han er for lang til str i klær

Bkno88

Blir kjent med forumet
Har en liten gutt på 10uker som bruker 56 i klær.dvs bodyer og gensere. Men gutten er aalt for lang til buksene i 56. Blir knebukser omtrent. Pysjamaser med føtter passer ikkje.. må i såfall klippe av beina. I str 62 passer pysjamaser akkurat i lengden.Han er 61cm
Og veldig slank 4,9 kg. Så buksene i 62 passer akkurat i lengden men blir aalt for stor i livet. er nok ikkje lenge 62 passer i lengden med dette tempoet . Kan jo ikkje gå opp i 68 heller i lengden før han fyller ut mer rundt livet:).. noen tips om kor eg kan kjøpe klær for unger med lange bein? :)

Last edited:
Vet ikke om det hjelper så mye men: her går det mye i strømpebukser fra cubus. Syns de er lange i beina og forholdsvis tynne i livet. Lillesnupp er lang og tynn (prematur). Har ikke prøvd bukser derfra enda, men kanskje de ligner strømpebuksene?

Vi hadde litt samme problematikk med storesøster og så at strømpebukser var gjerne lettest å få til å passe.

Går også an å tørketrommelen de, så blir de litt trangere, men kan fortsatt dra dem ut i lengden :)

Jeg syns name it klærne er lengre og smalere enn mange av de andre merkene. Og buksene har knappe og strikk anordning, slik at de lettere kan justeres. KAX joggebuksene eller hva det nå er på Kappahl er også veldig små i livet i størrelsen. (snakker bare ut i fra hva jeg ser på Thale sine klær her, hun er lang men sliter litt med å fylle ut i vidden på klærne sine ja...)

Name it passet perfekt til storesøster som alltid har vært lang og slank. God kvalitet er det og (stort sett).

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Vi har samme problemet. Ser at Name it, og et par andre merker er mer lange og smale enn en del andre merker. Lindex blir veldig bredt over skuldrene om det skal passe i lengden.

Digger heldresser, men det er problematisk med langemannen vår. Men når jeg bruker vanlig bukse, bruker jeg de som passer i livet og tar på ham sokker. Han blir ikke kald i dette været uansett.

Back
Topp