Han gråter ALLTID når jeg forlater han i bhg..

Jeanies lille verden

Gift med forumet
Han er over 3 år, har gått i bhg i 1,5 år, første året halv plass, og gått helplass siden først på nov/des..

Hver dag, hver eneste dag gråter han når jeg drar på morgenen [&o] Har levert han tidlig, stressa om morgenen, sent og spist frokost hjemme, kosa oss masse før vi drar, ja har prøvd ALT!! [&o] Så det har ingenting å si hvordan morgenen er hjemme...

Ved ankomst i bhg har jeg prøvd å være der litt sammen med han, dratt etter kort tid, bare levert og dratt med en gang, men samme alarmen går hver gang uansett...

Kommer i bhg og han blir litt blyg med en gang noen av barna kommer, "min mamma" sier han bare... kommer noen av de voksne som jobber i bhg, gjemmer han seg bak meg, skal ha han til å løfte han osv... jeg løfter han ikke opp, han er en stor 3-åring på nesten 20kg, så han må pent gå selv, men jeg tar han gjerne i hånda, går til tavla og krysser at han er kommet i bhg. Setter oss ned på plassen hans, koser litt og snakker om at nå skal mamma dra hjem/på jobb osv... Og han skal være i bhg til jeg, pappa, morfar osv kommer og henter han... alt går kjempefint helt til seg sier at nå skal mamma gå hjem [:(]

Vet jo at han har det kjempefint i bhg, er ALDRI problemer, ALDRI gråter han, leker fint med de andre ungene, han er i storform når jeg henter han, alltid smilende blid og glad [;)] Men likevel er det så sårt at han blir så lei seg når jeg drar... får sinnsykt vondt i mammahjertet mitt, og rett og slett dårlig samvittighet fordi jeg forlater han der... [&o]

(ble inspirert av tråden til Zmikka, misunner henne litt den leveringa i bhg) [;)]

Huffameg det må være ille. Sofie gråt skikkelig når jeg leverte henne idag, første gang det har skjed....og syns det var ganske ekkelt ja[:(]
Vanligvis går hun rett inn og sier hadet, noen få ganger sutrer hun litt.
Min snuppa har forresten gått 100% i bhg siden august. Men først de siste dagene har hun gått 7-8 timer hver dag(før vært 5-6 timer)...tror nok hun reagerer litt på det. Men jeg er høygravid og SLITEN, så hun har det mye bedre i bhg

Du får bare tenke på at han har det bra når han først er der, ingenting å gjøre med det desverre! Men tungt for mammahjertet ja!
Tror du bare må vise at DU er glad og fornøyd når du går, slik at han skjønner at det ikke er noe vits i å være lei seg:)

Noen barn ER bare sånn.. Det er deres måte å takle det på.. Noen sekunder etterpå er det glemt..

Men skjønner at det gjør vondt i mammahjertet!

ORIGINAL: Vesle Helmine!

Vi har det sånn med jenta vår også. Gikk kjempe fint i 1.5år, men så plutselig, skal hun bare være hjemme og kose. Gråter når vi leverer og er helt hysterisk! Men når jeg henter henne er alt helt topp, ofte vil hun ikke hjem en gang.
Jeg har lagt merke til at det er ganske vanlig rundt om kring. Sønnen min var også sånn i den alderen. Men plutselig så gikk det over igjen [:)]

Åh, håper det går over her også, men han har vært sånn siden første dagen... [&o]
Gruer meg til å levere han i bhg, så enkelte dager får pappan ta den biten... Tror han gråter mindre da, eller ikke overhodet [&o][8|] Skjønner ikke hvorfor...

VET DU, SÅNN VAR MIN ELDSTE når jeg leverte han i parken. Han hylgrein, og så etter meg når jeg gikk til butikken bortover gaten. Men tantene sa at det gikk over etter en liten stund. Nr. 2 gikk det bedre med, han vinket til meg med hånden bak ryggen sin, å minsten gadd ikke å si hadet til meg [:D]

Det er trist å fælt i mammahjertet når det står på, men går seg til. Å som du sier, han koser seg når han er der.

Lykketil, det går over [:)][;)]

Sånn er Ronja også. Men hun er bare 14 mnd da, og har gått 3 uker i bhg. Første uka gikk som en drøm, hun vinka og smilte når jeg dro[:)]
Nå hylskriker hun hver dag[&o] Det er så vondt! Nesten så jeg bare vil holde henne hjemme enkelte dager, men jeg skal jo på jobb...

Håper det går over.

Lag et belønningssystem, at hvis han er flink gutt og ikke klenger på mamma når du skal dra, så får han en klinkekule når han kommer hjem, og når han har fått ti stk, så får han bli med på kino eller velge seg en leke eller noe liknende...

Eller prøve å la pappa levere? kanskje det blir enklere da?
Har bare blitt en uvane det der nå, så du må hjelpe han å komme ut av den...han er nok ikke ordentlig lei seg skjønner du[:)]

Lille M var sånn i to mnd når han begynte i bhg, hver dag. Jeg var 100% hjemme så jeg hadde god tid til tilvenningen. Han gråt og gråt, så plutselig gikk det over, og nå er han bare blid og fornøyd når han kommer i bhg[:D].

Men det er veldig vondt når det står på

ORIGINAL: jealie28

Lag et belønningssystem, at hvis han er flink gutt og ikke klenger på mamma når du skal dra, så får han en klinkekule når han kommer hjem, og når han har fått ti stk, så får han bli med på kino eller velge seg en leke eller noe liknende...

Eller prøve å la pappa levere? kanskje det blir enklere da?
Har bare blitt en uvane det der nå, så du må hjelpe han å komme ut av den...han er nok ikke ordentlig lei seg skjønner du[:)]

Han er ikke kommet like langt som sine jevnaldrene språklig sett, så tror ikke han forstår dette med kino og sånn... [8|]
Har klistremerkebelønning når han er flink å gå på do da, men der setter han bare på klistremerker når han har tissa eller bæsja, han har ikke noe mål anna enn å slutte med bleia [8D] og det tok veldig lang tid før han kom inn i denne do-rutina.. [&o]

Alt er så mye tyngre med mini enn der var med alle de andre, merkes at han er minst og blir minst ja... [&o]

ORIGINAL: Froskegele

Noen barn ER bare sånn.. Det er deres måte å takle det på.. Noen sekunder etterpå er det glemt..

Men skjønner at det gjør vondt i mammahjertet!

Back
Topp