Han er 11 år og kan ikke svømme

Queen of Hearts

Blir kjent med forumet
Jeg er så frustrert og lei meg... min sønn på 11 kan ikke svømme... vet ikke hva jeg skal gjøre... han har vært med på 2 svømmekurs men uten nytte! og nå er han i fare for mobbing/erting på skolen...

Er det håp at så "store barn" lære etterhvert å svømme? tips? Please? Vet ikke hva jeg skal gjøre

Huff, det lurer jeg også på - for min på snart ti år kan heller ikke svømme. I tillegg har han vannskrekk og det gjør det jo ikke bedre[&o] Men, uansett så er det selvfølgelig fullt mulig å lære seg å svømme selv om de har nådd en viss alder. Høres vel ut som om svømmelærerene kanskje ikke har vært så flinke å lære han å svømme.

Håper det ordner seg, og at han ikke blir mobba. Det er min frykt også i forhold til min egen sønn.[&o]

yess...det e mulig for barn(og voksne) i alle aldre å lære å svømme.
skulle fått han hit.. ;)

men....få noen til å lære han riktig flytestillig før han lærer å svømme(framdrift)
synes det er utrolig at de ikke har gjort det på svømmekurs.
noen barn klarer ikke å lære å svømme uten å ha lært å flyte først.

hvordan er han ellers i vannet???

Sniker litt eg.. Var sjølv ti år før eg kunne svomme, eg hadde lyst å sleppe meg, men var redd for å få hodet under vann. Synest og foreldra mine var litt lite flinke til å ta meg med i basseng, vi var endel i sjøen om sommeren, men der var det jo kaldt... Mamma var 14 før ho kunne svømme, og no svømmer ho som fisken i vannet.. Lykke til, bare ta han med i bassenget og tren. Kjøp svømmebriller som er tett, og sånn neseklype, viss du får han til å gå med det.

Enn hvis dere begynner med å ta sånne svømmemerker, kanskje han bli mer interressert hvis han har noe å strekke seg etter

http://svomming.no/getfile.php/1801/merkebrosjyre07liggende.pdf

Begynn med vannmerket og hvalmerket som ikke innebærer svømming, men mer det å bli trygg i vannet.
Mine tantebarne begynte å ta merker i fjor da var de 9 og 8 år. Ho elsdte som nå er 10 tok 200m svømmemerke i år [:D]

Min sønn på 4 som har gått på babysvømming fra han var 3-4 mnd tok vannmerket og hvalmerket i forrige uke.
Merkene får du kjøpt på svømmeanleggene eller du kan bestille de over nettet.
sjekk ut svomming.no

ja,mærkan e fin å strække sæ ætter.
vi har satt opp et eget program(egne krav) til merka på vår trening

Det går fint å lære å svømme seint.. Jeg lærte heller ikke å svømme før i 10-11 års alderen:)

Lykke til!!

Ta han med til en plass der det er et basseng og la han prøve seg litt.Det kommer seg nok etterhvert skal du se.Lykke til. [:)]

Back
Topp