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Så lenge jeg kan huske har jeg ammet kl 03 og 06 på natten. På mandag denne uken var vi på 5 mnds kontroll (selv om han var 5,5mnd) og han veide 8,9!!kg.
Hs sa da at jeg trygt kunne kutte ut nattamminga....

Og hele uka nå når han har våkna 03, har han fått smokk, sovnet igjen, våknet 04, fått smokk, våknet igjen 05 og da har han fått melk og sovna igjen.

Og så: kl 0600 LYSVÅKEN!!!!! Ikke snakk om og få han til og sove igjen.

Noen tips?????

Det var nok at han var stor nok og la på seg mer enn nok at han ikkelenger har BEHOV for og spise på natta lenger, forsto jeg. At han våkna nå kun av vane og for kosen

Huff, ja, de forstår nok ikke helt at vi vil sove de små. K våkner ofte rundt 7 nå, og det er for så vidt greit, for da må vi opp med storebror uansett. MEN irriterende når han våkner halv 7 og det er stille ellers i huset [:'(]

Har ikke så mange råd jeg da. Når legger du han på kvelden? om han legges veldig tidlig har han kanskje rett og slett sovet nok? Prøvd å ta han opp i senga di? Kan jo bli en dårlig vane, men kl 06 om morgenen er det litt fristende likevel om det virker [8D]

Ellers tror jeg trygt du kan avvenne på natta om du vil det. 8,9 er jo bra det! Mini er her jo myyye mindre, og til og med han kan jeg avvenne om jeg vil iflg hs. Men jeg venter litt til jeg da, sikkert en måned eller to, til han får litt flere måltider med fast føde.

er jo ikke direkte tidlig det da... er jo mange babyer som våkner tidlig.... alt etter 5 er morgen her i huset og er veldig normalt....

må bare enten stå opp eller la de grine seg i søvn igjen.... Her pleier vi stå opp :)

Synest ikke det er tidlig jeg, her har vi stått opp kl 05 så lenge jeg kan huske.

Hmm Har vel bare sovet nok da kanskje[8|] Her tok jeg Rasmus inn i sengen min de gangene han våknet tidlig og da sovnet han der og etter noen dager sov han lengre i sengen sin selv igjen[:)] (Han sover på eget rom)

Har desverre ingen tips til deg. Men her er det også morgen kl 5.30-6.00 hver eneste dag, sånn har det vært lenge. Uansett om hun sovner for kvelden kl 17 eller 20 så er det morgen da. Prøvde en periode å få henne til å sove lenger siden jeg var så trøtt, men fant ut at det er bedre å stå opp slik at det skjer noe og hun blir trøtt igjen etter 1-2 timer. Og da legger jeg meg sammen med henne og vi sover 1/2-1 time. Vi har også vært inne i en lang periode nå hvor hun våknet på natta (ammer flere ganger på natta ennå) og lå våken i 2 timer, utrolig slitsomt... Men nå sovner hun heldigvis igjen etter amming, så jeg håper det fortsetter sånn. [:)] Jeg har lært å legge meg tidligere på kvelden da. [:D]

Har ingen andre tips enn å venne seg til det.

Her regnes alt etter 5:30 som morgen. Storesøster har alltid våknet tidlig, men har de siste månedene begynt å sove helt til 8 om hun får lov. Det hjelper fint lite når lillebror er våken kl5. Men får i det minste en time alene med babyen før hun våkner, for en 3åring tar litt mer plass enn en baby [;)]

Og angående HS... Det er du som skal bo med babyen, så lenge det fungerer for deg å nattamme så er det bare å nattamme. De regulerer veldig bra hvor mye de spiser iløpet av et døgn selv.

her våkner lillegutt klokken 06.00 hveeeer morgen! han stod opp kl 05.00 når vi la han i 19.00 tiden. så vi forskøv leggetiden hans med en time. så nå legger vi han kl 20.00 vil ikke legge han enda senere, for han er såååååå trøtt kl 20.00
men vi pleier å ligge et par timer å kose i sengen før vi står opp. for jeg er så sinnsykt trøtt!! [&:]

menmen, har bare meg selv å takke for at jeg legger meg så sent som tolv...
men ting har blitt veldig mye bedre etter at vi kuttet ut nattammingen..for han våknet hele tiden og ville ha litt pupp, også trykke og bæsje litt, prate, le, sutre, fekte med armene osv. så han kunne lett være våken i 3-4 timer på natten. han våknet gjerne 2-3 ganger om natten, hvor det kunne gå fra 1,5 time til 4 timer før han sovnet igjen..

så vi fikk tips om å kutte ut nattammingen (noe som var trygt så lenge han veide 8 kg og spise mye fastflde)

det var 3 tøffe netter med mye sutring og skrål, men nå sover han hele natten i det minste. og det er det viktigste!! [:)]

Back
Topp